July 19, 2001
Elias667 wrote:
Påminner mig om när min polare var hemma hos mig och de ringde från nått företag som ville pumpa min mamma på information... så här lät det.
-Hej jag ringer från "XXXXXXXXX" och undrar om jag skulle kunna få ställa några frågor till Alice Lindqvist.
-(Jag)Hon är tyvärr inte...Min kompis som fattat vad det handlar om börjar vifta och ber om att få luren. Förvirrat ger jag honom den.
-(Kompis) Nej hon är tyvärr inte hemma, men har du nått hemnummer så kan hon ringa dig när hon kommer hem ikväll.
-Öhhh... asså ne...
-Aha så du gillar inte när helt okända människor ringer hem till dig? *KLICK*Jag höll fan på att garva ihjäl mig, hatar alla som ringer från sådana dära undersökningsskitföretag, hate em hate em I fucking hate em.
Dendär måste jag testa nästa gång det ringer någon och ska ställa frågor 😀
June 3, 2001
Elias667 wrote: -(Kompis) Nej hon är tyvärr inte hemma, men har du nått hemnummer så kan hon ringa dig när hon kommer hem ikväll.
-Öhhh... asså ne...
-Aha så du gillar inte när helt okända människor ringer hem till dig? *KLICK*
Lolbarn!
Det där måste jag testa nån gång.
Problemet är att det ringer nästan aldrig några sånna där persomer hem till oss.
________
Detta hände mig:
*Ring*
Hej, jag ringer från XXXXXX och jag undrar.. *frågar nått om barnprogram*
Jag: Öh.. vi har inga barn här. 🙄
Hon: Jaha.. OJ! Då måste det ha blive nått fel i våra register.. em.. hejdå.
*Klick*
Sanningen är att vi har ett barn i huset, lillsyrran.
Men det behöver ju inte hon veta. 😕
December 2, 2001
Jag hittade en ny länk åxå... kan bli väldigt andvändbar!
September 4, 2002
Den första persondatorn på firman skall bytas ut. Den nya maskinen finns på plats med alla program inlästa. Flickorna har enligt instruktioner gjort säkerhetskopior på all information lagrad i den gamla persondatorn. Innan den gamla persondatorn skall flyttas slås hårddisken sönder för att information om företagets fakturering inte skall spridas i onödan.
Nu tar man fram disketterna med säkerhetskopiorna. För att gardera sig har man gjort dubbla exemplar. Alla disketterna är ordentligt numrerade och insatta i två pärmar. Samtliga disketter är hålslagna.
Taget från http://www.skrattnet.com
May 22, 2001
June 11, 2001
mikabob wrote: jag jobbar på telias fasta kundtjäst & felanmälan, DÅ är man less på både telefoner & idioter när man kommer hem.
fast jag gillar själva kundtjänstdelen, om det inte hade varit för alla idioter.
Då var det inte dig jag pratade med när jag hade problem med internet (hoppas jag) så här utspelade det sig.
Kan bli farligt det här...
-Telia
(uppgifter om vem man är osv)
-Jag kommer inte ut på nätet.
-Sitter du framför datorn nu?
-Ja.
-Okej, är adsl modemet på?
-Ja. Allt lyser.
-Är det anslutet till datorms nätverkskort?
-Ja.
-Är det även anslutet i telekontaten i väggen?
-Ja.
-Svarar det på datorns sökkommandon?
-Ja.
-Har du provat att koppla ifrån telekontakten och vänta ett par minuter?
--Ja. Flera gånger.
-Har du provat en ominstallation?
-Ja.
-Vet inte vad som är fel.... Vänta nu ser jag din ADSL-anslutning är inte aktiverad ännu, du får vänta ett par dagar.
20 minuter för att upptäcka det, helt otroligt, tror inte att dom som ringer supporten är knasiga, gäller nog även supporten själva.
July 21, 2003
Varför läsa när man kan höra? 😀
April 8, 2003
Elias667 wrote:
Jag höll fan på att garva ihjäl mig, hatar alla som ringer från sådana dära undersökningsskitföretag, hate em hate em I fucking hate em.
Briljant... Underbart...
Nästa påsk föreslår jag att ni sparkar upp dörren med en soft air-gun i handen. Barnen blev rädda. 😀
2 Guest(s)