March 14, 2004
http://www.svd.se/dynamiskt/na.....918106.asp
Är detta bra?
July 4, 2003
Ja inte är det rätt inte. Visst finns det troligen ett antal fördelar. Men företag ska drivas av kompetens. Har de högre kompetens än männen så ska de självklart sättas där med samma lön som en man skulle ha.
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
November 26, 2002
abishai wrote: Fel. Vi är väl alla människor?
sant, men män och kvinnor tänker väldigt olika, och i just en styrelse är det bra att kunna se saker från många synvinklar, och att vara representativ.
så där kan nog kvinnor tillföra en hel del.
men 40%? det lär finnas jättemånga företag som inte har tillräckligt med kvinnor som ens är lite kompetenta.
April 30, 2005
May 10, 2002
Öwall wrote: [quote=abishai]Fel. Vi är väl alla människor?
sant, men män och kvinnor tänker väldigt olika, och i just en styrelse är det bra att kunna se saker från många synvinklar, och att vara representativ.
men 40%? det lär finnas jättemånga företag som inte har tillräckligt med kvinnor som ens är lite kompetenta.
män och kvinnor tänker olika? ALLA tänker olika oavsett kön, vi är alla individer eller hur? Det är i mina ögon ett steg i fel riktning, vi ska alla behandlas likadant och på samma villkor. Om det kanske tar längre tid, låt det göra det då! Man kan inte tvinga till jämställdhet, rena rama fascismen.
Jag tycker nog att kompetensen är viktigare än om folk står eller sitter och pissar..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 26, 2002
abishai wrote: [quote=Öwall][quote=abishai]Fel. Vi är väl alla människor?
män och kvinnor tänker olika? ALLA tänker olika oavsett kön, vi är alla individer eller hur? Det är i mina ögon ett steg i fel riktning, vi ska alla behandlas likadant och på samma villkor. Om det kanske tar längre tid, låt det göra det då! Man kan inte tvinga till jämställdhet, rena rama fascismen.
klart att alla tänker olika, men de flesta kvinnor tänker på sätt som de flesta män inte tänker på och vice versa, skit samma om det är på grund av uppfostran eller gener eller vad som helst, och detta är i sig en kompetens.
det här kan lika gärna handla om den sortens kompetens som om jämställdhet.
May 10, 2002
davidhellmyrs wrote: [quote=ilg@dd]Jag tycker nog att kompetensen är viktigare än om folk står eller sitter och pissar..
Vad gör det mig då? Kvinna?
För att försvara min manlighet. Så kan jag även stå. Men tycker om att läsa samtidigt och ta min tid, även om man gör nummet ett. :bok:
jag sitter också när jag är slö, det är nog därifrån "kvinnor kan göra två saker samtidigt kommer ifrån", de slipper ju hålla i pitten när de pissar. :bgrin:
2 Guest(s)