March 14, 2004
Jerry wrote: [quote=skinner][quote=Jerry]Nej
Varför inte? Skulle vara roligt att höra en förklaring.
Militära aktioner hör inte hemma någonstans, och allra minst i det civila samhället. Som Skiroy säger, polisiärt arbete sköts bäst av polisen, det är vad de har blivit tränade för.
Men när polisens resurser inte räcker till då? Polisen har t.ex. inte resurser för att skjuta ner flygplan, spränga bepansrade fordon mm.
September 12, 2001
skinner wrote: [quote=Jerry][quote=skinner][quote=Jerry]Nej
Militära aktioner hör inte hemma någonstans, och allra minst i det civila samhället. Som Skiroy säger, polisiärt arbete sköts bäst av polisen, det är vad de har blivit tränade för.
Men när polisens resurser inte räcker till då? Polisen har t.ex. inte resurser för att skjuta ner flygplan, spränga bepansrade fordon mm.
Jag vet att du är en "stridis" men du måste inse att militären absolut inte är en allroundlösning på alla problem som finns i vårt samhälle.
Polisen har sina uppgifter och militären har sina.
Där ska det finnas klockrena gränser.
March 14, 2004
skiroy wrote: [quote=skinner][quote=Jerry][quote=skinner][quote=Jerry]Nej
Jag vet att du är en "stridis" men du måste inse att militären absolut inte är en allroundlösning på alla problem som finns i vårt samhälle.
Polisen har sina uppgifter och militären har sina.
Där ska det finnas klockrena gränser.
Visst men jag anser att militären har möjligheter som inte polisen har, då bör man utnytja dom.
September 5, 2001
Röstade "Nej" men ska dock finnas undantag.
Det enda undatagen som finns är att inga civila finns i närheten av arean där militären ska få verka.
Hur ni än vrider och vänder på det kommer allt sluta upp med att allt i terroristernas närhet dör/förgiftas/skadas (Se på Ryssland).
Varför är det såhär? Jo SSG&Co är tränade för att DÖDA, poliser är tränade för att HJÄLPA. Stor skillnad, eller hur?
Hade jag varit gisslan i ett hus med terrorister hade jag inte velat att militären kommer till räddning, men polisens insatsstyrka är välkommen..
September 3, 2001
jag tror att det behöver klargöras hur stor mängd terrorister vi har att göra med innan man gör bedömningen.
SJälvklart behöver man inte släppa ut militärer för en bomb på en tunnelbana eller en byggnad som blivit kapad. Men skulle ett 1000-tal terrorister få för sig att tvinga regeringen att avgå och lämna över makten till dem, genom att börja spränga ett flertal tåg och spränga kärnkraftanläggningar osv. Då ser jag hellre att militärerna tar tag i ärendet.
Allt är relativt 😉 än en gång.
1 Guest(s)