April 10, 2001
Kom hem 17.50 och vad ser man? Mayham !!!
Inbrott, Mitt på ljusa dagen, har ett trevånings radhus, VARTENDA rum är upp och nervänt. prylar ligger överalt, kläder ligger kastat överallt. saker från en våning ligger slängt på nästa osv. Till o med madrasserna i sängen ligger slängda upp o ner. Fan man kokar av ilska.
Dock so far. 1 dvd spelare 2 vhs, 1 playstation, 1 gammal atari, smycken , klockor, 4 flaskor av mitt RAKVATTEN??? har inte hunnit se allt. dock står alla datorer o skärmar kvar.......
JA, släng in ett par granater i ett hus så har ni bilden av hur det ser ut här.
Inbrott, Mitt på ljusa dagen, har ett trevånings radhus, VARTENDA rum är upp och nervänt. prylar ligger överalt, kläder ligger kastat överallt. saker från en våning ligger slängt på nästa osv. Till o med madrasserna i sängen ligger slängda upp o ner. Fan man kokar av ilska.
Dock so far. 1 dvd spelare 2 vhs, 1 playstation, 1 gammal atari, smycken , klockor, 4 flaskor av mitt RAKVATTEN??? har inte hunnit se allt. dock står alla datorer o skärmar kvar.......JA, släng in ett par granater i ett hus så har ni bilden av hur det ser ut här.
Sen när man kom på det ett halvår senare var det för sent att klaga. 🙁
September 28, 2002
April 10, 2001
UndaC wrote: [quote=Peter@20ghz]Kom hem 17.50 och vad ser man? Mayham !!!
Dock so far. 1 dvd spelare 2 vhs, 1 playstation, 1 gammal atari, smycken , klockor, 4 flaskor av mitt RAKVATTEN??? har inte hunnit se allt. dock står alla datorer o skärmar kvar.......JA, släng in ett par granater i ett hus så har ni bilden av hur det ser ut här.
Sen när man kom på det ett halvår senare var det för sent att klaga. 🙁
Japp skall Göra det, kommer ju på mer, ju mer man städar undan.
Så grabben har nu förutom playstation o Atari, även loosat sin Gameboy color. Men kom igen. hur mycket kan dom få för en beggad gameboy??
Dock så lär ju han va less som tusan som inte kan se sina filmer eller spela sina spel. Som sagt var listan växer.
March 4, 2002
Peter min vän, Jag LIDER med dig.
Tur ändå i oturen att dina bästa vänner stod kvar!.
Konstiga tjuvar som gör inbrott mitt på dagen? Och som inte gillar datorer?.
Samma sak hände min klasskompis, men nu när allt är över så har dom ju fått nya saker och allt, så bara man har en försäkring. Plinga på hos alla i huset och fråga om dom har sett nått. Titta även in hos dom om det skulle ligga några av dina prylar där :). Man vet ju alldrig. 🙁
Stackars dig.
March 17, 2002
Fan inte kul när sånt där händer...
Känner en killes farsa som fick sina mekaniker-verktyg snodda...och det var inga billiga saker alltså.
Och underligt nog så ''råkade'' dom kolla in hos en kille som bodde i närheten, och vad fan hittar man där i deras garage? Jo, verktygen och diverse andra saker som dom snott från annat folk.
Jag skulle möjligtvis kunna tänka mig att dessa personer som gjorde inbrottet försökte göra så mycket skada som möjligt...för varför i helvete snor man en GameBoy color och rakvatten?!
Om dom bara skulle tagit dom dyrare sakerna så skulle man kunna förstå det, men när man somsagt även tar något sånt där så är något fel...
Inte för att man ska ta något överhuvudtaget, men hur ofta brukar man ta rakvatten?
men om man tänker efter lite...dom har ju snott relativt små saker, dom lämnade kvar allt större som datorskärmar och datorerna.
Då borde väll detta betyda att dom inte kan ta stora saker, och då kanske inte har en bil?
Måste dock vara svårt att springa med en atari, 2 VHS, 1 DVD, 4 flaskor rakvatten och en gameboy color, men om man är 3 personer så är det fullt möjligt...
Detta är min teori, att jävlarna bor i närheten av Alby...och att dom inte hade en bil med sig.
Oldschool member since 2002.
August 24, 2002
FAN, vad sur man blir när man hör sånt här!
En kusin råka ut för samma sak, på ljusa dan det med! Skrämmande,
syn bara att svenska polisen är så ineffektiv, iallafall här! Händer ju ingenting! Jo, visst dem fick nya saker på försäkringen men ändå!
Hoppas de tar dem, o gör nåt otrevligt med dem!
Ha det bra!
September 17, 2002
Helt klart narkomaner som ligger bakom, de är bara efter grejor som de kan kränga snabbt, att de sen inte får med än 50 spänn för ett GameBoy spelar ingen roll, de får snart ihop till en sil på det...
En dator är inte attraktiv för dem då den tar för lång tid att sälja
November 29, 2001
Scalp wrote: Helt klart narkomaner som ligger bakom, de är bara efter grejor som de kan kränga snabbt, att de sen inte får med än 50 spänn för ett GameBoy spelar ingen roll, de får snart ihop till en sil på det...
En dator är inte attraktiv för dem då den tar för lång tid att sälja
Eller kids bara.
Typiskt kids att vända upp o ner på stället och ta "idiotiska" prylar. osv.
April 10, 2001
Mmm fan gillar du inte Armani, Gucci, Kenzo och Chevignon??
Well. har nu efter 2 långa dagar städat upp allt.
Listan har vuxit sig ganska lång, Har addat en kamera, en diskman, 2 gammla laptops som låg o sammla damm under en säng. Dom hadde länsat Sonens sparbössa på kanske 100:- i mynt, o likaså min myntskål på kanske 700-800:- , Som sagt listan växer. Blir intressant och se HUR lång, och dessutom sen se hur mycket man får från försäkringsbolaget.
Glasmästaren skulle ha 3400:- för att fixa alltandören som dom tog sig igenom. Skall fan rigga övervakningskameror här sen o koppla till en burk. Nån som har några bra länkar för såna prylar?
1 Guest(s)