February 16, 2004
Spinnjonte wrote: Häruppe kan man köpa diesel från finland till rätt bra pris ca 5,50 hemkört....har dock inte järnkoll på hur det är med bensin, men den är billigare.....precis som spriten....
Bensinen är densamma ganska exakt.
Sen är det skillnad på diesel och brännolja i finland. Brännolja (villaolja) är lågt skattad men det är begränsat i vilka saker som man får använda den i. Använder du den i bilen i finland riskerar du dryga böter.
Dieseln är dyr bara lite mindre än bensin kanske 3 kr litern.
September 5, 2001
Intel4Ever wrote: Tänk om alla bensinbolag gårihopp om att de vägrar sälja bränsle om inte skatten sänks...
Om politikerna säger nej kommer det bli kalabalik inga transporter kommer fungera haha fan va jag skulle skratta...
Det drabbar bara oss i längden, finns inget syfte och bensinbolaget får ju inte några inkomster, med andra ord det drabbar bara bolagen och konsumenterna inte staten.
Jag kan betala 11:-/l, men ja det är lite småbarnsfasoner som går i mina tankar: "varför ska jag betala mer när de betalar...(si&så i valfrittland)".
Grejen är att: så är det. Om det inte hade varit bensinen hade det varit något annat som vi fått betala mer för eller något annat man fått skära när på.
2 Guest(s)