August 2, 2001
Delph1 wrote: Kan inte se att jag skrev det.
Jag fick det intrycket av:
Frikänns dom så är dom ju fria att röra sig vart dom vill och ska väl behandlas som vilka andra som helst.
.. ungefär som om man skulle kunna släppa dem som vilka fångar som helst.
Delph1 wrote: De flesta måste ju ha ett hemland ändå. Enskilda individer skulle knappast bli lyckligare i Sverige än nära sin släkt.
//Andreas
Den enda jag säger är att om inget annat land vill ta emot dem, vilket har varit fallet med personer som släppts från guantanamo tidigare, så borde Sverige erbjuda sig.
August 7, 2003
Sveriges invandringspolitik, eller rättare sagt Sveriges förmåga att integrera människor som invandrar eller flyr hit, suger, men det är inte de som invandrar hit fel.
Tror de är minst lika hederliga/hårt arbetande osv i grunden som "vi" är. Det finns inget som tyder på att svenskar har nån speciell gen som gör oss så perfekta jämfört med andra.
Så, varje invandrare/flykting som kommer hit är i grunden en väldigt stor tillgång, sen kommer politiken (kanske facket eller smygrassar också) och förstör genom att hindra folk att arbeta eller anpassa sig osv
Hur kommer det sig att vi ser folk som utvandrar som en "förlust" men när folk invandrar hit så är det också en "förlust". Det är förbaskat weird. Dagis, skola osv osv kostar väl ett par miljoner minst och en invandrare som kommer hit i sisådär 20-årsåldern färdigutbildad (förutom lite svenska) borde väl få ett par miljoner i bidrag innan de kommer i "paritet" vad en egen uppfödd arbetskraft kostar typ.
*misstänksam* Hur visste han jag är med i DIP DOP DING FJONG? 😮
nXsty wrote: Beror väl på om man känner någon empati. Man skulle ju kunna hävda att förintelsen i nazityskland var fullständigt ointressant eftersom den inte direkt påverkade oss ("fan inte vårt ansvar").
?? 😮
Nazityskland var definitivt intressant för Sverige när det begav sej.. Svenska industrier fullständigt blomstrade tack vare den ökade exporten till Tyskland då.
Hur tror du Wallenbergarna byggde upp sitt imperium?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 2, 2001
ilg@dd wrote: ?? 😮
Nazityskland var definitivt intressant för Sverige när det begav sej.. Svenska industrier fullständigt blomstrade tack vare den ökade exporten till Tyskland då.
Hur tror du Wallenbergarna byggde upp sitt imperium?
Men inte förintelsen i sig. Dessutom var det där bara en dålig liknelse som egentligen inte har med saken att göra. Se min post ett par steg ovan.
November 27, 2003
nXsty wrote: Den enda jag säger är att om inget annat land vill ta emot dem, vilket har varit fallet med personer som släppts från guantanamo tidigare, så borde Sverige erbjuda sig.
Är dom oskyldiga så får dom åka vart dom vill, jag säger inte att vi ska hindra dom. Det är allt. Jag är tveksam till om det är en bra idé att vifta hit dom. Även om de finnes oskyldiga är det en högst obekväm känsla att ha människor som misstänkts för grov terrorism omkring sig.
//Andreas
April 24, 2007
Fenix wrote: Det e löjligt att det tar 100 år innan min fästmö får flytta hit från usa när det tar muslimer 5 minuter att få uppehållstillstånd här
säg nåt nytt? 🙂
Muslimer behandlas likdant som andra (det är vad lagen kräver iallfall). Det tar verkligen inte 5 minuter, snarare flera år.
September 12, 2001
nXsty wrote: Det är klart, men problemet är att många länder är lite tveksamma till att ta emot de här människorna. Så om de inte har någonstans att ta vägen så bör Sverige ta emot dem. På så sätt visar vi att vi tar de mänskliga rättigheterna på allvar.
Alkohol har jag för övrigt inte druckit sen på nyår. Ikväll är jag nykter och klar i huvudet. Ska få lite dambesök snart nämligen. Feminist och halvt vegan är hon. Vilket roligt par vi skulle bli.
Hur gick dejten då...? 🙂
Angående muslimer och liknande så läste jag en jäkligt intressant artikel om det idag. (Iofs handlar den om Hamas, men det är ju också muslimer så...)
http://www.stonline.se/asikter.....;id=791336
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 10, 2002
nXsty wrote: Jodå! Det var trevligt. Jag lagade lite fullständigt vegansk mat, sedan kollade vi på "Charlie & the chocolate factory". Idag satte vi relationship-status på facebook. Allt går enligt planerna med andra ord. 😀
Haha ja den är viktig! Har kommit på mig själv flertalet gånger de senaste veckorna med att referera till folks "status" på facebook. :cy:
Verkar inte som att dom stackars fångarna på Guantanamobasen har problem med rehabiliteringen..
"Guantanamofångar återgår till terror"
Iofs Expressen som rapporterar, men jag tror nog det finns en stor portion sanning och förankring i verkligheten i det också.
"Det amerikanska försvarshögkvarteret Pentagon hävdar att 61 tidigare fångar i Guantanamolägret har återvänt till terrorverksamhet."
*Edit*
Såg att AB skrivit om det nu också:
http://www.aftonbladet.se/nyhe.....4179423.ab
2 Guest(s)