November 29, 2003
Jonne88 wrote: helt seriöst så är det nog ingen som tycker att det är GOTT att röka när man provar första gången. Utan jag tror att 999 av 1000 röker sin första cigarett för att vara cool...
Jag rökte första gången för att testa hur det smakade.
Jag var helt enkelt nyfiken, tyckte inte det var gott så jag dissade det.
Testade sen snus, hade ju sett farsan snusat hela livet så ville ju även testa det. Det smakade skit första gången eftersom lös snusen låg i hela käften, provade då portion eftersom det var enkelt. Jag tyckte det var en nice smak på det. Sen lärde man sig krama lös. När man inte hade snus så rökte man lite eftersom man ville ha nikotin så då "lärde man sig röka". Nu röker jag ibland bara för själva känslan man får när man röker. Då man känner sig avslappnad och lugn.
Sätt på värmen i spisugnen på typ 50-75 grader..
In med huvve och dra hur djupa bloss du vill..
Tji tjära och nikotin..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 11, 2012
Är inte rökare själv, men om du vill slippa röklukten men endå får nikotin intaget så borde väll e-cigaretter funkar för dig, vet en kollega på jobbet som fyllde på filtrena med nikotin (hade en flask från polen med flytande nikotin) själv så han kunde dosera efter behag och det enda man andas ut är vattenånger om jag förstått det rätt.
Svaga cigeretter? Vore det inte lika bra att låta bli istället?
Känns lite som brännvin light, vad är vitsen?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 9, 2009
Svaga cigaretter är bland det mest onödiga som finns, det gör bara att man röker ännu mer för att stilla begäret. Försökte mig på det en gång det enda nya var att jag kedjerökte och fick suga som en härdad prostituerad för att överhuvudtaget känna något. Slöseri med pengar och jävligt onödigt, bättre att röka halvor om man ska vara duktig 😛
February 15, 2012
Jag är inte gammal..... men kan googla 🙂 whaks känsla kommer av detta.
Tobak innehåller centralstimulerande ämnen, även om många rökare påstår att de blir lugna av att röka. Lugnet är annars inte något som är karaktäristiskt för tobak utan det är snarare något som gör att man blir rastlös.
Människor som är beroende av tobak har vant sig vid att ha en viss nivå av nikotin i kroppen. När den nivån sjunker får man avvänjningssymtom. Ett av dessa är oro och denna dämpas tillfälligt när man röker, dvs fyller på med nikotin igen.
Därför luras man att tro att man blir lugn av tobak när det i själva verket bara är fråga om en dämpad oro, som ursprunligen orsakats av tobaken. Det blir som en ond cirkel, tobak skapar rastlöshet som dämpas med mer tobak. Genom att röka vänjer du kroppen vid nikotin, men rastlösheten och beroendet kommer bara att öka.
September 9, 2009
Makkan98;1280297 wrote: Jag är inte gammal..... men kan googla 🙂 whaks känsla kommer av detta.
Tobak innehåller centralstimulerande ämnen, även om många rökare påstår att de blir lugna av att röka. Lugnet är annars inte något som är karaktäristiskt för tobak utan det är snarare något som gör att man blir rastlös.
Människor som är beroende av tobak har vant sig vid att ha en viss nivå av nikotin i kroppen. När den nivån sjunker får man avvänjningssymtom. Ett av dessa är oro och denna dämpas tillfälligt när man röker, dvs fyller på med nikotin igen.
Därför luras man att tro att man blir lugn av tobak när det i själva verket bara är fråga om en dämpad oro, som ursprunligen orsakats av tobaken. Det blir som en ond cirkel, tobak skapar rastlöshet som dämpas med mer tobak. Genom att röka vänjer du kroppen vid nikotin, men rastlösheten och beroendet kommer bara att öka.
Typ som vilket substansberoende som helst? 😉
1 Guest(s)