March 14, 2004
http://www.svd.se/dynamiskt/na.....693479.asp
Tycker förslaget Àr bra. Datorerna kostar sÄ pass lite idag + att dom som arbetar idag har redan en dator.
March 11, 2003
skinner wrote: http://www.svd.se/dynamiskt/na.....693479.asp
Tycker förslaget Àr bra. Datorerna kostar sÄ pass lite idag + att dom som arbetar idag har redan en dator.
Framför allt Àr det inte lÀngre meningsfullt att subventionera datorer till den arbetande massan lÀngre. De flesta kan hantera Windows idag, och om det Àr ett behov av datorer idag, sÄ Àr det knappast de som har jobb. Snarare borde de som Àr under utbildning eller arbetsmarknadsÄtgÀrder.
March 11, 2003
Json_81 wrote: En annan anledning till att ta bort det Àr att i de flesta fall blir det dyrare Àn om man hade köpt sakerna i affÀren.
De flesta företag vÀljer ju tokdyra compaq/liknande paket med massor av onödig mjukvara.
Inte bara det. Jag anser att Hem-PC Àr ett av de vÀrsta bondfÄngeriknepen pÄ lÀnge. De tjÀnar grova pengar pÄ att sÀlja saker till kursen dÄ bestÀllningen lÀggs, och sedan leverera 4 mÄnader senare.
January 28, 2003
March 14, 2004
MrWeizel wrote: Och lÀgg sedan till hur mycket det utnyttjas. Vi hade en ute hos oss som visade deras nya "hem-pcpaket". Det innehöll en 42" plasma och surroundsystem för i runda slÀngar 50k. Och sÄnt subventioneras som hem-pc...
Bra förslag!
MM vi kunde fÄ köpa en data projektor för 20 lax liksÄ en plasma tv. NÀr vi dessutom kan tjÀna in nÄgon miljard extra sÄ lÄter detta helt ok.
January 30, 2001
abishai wrote: Jag Àr vÀl inte direkt moderat men jag tycker det lÄter bra ÀndÄ, eller Ätminstone Àndra sÄ det Àr "surfdatorer" som man kan hyra. Inget j**la spelpaket.
HÄller med dÀr. De senaste datorerna man skulle fÄ köpa pÄ mitt jobb var rena spelmaskiner. P4 3.8 - 1GB ram - ATI X850XT - 400GB hÄrddisk sÄ jag tycker det borde finnas klenare alternativ.
January 9, 2001
Jag har lÀnge varit emot hem-pc trots att jag sjÀlv fÄtt erbjudande om en. De som har det sÀmst sÄ att sÀga, folk utan arbete, studenter osv.. fÄr ÀndÄ inte ta del av det hela.
Att slösa 5miljarder (under en 3Ärs period) pÄ det dÀr Àr för mig obegripligt.
SÄ tummen upp för moderaternas förslag, finns mycket bÀttre saker att lÀgga pengarna pÄ.
Edit: Mitt första inlĂ€gg hĂ€r pĂ„ nĂ„gra Ă„r đ
2 Guest(s)