macrus wrote: Vet inte hur allvarligt ditt inlägg ska uppfattas då jag inte såg någon självklar ironi i det, men i nxsty's så var det rätt självklar: I R O N I
Inlägget var inte riktat mot dej, så hur du uppfattade det är inte på något sätt relevant.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
macrus wrote: Skriver man något på ett öppet forum ska man nog vara beredd på att andra kan kommentera ditt inlägg utan att börja grina.
Sluta grina då.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 2, 2001
ilg@dd wrote: Skärp dej nu, även om du lyckas skriva läsbart så är det trots allt söndag och en olämplig dag att förvränga huvudets tankegångar med alkohol eller vad du nu fått i dej.
:cy:
Dessa individer har med största säkerhet ett land som dom kan kalla sitt hemland, naturligtvis skall dom förpassas dit.
Det är klart, men problemet är att många länder är lite tveksamma till att ta emot de här människorna. Så om de inte har någonstans att ta vägen så bör Sverige ta emot dem. På så sätt visar vi att vi tar de mänskliga rättigheterna på allvar.
Alkohol har jag för övrigt inte druckit sen på nyår. Ikväll är jag nykter och klar i huvudet. Ska få lite dambesök snart nämligen. Feminist och halvt vegan är hon. Vilket roligt par vi skulle bli.
August 2, 2001
skiroy wrote: Alltså. Jag gillar dig killen, du är ofta balanserad och vältalig men här vet jag inte säkert om du är allvarlig eller om det är ironi i det du skriver. Men skrattar det gör jag... 😀
Jag förstod visserligen att det skulle bli lite cirkus när jag skrev det där men jag menar faktiskt allvar. 🙂 Jag tycker att alla som sitter fängslade på guantanamo ska få en rättvis rättegång, och om de frikänns så ska Sverige erbjuda sig att ta emot dem om inget annat land vill göra det.
nXsty wrote: Jag förstod visserligen att det skulle bli lite cirkus när jag skrev det där men jag menar faktiskt allvar. 🙂 Jag tycker att alla som sitter fängslade på guantanamo ska få en rättvis rättegång, och om de frikänns så ska Sverige erbjuda sig att ta emot dem om inget annat land vill göra det.
Själv ser jag då ingen som helst anledning till att Sverige skall behöva agera sopstation för militanta muslimer. Det borde gå att sälja ut landet och dess resurser på klart vettigare sätt.
Lite synd på sätt och vis, jag hade nästan köpt Macrus påstående om att det hela handlade om ironi.
December 6, 2006
Bjornsson wrote: Många halvor där 🙂
Jag tycker vi kan börja med att ta om han om våra egna först som behöver det. Här på min by har vi många av utländsk härkomst som inte kör ett skit på dagarna men ända kör BMW och har nya fräcka kläder, hur kommer det sig då?!?!?
Medan en annan jobbar 40 timmar i veckan och för handla från Ellos/Halens m.m. och köra halvrostig volvo :cy:
Ja !!! JA ! JAAA !!!!
Äntligen någon som förstått detta med.. hur är det möjligt ?!
Det är som min morfar brukar säga.. han har arbetat i hela sitt liv och ändå aldrig haft råd med en finare bil utan har alltid fått köpa medelklass / begagnade bilar medans dessa utländska medborgare flyttar hit och börjar direkt med att köpa en BMW och armanikläder..
Vi ska ta hand om vårat eget folk och hjälpa dom få arbete innan vi börjar dra in flyktingar som ändå bara kommer hit för att leva på bidrag, föröka sig gånger 10 och alltid ha hela sin släkt samt alla andra släktingars släkter och famijer boende på exakt samma område á Rosengård..
----
Kan ilgaad och marcus ( skiroy med ? ) slänga papper på varann någon annan dag när vi ändå kommit in på ett roligt ämne som aldrig vågar diskuteras.. ioförsig lär väl tråden låsas innan, vilket är förståligt =)
September 12, 2001
nXsty wrote: Jag förstod visserligen att det skulle bli lite cirkus när jag skrev det där men jag menar faktiskt allvar. 🙂 Jag tycker att alla som sitter fängslade på guantanamo ska få en rättvis rättegång, och om de frikänns så ska Sverige erbjuda sig att ta emot dem om inget annat land vill göra det.
Det fetstilta är jag helt med på.
Men resten känns lite tveksamt om jag ska vara ärlig.
nXsty wrote: Oj, det var verkligen inte många som höll med mig om det här. 🙂
Bistånd och hjälp åt höger och vänster är vad jag förknippar med högre skatter.
Visst, höj gärna skatterna, men då skall detta innebära bättre mat i skolor, bättre undervisning etc etc, dvs något som gynnar landet i stort, inte förvaring av stollar och andra krigshetsare.
Det torde vara ganska lätt att räkna ut vad för slags typer det handlar om när det gäller dessa fångar, åtminstone dom som inte är Afganistanier och Pakistanier. Vad i helv*te hade dom där att göra?
September 12, 2001
opA87 wrote: Ja !!! JA ! JAAA !!!!
Äntligen någon som förstått detta med.. hur är det möjligt ?!
Det är som min morfar brukar säga.. han har arbetat i hela sitt liv och ändå aldrig haft råd med en finare bil utan har alltid fått köpa medelklass / begagnade bilar medans dessa utländska medborgare flyttar hit och börjar direkt med att köpa en BMW och armanikläder..
Vi ska ta hand om vårat eget folk och hjälpa dom få arbete innan vi börjar dra in flyktingar som ändå bara kommer hit för att leva på bidrag, föröka sig gånger 10 och alltid ha hela sin släkt samt alla andra släktingars släkter och famijer boende på exakt samma område á Rosengård..
----
Kan ilgaad och marcus ( skiroy med ? ) slänga papper på varann någon annan dag när vi ändå kommit in på ett roligt ämne som aldrig vågar diskuteras.. ioförsig lär väl tråden låsas innan, vilket är förståligt =)
Hur man bäst får råd med en turkbmw och armanikopior är en helt annan tråd om man ska vara ärlig. 🙂
Tråden handlar om ett gäng högerpolitiker som helt plötsligt vurmar för guantanamofångar... 😉
January 12, 2004
skiroy wrote: Hahahahahahahahaha...
Det här var tamefan ett nytt grepp av regeringen i försök att framstå som medkännande och humana.
Vilket fiasko! :)R
enkel matematik...
det är ju bättre för dom att släppa in nya potentiella röster för dom de har förlorat genom att göra det sämre för här i Sverige...
August 2, 2001
Delph1 wrote: Uhm, de sitter inte Guantanamo utan anledning. Inget emot att vi tar emot invandrare överlag, men dessa ser jag inte varför vi ska ta emot. De är inte vårt ansvar.
//Andreas
Et tu, Delph1?
Men iaf, jag menar inte att vi ska ta emot alla fångar från Guantanamo. Men om de frikänns i en rättvis rättegång och inget annat land vill kännas vid dem (vilket ibland har varit fallet med de som släppts) så bör Sverige ta emot dem.
Ska vi bara sitta ner och säga "Nej dem skiter vi, det är inte vårt ansvar, nu tar vi en kopp kaffe istället."? Det är klart det inte är vårt ansvar utan USA:s men om USA inte vill ta sitt ansvar så ser jag inte varför inte vi skulle kunna göra det istället som en god gärning.
2 Guest(s)