August 7, 2003
opA87 wrote:
Det är som min morfar brukar säga.. han har arbetat i hela sitt liv och ändå aldrig haft råd med en finare bil utan har alltid fått köpa medelklass / begagnade bilar medans dessa utländska medborgare flyttar hit och börjar direkt med att köpa en BMW och armanikläder..
Jamenvisst det är ju så att precis alla invandrare går omkring i Armanikläder och kör BMW, så är det ju... verkligen.
Att börja med att dra alla över en kam är början till en främlingsfientlighet iaf. Sen blir det ju lite komiskt när nån som känner invandrare (som då INTE stämmer i den nidbilden) börjar med att räkna upp alla hälfter av som är kriminella osv osv... fast de just HAN känner råkar turligt nog hamna i nån annan "hälft" LOL
Jag tycker det vore bra om alla länder tog sitt ansvar och tog in flyktingar (= folk som med hög sannolikhet kommer dö om de inte kan fly nånstans). Sverige är ju tyvärr lite av "världens samvete" som många säger, men jag tycker det i huvudsak är bra sålänge det inte går till överdrift.
Tycker de borde hamna i USA och få "fair trial" där i första hand.
December 6, 2006
Laglorden wrote: Jamenvisst det är ju så att precis alla invandrare går omkring i Armanikläder och kör BMW, så är det ju... verkligen.
Att börja med att dra alla över en kam är början till en främlingsfientlighet iaf. Sen blir det ju lite komiskt när nån som känner invandrare (som då INTE stämmer i den nidbilden) börjar med att räkna upp alla hälfter av som är kriminella osv osv... fast de just HAN känner råkar turligt nog hamna i nån annan "hälft" LOL
Ja, vadå då ?
Dom jag känner har klarat sig undan den kriminella banan och har jobb, gör det dom ska och sköter sig vilket är den andra hälften.. dom jag känner är dom jag gick tillsammans med i skolan på högstadiet vilket var 95 % av hela skolan då vi var ganska få "helsvenskar" där 🙂 Jag trivs med dom än idag..
Men du är väl en sådan som går runt med dom där.. vad heter dom.. EPA, FEPA, AFA, APA DIP DOP DING FJONG eller vad dom heter om helgerna, eller ?
September 12, 2001
opA87 wrote: Ja, vadå då ?
Dom jag känner har klarat sig undan den kriminella banan och har jobb, gör det dom ska och sköter sig vilket är den andra hälften.. dom jag känner är dom jag gick tillsammans med i skolan på högstadiet vilket var 95 % av hela skolan då vi var ganska få "helsvenskar" där 🙂 Jag trivs med dom än idag..Men du är väl en sådan som går runt med dom där.. vad heter dom.. EPA, FEPA, AFA, APA DIP DOP DING FJONG eller vad dom heter om helgerna, eller ?
Jävlar! 😮
Jag är ruggigt säker på att Laglorden knappast hör till sådana tvivelaktiga skuggfigurer. Du är ute på hal is nu killen.... 🙂
Men läs igen vad Laglorden skrev så ramlar nog poletten ner din lille "smygrasse". 😉
July 27, 2002
Sverige är ett riktigt mesigt land. Vi kan inte kritisera invandringspolitiken på ett konstruktivt sätt utan att bli kallade främlingsfientliga, och så har vi Mona Sahlin (det största skämtet sen Adolf Hitler) som säger att hon hatar allt som är typiskt svenskt.
När det gäller förslaget så är jag emot det. Stäng gränserna och åtminstone försök integrera de invandrare vi har idag. Många har lyckats här i Sverige, men absolut inte alla och absolut inte en majoritet. Kolla på chilenarna som kom in på 70-80 talet; de har det bra för sig i dag. Man måste ge allting tid, inte plocka in fler invandrare än övriga Europa totalt per år. Shut the borders.
November 27, 2003
nXsty wrote: Et tu, Delph1?
Men iaf, jag menar inte att vi ska ta emot alla fångar från Guantanamo. Men om de frikänns i en rättvis rättegång och inget annat land vill kännas vid dem (vilket ibland har varit fallet med de som släppts) så bör Sverige ta emot dem.
Ska vi bara sitta ner och säga "Nej dem skiter vi, det är inte vårt ansvar, nu tar vi en kopp kaffe istället."? Det är klart det inte är vårt ansvar utan USA:s men om USA inte vill ta sitt ansvar så ser jag inte varför inte vi skulle kunna göra det istället som en god gärning.
Ska de få rättegång nu alltså? Frikänns dom så är dom ju fria att röra sig vart dom vill och ska väl behandlas som vilka andra som helst. Jag säger inte att vi ska frysa ut dom, men jag tycker inte heller vi ska vifta hit dom. Vill dom komma hit ska dom ha samma krav på sig som alla andra. Är dom oskyldiga kan man väl bara anklaga dom för att vara korkade som hamnade där dom gjorde.
//Andreas
February 17, 2004
Har inget emot att ta hit flyktingar el fångar om de sköter sig. Många flyktingar kommer hit med sin tuffa och arroganta attityd, vilket jag ogillar skarpt. Stöddiga, kaxiga och tror att de äger hela världen, wtf???
Nää så länge de har fötterna på jorden får de gärna komma hit, men som det är idag, inte en chans.
March 10, 2002
nXsty wrote:
Ska vi bara sitta ner och säga "Nej dem skiter vi, det är inte vårt ansvar, nu tar vi en kopp kaffe istället."? Det är klart det inte är vårt ansvar utan USA:s men om USA inte vill ta sitt ansvar så ser jag inte varför inte vi skulle kunna göra det istället som en god gärning.
Ja? Det är väl fan inte vårt ansvar.
April 24, 2007
Json_81 wrote: Håller med Callister, stäng gränserna ett tag.
Jag vet inte varför lilla sverige ska rädda hela världen när vi inte ens kan sköta det vi har här nu?
Jag tycker inte att man ska gå så långt att man stänger gränserna utan snarare höja kraven för vilka som ska få stanna. Gärna med fokus på att undvika såna som har brottsligt förflutet.
June 8, 2001
Allt jag läst tyder på att de flesta som sitter där har ingenting med terrorism att göra utan de har blivit infångade av giriga krigsherrar i bl.a. afghanistan som fick (får fortfarande?) pengar för varje infångad "terrorist". Då tar man bönder och säger, "han är en terrorist". Hur ska det motbevisas? Det förekommer ju inte ens rättegångar.
Det är förändrade personer som kommer ut från gitmo, och det de kan mycket väl ha blivit radikala och/eller lider av olika psykiska sjukdomar p.g.a. den allt annat än bra behandlingen av fångarna (det är starkt censurerad, men självmord p.g.a. behandlingen ska ha förekommit plus hungerstrejker).
Förstår inte varför sverige ska ta hand om så många dock. Varför kan inte länderna som bestämde sig för att ockupera landet ta hand om dem?
Ta pengar ur USAs militära industriella komplex... de har ju tjänat grovt på kriget.
August 2, 2001
Delph1 wrote: Ska de få rättegång nu alltså? Frikänns dom så är dom ju fria att röra sig vart dom vill och ska väl behandlas som vilka andra som helst. Jag säger inte att vi ska frysa ut dom, men jag tycker inte heller vi ska vifta hit dom. Vill dom komma hit ska dom ha samma krav på sig som alla andra. Är dom oskyldiga kan man väl bara anklaga dom för att vara korkade som hamnade där dom gjorde.
//Andreas
Så de ska bara bli utsläppta där på Kuba? "Hej då! Ni är fria! Gör vad ni vill!"? Problemet är ju att de inte har något medborgarskap eller egentligen någonting alls. Något land måste ta sig an dem. Och om inget annat land vill så ser jag inte varför Sverige inte skulle kunna göra det. Fångar som släppts tidigare från Guantanamo har ju blivit kvar där eftersom inget land velat ha dem.
November 27, 2003
nXsty wrote: Så de ska bara bli utsläppta där på Kuba? "Hej då! Ni är fria! Gör vad ni vill!"?
Kan inte se att jag skrev det.
Problemet är ju att de inte har något medborgarskap eller egentligen någonting alls. Något land måste ta sig an dem. Och om inget annat land vill så ser jag inte varför Sverige inte skulle kunna göra det. Fångar som släppts tidigare från Guantanamo har ju blivit kvar där eftersom inget land velat ha dem.
De flesta måste ju ha ett hemland ändå. Enskilda individer skulle knappast bli lyckligare i Sverige än nära sin släkt.
//Andreas
3 Guest(s)