SvD: Guantánamofångar kan få fristad i Sverige|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
SvD: Guantánamofångar kan få fristad i Sverige
nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 4, 2009 - 11:59 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.svd.se/nyheter/inri.....272417.svd

Fångar som släpps fria från Guantánamolägret ska kunna erbjuas en fristad i Sverige. Det anser nu företrädare för tre av de borgerliga regeringspartierna.

En liten ljusglimt i en tid då rättssäkerhet och mänskliga rättigheter alltmer får lämna plats åt säkerhet och kriget mot terrorism. Låt alla frikända guatanamofångar komma till Sverige!

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
1212718
January 4, 2009 - 12:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, låt sverige, som är ett så stort och välbärgat land, få ta hand om ALLA som behöver hjälp eller pengar. För man måste ju hjälpa alla, eller........

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1212719
January 4, 2009 - 12:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja släpp in allt och alla som går att släppa in, det blir jättebra...

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
1212721
January 4, 2009 - 12:22 pm
sp_Permalink sp_Print

nXsty skojar du eller ?

Sverige tar emot mer flyktingar än vad hela USA gör.. ligger inte vi på plats 1 i världen på det land som tar in mest flyktingar ??

Utan att denna forumtråd kommer bli en enda stor rasistisk tråd säger jag bara att det räcker med dom flyktingar vi har i vårt land.. hälften av dom arbetar inte, hälften av dom följer inte våra lagar, hälften av dom lever på bidrag á fuskbidrag..

Nej usch säger jag.. vi har tillräckligt med flyktingar.

EDIT:
Vill tillägga att jag inte är rasist.. har många utländska vänner, och dom arbetar och gör själ för att få bo i Sverige.. :blink:

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1212725
January 4, 2009 - 12:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Jäkla dumheter, det finns väl nog med kriminella typer i Sverige allaredan.
Sveriges dåliga samvete för sveket mot grannländerna verkar aldrig nå en ände.
🙁

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
1212728
January 4, 2009 - 12:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Om Amerikat är Världens Polis så är Sverige Världens Samvete 🙄

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
1212729
January 4, 2009 - 1:04 pm
sp_Permalink sp_Print

herregud.

Om detta sker så kommer USA invadera Sverige om 50 år.

Flera generationer terrorister kommer ha satt upp läger, och USA hävdar att Sverige tillåter det.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1212730
January 4, 2009 - 1:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Hahahahahahahahaha...

Det här var tamefan ett nytt grepp av regeringen i försök att framstå som medkännande och humana.
Vilket fiasko! :)R

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1212732
January 4, 2009 - 1:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha, allvarligt vad fan är det för jävla fel på alla jävla politiker?

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
1212736
January 4, 2009 - 1:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Men det här är faktiskt ett särfall. De här stackars människorna har suttit inspärrade på obestämd tid utan någon möjlighet att få sin sak prövad i rättegång. Och till råga på allt vill sedan ingen ta emot dem. Vi borde visa att vi är bättre än så och ge dem alla en fristad här.

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
1212738
January 4, 2009 - 1:53 pm
sp_Permalink sp_Print

nXsty wrote: Men det här är faktiskt ett särfall. De här stackars människorna har suttit inspärrade på obestämd tid utan någon möjlighet att få sin sak prövad i rättegång. Och till råga på allt vill sedan ingen ta emot dem. Vi borde visa att vi är bättre än så och ge dem alla en fristad här.

:roflmao: :)R :bash: ](*,)

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
1212740
January 4, 2009 - 1:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Ja släpp in allt och alla som går att släppa in, det blir jättebra...

Det handlar inte om att fritt släppa in en massa invandrare, det här är bara på sin höjd ett par hundra personer.

Men de ska naturligtvis frikännas i en rättvis rättegång först innan vi släpper in dem.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1212741
January 4, 2009 - 1:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Heja Sverige. 🙄

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1212742
January 4, 2009 - 2:16 pm
sp_Permalink sp_Print

nXsty wrote: Men det här är faktiskt ett särfall. De här stackars människorna har suttit inspärrade på obestämd tid utan någon möjlighet att få sin sak prövad i rättegång. Och till råga på allt vill sedan ingen ta emot dem. Vi borde visa att vi är bättre än så och ge dem alla en fristad här.

Alltså. Jag gillar dig killen, du är ofta balanserad och vältalig men här vet jag inte säkert om du är allvarlig eller om det är ironi i det du skriver. Men skrattar det gör jag... 😀

mounte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
1212743
January 4, 2009 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack för att man får bo i ett Land som tar in flyktingar.
Vad vore Sverige annars?
Jag har sett alldeles för många slappa svenska tonåringar som är födda och har växt upp i Sverige men inte är tacksamma och drar inte sitt strå till stacken.
Har sett många flyktingar som inget hellre vill än att arbeta och tjäna pengar till bröd och kläder.

Det finns alltid rötägg inom alla kategorier(förutom inom religion, eller?) men vart är mänskligheten påväg då vi inte vill ta emot en främmande människa pga. att andra har misskött sig?

Det är inte bara invandrare och flyktingar vi är dåliga på att ta hand om, se bara till alla våra svenska uteliggare, barn som saknar en kärleksfull familj ... När senast bjöd _DU_ en hemlös på en måltid? Eller sitter vi bara på bussen/tåget/pendeln och ser trasiga människor och tänker: "Det är för tääskigt att politikerna inte gör något åt situationen..."?

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1212746
January 4, 2009 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

mounte wrote: Eller sitter vi bara på bussen/tåget/pendeln och ser trasiga människor och tänker: "Det är för tääskigt att politikerna inte gör något åt situationen..."?

Själv sitter jag och tänker "tänk om mongot inte hade börjat supa vid tolv års ålder och inte satt sig själv i den situationen".

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1212752
January 4, 2009 - 3:27 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Haha, allvarligt vad fan är det för j**la fel på alla j**la politiker?

Dom är smygbögar som har kollat på för mycket film och vill nu passa på att själva leka fångväktare.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1212757
January 4, 2009 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Skärp dej nu, även om du lyckas skriva läsbart så är det trots allt söndag och en olämplig dag att förvränga huvudets tankegångar med alkohol eller vad du nu fått i dej.
:cy:
Dessa individer har med största säkerhet ett land som dom kan kalla sitt hemland, naturligtvis skall dom förpassas dit.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1212759
January 4, 2009 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Skärp dej nu, även om du lyckas skriva läsbart så är det trots allt söndag och en olämplig dag att förvränga huvudets tankegångar med alkohol eller vad du nu fått i dej.
:cy:
Dessa individer har med största säkerhet ett land som dom kan kalla sitt hemland, naturligtvis skall dom förpassas dit.

Vet inte hur allvarligt ditt inlägg ska uppfattas då jag inte såg någon självklar ironi i det, men i nxsty's så var det rätt självklar: I R O N I

Bjornsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1910
1212763
January 4, 2009 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: nXsty skojar du eller ?

Sverige tar emot mer flyktingar än vad hela USA gör.. ligger inte vi på plats 1 i världen på det land som tar in mest flyktingar ??

Utan att denna forumtråd kommer bli en enda stor rasistisk tråd säger jag bara att det räcker med dom flyktingar vi har i vårt land.. hälften av dom arbetar inte, hälften av dom följer inte våra lagar, hälften av dom lever på bidrag á fuskbidrag..

Nej usch säger jag.. vi har tillräckligt med flyktingar.

EDIT:
Vill tillägga att jag inte är rasist.. har många utländska vänner, och dom arbetar och gör själ för att få bo i Sverige.. :blink:

Många halvor där 🙂

Jag tycker vi kan börja med att ta om han om våra egna först som behöver det. Här på min by har vi många av utländsk härkomst som inte kör ett skit på dagarna men ända kör BMW och har nya fräcka kläder, hur kommer det sig då?!?!?

Medan en annan jobbar 40 timmar i veckan och för handla från Ellos/Halens m.m. och köra halvrostig volvo :cy:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 293
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL