Svältfödda?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Svältfödda?
Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 4, 2007 - 5:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Nog för att jag visste att folk i småstäder är svältfödda på underhållning men att det var så här illa trodde jag aldrig.

http://www.umea.expressen.se/N.....r/1.624649

dubbeldusch
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 62
1128860
April 4, 2007 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Umeå har väl ändå en 140 000 invånare så vet inte om det är en så liten stad, men vad gällande topicen så vet jag inte vad jag ska säga riktigt förutom 😮

En annan hade väl fått böter för liknande tillställning men nu handlar det ju faktiskt om en konstnär. 😀

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1128865
April 4, 2007 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales: "småstäder"? Snackar vi world wide så har inte fjollträsk mycket att komma med dom heller med sin "lilla" dryga befolkning som alltid tror dom klarar sig bra utan norrland 😀

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1128875
April 4, 2007 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ganska roligt med folk som tror att fjollträsk är världens bästa stad... Just såna här trådar (och människor) får en att skämmas att man bor i länet.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1128878
April 4, 2007 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Är inte Umeå sveriges 5:e största stad eller något sådant?

Sjukt iaf att skattepengar går till något sådant löjligt.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1128882
April 4, 2007 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: Nog för att jag visste att folk i småstäder är svältfödda på underhållning men att det var så här illa trodde jag aldrig.

http://www.umea.expressen.se/N.....r/1.624649

Ja, Ecce Homo och Snövit och sanningens vansinne nere i fjollträsk var ju mycket mer mättande finkultur..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Wolfman_00
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 252
1128906
April 5, 2007 - 2:15 am
sp_Permalink sp_Print

Kissa på scen, konst?

Då kan dom be jackass gänget komma. När dom var i Göteborg så kissa dom på scen och mycket mer sedan var det folk som drack det. Där har du... konst! 😮

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1128913
April 5, 2007 - 5:29 am
sp_Permalink sp_Print

Och som vanligt så funkar inte ironi i skriven form.

Jag tänker inte göra det här till en Stockholm vs. Lapplandstråd så jag får väl be om ursäkt för att jag försökte vara rolig, det skall aldrig hända igen.

Fenix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 767
1129013
April 5, 2007 - 12:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Fråga Orwar Strävsöm.. han vet! 😛

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
1129038
April 5, 2007 - 12:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: Och som vanligt så funkar inte ironi i skriven form.

Jag tänker inte göra det här till en Stockholm vs. Lapplandstråd så jag får väl be om ursäkt för att jag försökte vara rolig, det skall aldrig hända igen.

Det är nog ganska svårt att veta vad som är ironi i skriven form, eftersom förmodligen ingen här känner dig särskilt väl. Skall man då sitta och forska i dina tidigare inlägg för att försöka få reda på hur du är, om du är seriös eller ej? D;
Att sedan bli trött, uppgiven, desillusionerad, förvånad, förbryllad eller konfunderad över det är desto löjligare. :trans:

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1129988
April 10, 2007 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

wojt wrote: [quote=Josey Wales]Och som vanligt så funkar inte ironi i skriven form.

Det är nog ganska svårt att veta vad som är ironi i skriven form, eftersom förmodligen ingen här känner dig särskilt väl. Skall man då sitta och forska i dina tidigare inlägg för att försöka få reda på hur du är, om du är seriös eller ej? D;
Att sedan bli sentimental över det är desto löjligare. :trans:

Sentimental???

Trött, uppgiven, desillusionerad, förvånad, förbryllad eller konfunderad hade jag kunnat köpa, men sentimental, hur menar du?

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
1130070
April 10, 2007 - 11:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: [quote=wojt][quote=Josey Wales]Och som vanligt så funkar inte ironi i skriven form.

Att sedan bli sentimental över det är desto löjligare. :trans:

Sentimental???

Trött, uppgiven, desillusionerad, förvånad, förbryllad eller konfunderad hade jag kunnat köpa, men sentimental, hur menar du?

Jag har väl inte sagt något om sentimental? *Hänvisar till mitt förra inlägg*
😎

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
1130141
April 11, 2007 - 10:44 am
sp_Permalink sp_Print

Eller när Pål Hollander fick filmstöd, åkte till Tallinn, satte på prostituerarade medans hans flickvän filmade och sedan kallade det konst. Underbart att värna om kulturell mångfald ibland 🙄

(Intressant nu också att hans söner försöker ta över stafettpinnen.)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 392
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL