svartneger for president! Hast a la vista, baby!!! :D|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
svartneger for president! Hast a la vista, baby!!! :D
MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
sp_UserOfflineSmall Offline
431719
October 8, 2003 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Waco wrote: [quote=MrWeizel][quote=Waco]Lite synd bara att han inte kan bli president..

hoppas du skämtar...

enda vettiga regeln i deras hela j**la författning när det gäller val

hoppas jag skämtar? Jag tror att arnold skulle vara ganska bra som president eftersom det inte går att muta han. Och om han skulle vara president så skulle han ju ha femtielva rådgivare så det skulle nog funka. Han eller Hillary Clinton.

det lär ju inte gå att muta bush heller.. med tanke på vilken lön dom har som president, med tanke på lönen dom haft på vägen mot presindetplatsen och med tanke på vilken järnkoll där e på presidenten så lär det vara omöjligt att muta vem det än är på presidentposten.. dessutom vill ingen politiker riskera sitt skinn när dom kommit så långt upp..

men då kan man ju lika gärna ha en kanin på presidentposten så som du resonerar.. säger inte att bush inte har rådgivare, men han kan iaf tänka själv och vet hur sakerna verkligen fungerar..

är ingen anhängare av bush dock.. bästa presidenten USA haft är enligt mig Clinton!! jävla skit att han inte fick sitta mer än 8 år pga konstitutionen.. snacka om att få ett land att blomstra

man kan ju alltid hoppas att hilary blir president å att Bill styr henne 😀

MrWeizel
Member
Medlem
431726
October 8, 2003 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=MrWeizel][quote=Kenrih]Dolph är en helt dum. Civilingenjör, kemiteknik på KTH. Bättre utbildning än nästan alla dagens politiker...

stämmer till hundra %.. han skulle dock hållt sig till kemitekniken 😀

alltså arnold som guvenör.. helt j**la sanslöst.. detta kan fan ´bara hände i usa...

men iofs så var det ju en B-Skådis som gav sovjet nådastöten, och var president i 8 år.. 😉
(Ronald Reagan)

B skådis? Har du ens sett någon Reagan film??

Och vad är det som är fel med Arnold som guvenör??? Kan någon förklara?

mhm.. fast jag kan inte avgöra om han är B-skådis eller inte.. står iaf i historieböckerna att han är B-skådis 🙂

Arnold har absolut INGEN politisk skolning, vet inte hur systemet funkar, kan inte fatta några egna beslut, kommer bli grymt beroende av rådgivare dvs den egentliga makten kommer inte vara hans..

men ni tycker kanske det är rätt att en helt oskolad person ska ha hand om världens 10onde största ekonomi??

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
431728
October 8, 2003 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag ser inte problemet med att ha en kanin som president.. Förklara. 😕

MrWeizel
Member
Medlem
431732
October 8, 2003 - 6:34 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Jag ser inte problemet med att ha en kanin som president.. Förklara. 😕

kul.. 😕

parallel för att visa att egentligen kan man ha vafan som helst på presidentposten så som vissa resonerar.. men det hade inte fungerat

dessutom kan inte en kanin vrida om startnyckeln till kärnvapnen laugh

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
431741
October 8, 2003 - 6:46 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote:
mhm.. fast jag kan inte avgöra om han är B-skådis eller inte.. står iaf i historieböckerna att han är B-skådis 🙂

Arnold har absolut INGEN politisk skolning, vet inte hur systemet funkar, kan inte fatta några egna beslut, kommer bli grymt beroende av rådgivare dvs den egentliga makten kommer inte vara hans..

men ni tycker kanske det är rätt att en helt oskolad person ska ha hand om världens 10onde största ekonomi??

Vad baserar du det på då? Jag tycker att han verkar bra, han har lovat att inte skära ner på skolorna mer och han har stjälv donerat pengar till fattiga personer. Nu så kommer han också se till att mer pengar går till de som har det sämre.. Har du gjort något sådant på sistonde?

MrWeizel
Member
Medlem
431746
October 8, 2003 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=MrWeizel] mhm.. fast jag kan inte avgöra om han är B-skådis eller inte.. står iaf i historieböckerna att han är B-skådis 🙂

Vad baserar du det på då? Jag tycker att han verkar bra, han har lovat att inte skära ner på skolorna mer och han har stjälv donerat pengar till fattiga personer. Nu så kommer han också se till att mer pengar går till de som har det sämre.. Har du gjort något sådant på sistonde?

och varför i helvete tror du han gjort det?? kanske för att stärka sin ställning i folks ögon? har ju aldrig sagt att han är dum..

dessutom, hört talas om vallöften??

känd sak sagt om det är ju
"problemet med folk är att dom tar vallöften för att vara riktiga löften"

göran persson lovade att ge mer pengar till barnfamiljer.. blev det så??

min familj har två faderbarn, så ja det har jag...

men att lova mer pengar till dom fattiga har jag lite svårt att göra med tanke på min "ställning" i samhället...

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
431747
October 8, 2003 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Vampis wrote: Då tar vi Dolph Lundgren som Sveriges nästa stadsminister då 😛

hehe... dolph gick på samma högstadium som jag... fast typ jättemånga år tidigare såklart...

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
431760
October 8, 2003 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: Jag tycker att torsten flink ska bli statsminister 😛

Flink powah :worshipp:

haha det psykfallet

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
431773
October 8, 2003 - 7:09 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Jag ser inte problemet med att ha en kanin som president.. Förklara. 😕

kul.. 😕

parallel för att visa att egentligen kan man ha vafan som helst på presidentposten så som vissa resonerar.. men det hade inte fungerat

dessutom kan inte en kanin vrida om startnyckeln till kärnvapnen laugh

Kaninen i ResidentEvil kan. 😛

Helix
Member
Medlem
431783
October 8, 2003 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote:

och varför i h*****e tror du han gjort det?? kanske för att stärka sin ställning i folks ögon? har ju aldrig sagt att han är dum..

men att lova mer pengar till dom fattiga har jag lite svårt att göra med tanke på min "ställning" i samhället...

Han har iof donerat pengar ganska länge nu och så har han också gett pengar till handikappade.. Det stog en del om det i nyheterna...

Angående politiker som inte håller vallöftena så tycker jag personligen att de har ljugit för ett helt land och borde bli inspärrade.

MrWeizel
Member
Medlem
431805
October 8, 2003 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=MrWeizel]

och varför i h*****e tror du han gjort det?? kanske för att stärka sin ställning i folks ögon? har ju aldrig sagt att han är dum..

Han har iof donerat pengar ganska länge nu och så har han också gett pengar till handikappade.. Det stog en del om det i nyheterna...

Angående politiker som inte håller vallöftena så tycker jag personligen att de har ljugit för ett helt land och borde bli inspärrade.

skådisar har ju ögonen på sig hela tiden, är dom smarta så gör dom något för dom som har det svårt för att få good will

i praktiken så är ju vallöften den som ljuger mest trovärdigt får flest röster...

iaf med systemet vi har nu..

Helix
Member
Medlem
431850
October 8, 2003 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Precis, varför skriva om Pär Svensson som går och hjälper handikappade?

Men varför blir du så arg för att Arnold ger pengar till de som behöver? Han har ju hållit på med det ganska länge nu..

Jag har för mig att han har startat någon skola också..

Var inte så fördomsfull.. det är så.. uh.. fördomar föds.. 😛

rilo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 273
431896
October 8, 2003 - 8:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Själv tror jag att Arnold är mkt bättre en andra politiker... han e en vanlig person som tänker på andra..... andra politiker e ju bara egoister som vill tjäna massa pengar....

Deadleg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 475
431912
October 8, 2003 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Dom har väll haft ngn Wrestling snubbe som guvernör där borta oxå... om jag inte missminner mig.....

Bar-Code
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 705
432059
October 9, 2003 - 7:19 am
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Angående politiker som inte håller vallöftena så tycker jag personligen att de har ljugit för ett helt land och borde bli inspärrade.

Grejen är så här:
Om ett parti bryter mot sina vallöften borde alla människor inse att partiet inte är att lita på. Därför borde alla människor rösta på något annat parti nästa gång.
Om allt hade fungerat skulle med andra ord alla partier som bryter sina vallöften vara brända inom politiken.

MEN ...
eftersom folk är så dumma i huvudet att de röstar på samma parti även i nästa val så kan samma partier fortsätta sin charad. Partiledarna är inte lika dumma som röstarna - partiledarna vet att de kan ge falska vallöften och ändå vinna val efter val, och då är det klart att de utnyttjar det!

Så jag lägger hela skulden för det där på Svenska folket.
Röstar man på fel parti får man skylla sig själv.

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
432103
October 9, 2003 - 9:18 am
sp_Permalink sp_Print

men ... clinteastwood har varit borgmästare i californien och det blev ju en hyfsad skådis av han med 😛

alph7
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 197
432355
October 9, 2003 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote:
B skådis? Har du ens sett någon Reagan film??

http://www.imdb.com/name/nm0001654/
Jag har iofs bara sett ett par av dom men domär rätt b och det är han med. Det är rätt intressant hur dom plockade fram honom. Det började i guvernörsvalet då republikanerna gjorde en opinionsundersökning (men i en reklamfirmas namn) om vad folk tyckte att deras senator skulle ha för åsikter. Sen plockade dom fram den blåsta (ja blåsta, han konsulterade en sierska som spådde i teblad inför alla stora beslut som president, det finns tillfpörlitliga källor till det) B-skådisen Reagan som sedan tyckte de av dessa saker som republikanerna kunde stå för. Detta räckte sedan hela vägen till presidentposten.

Arnold är läskig politiskt sett. Ändå så är hela grejen rätt så komisk. Det visar på något sätt hur lite tilltro folk i USA har till politiken.

MrWeizel
Member
Medlem
432407
October 9, 2003 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Precis, varför skriva om Pär Svensson som går och hjälper handikappade?

Men varför blir du så arg för att Arnold ger pengar till de som behöver? Han har ju hållit på med det ganska länge nu..

Jag har för mig att han har startat någon skola också..

Var inte så fördomsfull.. det är så.. uh.. fördomar föds.. 😛

arg??

bara glad när folk hjälper behövande, men jag tror att dom flesta skådisar skiter ganska mycket i vad dom ger pengar till, bara dom får good will för det...

inte fördomsfull, kritisk 😉

och har oftast väldigt bra täckning för det jag säger..

MrWeizel
Member
Medlem
432411
October 9, 2003 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

rilo wrote: Själv tror jag att Arnold är mkt bättre en andra politiker... han e en vanlig person som tänker på andra..... andra politiker e ju bara egoister som vill tjäna massa pengar....

visst, och arnold blev inte skådespelare för att det är så jävla dåligt betalt heller...

det med att det inte går att muta honom... antagligen exakt lika mycket som andra politiker med tanke på att "mycket vill ha mer" gäller precis lika mycket för allihopa som kommit så långt..

Helix
Member
Medlem
432438
October 9, 2003 - 4:46 pm
sp_Permalink sp_Print

alph7 wrote: [quote=HELIX] B skådis? Har du ens sett någon Reagan film??

http://www.imdb.com/name/nm0001654/
Jag har iofs bara sett ett par av dom men domär rätt b och det är han med. Det är rätt intressant hur dom plockade fram honom. Det började i guvernörsvalet då republikanerna gjorde en opinionsundersökning (men i en reklamfirmas namn) om vad folk tyckte att deras senator skulle ha för åsikter. Sen plockade dom fram den blåsta (ja blåsta, han konsulterade en sierska som spådde i teblad inför alla stora beslut som president, det finns tillfpörlitliga källor till det) B-skådisen Reagan som sedan tyckte de av dessa saker som republikanerna kunde stå för. Detta räckte sedan hela vägen till presidentposten.

Arnold är läskig politiskt sett. Ändå så är hela grejen rätt så komisk. Det visar på något sätt hur lite tilltro folk i USA har till politiken.

Aja, jag såg någon västernfilm som inte var så dålig..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 401
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL