May 1, 2005
Har funderat ett bra tag på att införa ett supporthanteringssystem på firman. Har ni några tips på en webb-baserad tjänst där man enkelt kan skapa ärenden?
Typ i stil med detta: http://www.hellstroms.nu/support
Den sidan var dock inte optimal eftersom vi bl a gärna vill ha den på engelska också, men funktionerna och upplägget med att skaffa enkla ärenden är vad vi är ute efter. Har ni andra tips?
October 22, 2003
Tjena!
HP ServiceDesk, kanske skulle vara nått! Tyvärr är det inte ett webbaserat system..
Vet att endel större företag kör de, däribland SCA.
Har arbetat endel själv i det systemet och tycker att det är schysst.
Annars är ja lite osäker, flera företag kör egna system. Sitter själv som supportarbetare på Volvo IT där vi kör ett webbaserat system vid namn Vinst.
Vet inte om detta hälpte nått 🙂
Mvh
Fractal Design XL | Gigabyte Z68XP-UD3P | i5 2500K | 8GB DDR3 | Corsair Force 3 120GB | HD6950 2GB | 6TB
May 6, 2002
DunderklumpN wrote:
....
Sitter själv som supportarbetare på Volvo IT där vi kör ett webbaserat system vid namn Vinst.
Vinst är interna Volvonament, eländet heter Siebel:
http://www.oracle.com/applicat.....index.html
June 17, 2001
Ska hela rasket vara webbaserat eller bara anmälningsdelen?
Nilex har utvecklat ett ganska hyffsat där man kan confa det mesta och kategorisera ganska bra.
I detta kan man hatera ärenden direkt i applikationen eller också i en webbaserad del. Men jag rekomenderar hanteringen av ärenden i applikationen.
Jag har jobbat i ett annat ganska bra system men kommer inte exakt ihåg vad det heter. Tror det heter Easyit men är en aning osäker.
Ursäkta stavningen men jag är helt färdig för idag...
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
August 27, 2003
Det givna valet om du vill köra gratis och ha bra expanansionsmöjligheter och möjlighet att kunna göra som du själv vill.
Remedy ARS är också ett kanonbra val för tickethantering och motsv men det kostar en jävla massa dollars och är meckigt att utveckla egna funktioner tilll. Mer inriktat på gigantiska ticketregister och abnormt antal användare (kalla det enteprprise om det känns som ett bra ord)
January 14, 2004
padda wrote: Vinst är interna Volvonament, eländet heter Siebel:
http://www.oracle.com/applicat.....index.html
Använder siebel på jobbet och kan inte direkt säga att jag tycker om det...
May 1, 2005
Alex aka NH|WiggeR wrote: Ska hela rasket vara webbaserat eller bara anmälningsdelen?
Allt ska finnas på webben.
Alex aka NH|WiggeR wrote: Nilex har utvecklat ett ganska hyffsat där man kan confa det mesta och kategorisera ganska bra.
I detta kan man hatera ärenden direkt i applikationen eller också i en webbaserad del. Men jag rekomenderar hanteringen av ärenden i applikationen.
Vad kostar det tror du? Deras hemsida var inte så beskrivande tyvärr. ( http://www.nilex.se )
Alex aka NH|WiggeR wrote: Jag har jobbat i ett annat ganska bra system men kommer inte exakt ihåg vad det heter. Tror det heter Easyit men är en aning osäker.
En googling på EasyIT gav ganska många resultat. 😕
Hugge wrote: http://bestpractical.com/rt/
Det givna valet om du vill köra gratis och ha bra expanansionsmöjligheter och möjlighet att kunna göra som du själv vill.
Lägger man upp det där på eget webbhotell med MySQL-databas isf?
October 22, 2003
Dani wrote: DunderklumpN skrev:
....
Sitter själv som supportarbetare på Volvo IT där vi kör ett webbaserat system vid namn Vinst.Var sitter du då, PV, Parts, 3P?? Bor du i GBG?
Jag sitter på Volvo IT i Torslanda, supporterar hela AB Volvo.
Fractal Design XL | Gigabyte Z68XP-UD3P | i5 2500K | 8GB DDR3 | Corsair Force 3 120GB | HD6950 2GB | 6TB
1 Guest(s)