March 14, 2004
http://www.svd.se/dynamiskt/br.....103711.asp
Vad anser ni? Ska det vara skatt på "fet mat"/skräpmat?
Personligen så anser jag inte det. Tycker att det är föräldrarnas ansvar inte sossarnas.
Ett annat problem är vad är egentligen "fet mat"/snabbmat?
May 17, 2002
skinner wrote: http://www.svd.se/dynamiskt/br.....103711.asp
Vad anser ni? Ska det vara skatt på "fet mat"/skräpmat?
Personligen så anser jag inte det. Tycker att det är föräldrarnas ansvar inte kommunisternas/sossarnas.
Ett annat problem är vad är egentligen "fet mat"/snabbmat?
Hur i hela världen lyckas du dra en parallel till kommunismen genom att regeringen vill förbjuda skräpmatsreklam för barn?
May 17, 2002
Vamp wrote: Säger ju sig självt! Sjävlklart kan vi för fan inte ha skatt på fet mat.
Då kan vi ju lika gärna ha skatt på fula bilar.
Ha! Skatt på fula bilar måste vi bara införa. Det skulle göra Sverige snyggare och på samma gång hjälpa nollvisionen att bli av med alla gammla skabbiga vrak som rullar på de svenska vägarna.
May 19, 2003
Ärligt talat så fattar jag inte hur någon överhuvudtaget kan komma på en sådan dum idé!
Hör ni inte hur det låter? Skatt på fet mat!
Jag finner inte ord för hur fånigt det är...
Ska vi betala skatt på en tårta som vi köper för att någon fyller år, då den tårtan "inte är lika fettsnål som vanlig mat" 🙄
October 24, 2002
whoracle wrote: näe, det är väll var å ens ansvar att inte äta för mkt skräpmat... vi som inte lider av övervikt ska väll inte behöva drabbas av att vissa har problem med sin vikt / kost ?
Hoppas du tycker likadant när det gäller narkotika, annars har vi något som kallas dubbelmoral...
October 24, 2002
Vamp wrote: Ärligt talat så fattar jag inte hur någon överhuvudtaget kan komma på en sådan dum idé!
Hör ni inte hur det låter? Skatt på fet mat!Jag finner inte ord för hur fånigt det är...
Ska vi betala skatt på en tårta som vi köper för att någon fyller år, då den tårtan "inte är lika fettsnål som vanlig mat" 🙄
Precis som du ska betala mer skatt när du köper sprit.
Det är helt enkelt såhär, att alla kan inte hantera fett på ett vettigt sätt, precis som alla inte kan hantera alkohol. Detta skapar kostander i samhället...
Men nej, är emot sådan skatt, stort intag av fett, så skulle bli dyrt för min del...
February 12, 2003
Ok, nog för att ämnet är gammalt (tjafsats om i SVT i ett halvår), men det gör mig fortfarande lika förbannad.
Ska jag, som är en smula underviktig, pröjsa extra för att komma upp i normalvikt?
Kort sagt bara, jag vet att jag inte blir fet på chips (enbart) och så vidare, men ska jag lida för att vissa jävlar käkar sig feta?
Jag tycker då inte det, men jag vet inte vad ni andra tycker.
1 Guest(s)