December 29, 2004
http://www.svd.se/dynamiskt/in.....387157.asp
Själv så ska jag snart rycka in. Men detta är ju knappast något oväntat efter alla nerskärningar. Tror nog inte att jag ska gå med i någon insatsstyrka i alla fall.
March 14, 2004
Knappast någon nyhet. Ny har regeringen ett dilemma. Hur ska dom fixa folk? Dom har lovat minst 1200 man i stridsgruppen samt en hel bataljon till Kosovo och ett kompani i Liberia. För att få nog med folk så måste också fler rekryteras men det kräver även mer värnpliktiga vilket kommer att kräva mer pengar till försvaret än dom idag 37 miljarderna samt en miljard för utlandsverksamheten och mer pengar till försvaret är nog inte sammarbetspartierna så peppade på.
Det ska bli intressant att se hur regeringen samt HKV fixar detta.
October 14, 2002
ne å vem fan vill vara militär ush det räckte med de i lumpen, ingen på min pluton som ville göra utlandstjänst. alla var ju så less, så hade vi möte om de 4ggr att sök bla bla kom igen sök., bara ett satans tjat. å dom va på oss pansarterängbilsförare att vi skulle söka för dom behöver sånt folk. 22papp för att vara där nere i skiten å hålla på nää ush.. bästa me lumpen va polarna inte det andra
1 Guest(s)