December 6, 2001
Här köper många skolor fysik, biologi och kemi material ifrån. Ganska farlig katalog att titta i. Man få akta så man inte förköper sig 😉
http://www.heraco.se/
November 8, 2002
Hmm... var får man tag i salpeter (antar att det ska vara i pulverfrom?)? hur blandar man ihop sakerna?
Annars om man vill ha svartkrut kan man ju skära sönder några hagelpatroner (försiktigt!) och plocka ut krutet. Gjorde det förut och tände eld på det på ett fat, hähä
November 8, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=Blue_Moon_]Annars om man vill ha svartkrut kan man ju skära sönder några hagelpatroner (försiktigt!) och plocka ut krutet. Gjorde det förut och tände eld på det på ett fat, hähä
Eller så fräser man det på asfalt och får en fin reaktion
Jag utgår från att du har testat 😀
February 21, 2003
Blue_Moon_ wrote: [quote=Ogrebeast][quote=Blue_Moon_]Annars om man vill ha svartkrut kan man ju skära sönder några hagelpatroner (försiktigt!) och plocka ut krutet. Gjorde det förut och tände eld på det på ett fat, hähä
Eller så fräser man det på asfalt och får en fin reaktion
Jag utgår från att du har testat 😀
Man har väl gjort lumpen
June 20, 2002
Blue_Moon_ wrote: Hmm... var får man tag i salpeter (antar att det ska vara i pulverfrom?)? hur blandar man ihop sakerna?
Annars om man vill ha svartkrut kan man ju skära sönder några hagelpatroner (försiktigt!) och plocka ut krutet. Gjorde det förut och tände eld på det på ett fat, hähä
salpeter tror jag att du kan köpa på apoteket...
September 13, 2001
BelGarath wrote: fan vad bra att du säger det Öwall
du uppmuntrar folk att göra svartkrut :arg:
Du vet att receptet på svartkrut knappast är hemligt va.
Det är precis hur lätt som helst att hitta, tex i ett uppslagsverk.
Knappast en uppmuntran att skriva ut beståndsdelarna här.
Btw mIIIke, vad ska du ha allt svavel till.
May 20, 2001
boogey wrote: [quote=Blue_Moon_]Hmm... var får man tag i salpeter (antar att det ska vara i pulverfrom?)? hur blandar man ihop sakerna?
salpeter tror jag att du kan köpa på apoteket...
Det finns i vilken matvaruaffär som helst... Gjorde det innan iallafall kolla vid kryddorna.... Man köpte ju jämt salpeter innan och lekte med, kassörskan sa typ varje gång ni ska väl inte göra krut??? Nääää.. Svarade vi... :bgrin:
2 Guest(s)