Sur dag att vara AIKare på!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sur dag att vara AIKare på!
Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 14, 2010 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Hah ja så mycket för att vara svenskamästare när man nästan åker på stryk av Mjällby 😀

Kommentarer någon? :corn:

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1245027
March 14, 2010 - 7:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Ojoj vad bra Grahn var 😀

//Andreas

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1245028
March 14, 2010 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Blev väl 0-0?

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1245029
March 14, 2010 - 8:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Blev väl 0-0?

Yes! Men enligt AIKare så skulle Mjällby vara helt chanslösa.
Lägg därtill att Mjällby hade det mesta av spelet så är floppen ett faktum! 😀

Edit: Denna behövs tamefasen! :corn:

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1245032
March 14, 2010 - 8:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker alla ska ha en guldmedalj att de överhuvudtaget gick ut och spelade i kylan. Båda lagen var vinnare!

Själv såg jag en rugbymatch i 20C solsken. Fansen var helt crazy 🙂 när hemmalaget gjorde mål laugh. Det var ungdomar som spelade. Ca 700 pers var där.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1245035
March 14, 2010 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: Tycker alla ska ha en guldmedalj att de överhuvudtaget gick ut och spelade i kylan. Båda lagen var vinnare!

Så talar en sann svensk! Alla ska med, ingen ska förlora.

Själv tycker jag att svensk fotboll bara har dåliga dagar.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1245046
March 14, 2010 - 11:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Så talar en sann svensk! Alla ska med, ingen ska förlora.

Själv tycker jag att svensk fotboll bara har dåliga dagar.

Jag säger bara...Litmanen! 😉
Mannen med världens konstigaste skador i klubblagen men blir mirakulöst friskt vid speciella tillfällen.
Bara en finnpajsare kan sådant... 😉

Jonas Klar
Member
Medlem
1245052
March 15, 2010 - 2:41 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Jag säger bara...Litmanen! 😉
Mannen med världens konstigaste skador i klubblagen men blir mirakulöst friskt vid speciella tillfällen.
Bara en finnpajsare kan sådant... 😉

Det låter lite som Peter Forsberg. Fast han blir ju aldrig frisk.

bha*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 676
1245054
March 15, 2010 - 6:13 am
sp_Permalink sp_Print

AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST och Obolo saknas inte alls....

nu känns det bättre

Jonas Klar
Member
Medlem
1245077
March 15, 2010 - 1:53 pm
sp_Permalink sp_Print

bha* wrote: AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST AIK ÄR BÄST och Obolo saknas inte alls....

nu känns det bättre

Du ser ut att lida av Apple-fanboy-syndromet. 😉

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1245095
March 15, 2010 - 3:37 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Yes! Men enligt AIKare så skulle Mjällby vara helt chanslösa.
Lägg därtill att Mjällby hade det mesta av spelet så är floppen ett faktum! 😀

Edit: Denna behövs tamefasen! :corn:

Länk till det tack.
Både jag och många av mina AIK-polare såg det som en svår match. Jag var nästan säker på att det skulle bli X, brukar vara så när topplag möter nykomlingar i första matchen i allsvenskan på en risig plan. Inte alls så oväntat, och det är bara rycka upp sig och komma igen, inget ovanligt det här direkt.

BP-AIK på Råsunda nästa lördag, hoppas på lika fint väder då. Synd att planen ser ut som en jävla leråker bara.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
1245116
March 15, 2010 - 8:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vill ge alla svenska fans som håller på ett svenskt fotbollslag en klapp på kinden. Att de orkar i dessa tider, dålig ranking, usel kvalitet (enligt T wenersson i SVT), och usla planer.
Måste ta mig till matchen på sön och se riktig fotboll. Vill dock inte hamna bland hulliganerna, gäller att välja rätt. Hur vet man det, finns det speciella sektioner för hängivna fans?? Brukar det vara förköp eller går det att köpa biljett direkt i kassan?? Svårt om det är slutsålt iof

bha*
Kommer du hit ofta?
Medlem
1245119
March 15, 2010 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Du ser ut att lida av Apple-fanboy-syndromet. 😉

Har de finaste skygglapparna =)

macrus wrote: BP-AIK på Råsunda nästa lördag, hoppas på lika fint väder då. Synd att planen ser ut som en j**la leråker bara.

Det mest sorgliga är att SvFF tydligen har försökt måla gräset/åkern grön. Nästan så man blir sugen på konstgräs.

macrus
Member
Medlem
1245157
March 16, 2010 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: Jag vill ge alla svenska fans som håller på ett svenskt fotbollslag en klapp på kinden. Att de orkar i dessa tider, dålig ranking, usel kvalitet (enligt T wenersson i SVT), och usla planer.
Måste ta mig till matchen på sön och se riktig fotboll. Vill dock inte hamna bland hulliganerna, gäller att välja rätt. Hur vet man det, finns det speciella sektioner för hängivna fans?? Brukar det vara förköp eller går det att köpa biljett direkt i kassan?? Svårt om det är slutsålt iof

Det är inte fotbollen som gör det, det är kärleken till klubben.

Vilken match snackar du ens om? Du ska nog se att du kan köpa biljett i princip vart som helst och ändå behöver du inte hamna i "huligan"-slagsmål om du såvida inte vill och drar dig till dom. Tänk på att det är ny kassalag nu, så på Råsunda åtminstonde går det inte köpa direkt i entrén längre. (Lär väl vara likadant på alla andra arenor också?)

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1245158
March 16, 2010 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Vilken match snackar du ens om? Du ska nog se att du kan köpa biljett i princip vart som helst och ändå behöver du inte hamna i "huligan"-slagsmål om du såvida inte vill och drar dig till dom. Tänk på att det är ny kassalag nu, så på Råsunda åtminstonde går det inte köpa direkt i entrén längre. (Lär väl vara likadant på alla andra arenor också?)

Man får köpa biljetten i båset bredvid entrén på alla ställen jag vet om. Sen ställa sig i kön till entrén.

//Andreas

macrus
Member
Medlem
1245159
March 16, 2010 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Man får köpa biljetten i båset bredvid entrén på alla ställen jag vet om. Sen ställa sig i kön till entrén.

//Andreas

Alla arenor har väl inte bås bredvid entréen? Inte sett något sånt på Råsunda. Däremot finns ju AIK-shopen och Ticnet i anslutning till Råsunda. Men några biljetter i entrén säljs ej längre.

bha*
Kommer du hit ofta?
Medlem
1245164
March 16, 2010 - 6:14 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Alla arenor har väl inte bås bredvid entréen? Inte sett något sånt på Råsunda. Däremot finns ju AIK-shopen och Ticnet i anslutning till Råsunda. Men några biljetter i entrén säljs ej längre.

Det fanns två biljettluckor i mitten av Norra i söndags.

macrus
Member
Medlem
1245172
March 16, 2010 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

bha* wrote: Det fanns två biljettluckor i mitten av Norra i söndags.

Måste vara nytt för iår. 🙂
Antar att dom kör samma grej på lördag då vi har BP "borta" då man faktiskt måste tjacka biljett?

bha*
Kommer du hit ofta?
Medlem
1245196
March 17, 2010 - 9:22 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Måste vara nytt för iår. 🙂
Antar att dom kör samma grej på lördag då vi har BP "borta" då man faktiskt måste tjacka biljett?

Yes =)

Nya Kassalagen gäller bara klubbar som är AB (om jag inte är helt fel ute) och BP borde inte omfattas av den.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
1245225
March 17, 2010 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Bra att ni säger detta hade ingen aning!

I Sverige hade jag köpt via ticnet, men jag är utomlands.

Jag måste alltså fråga hur det fungerar.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 73
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL