March 14, 2004
http://www.svd.se/dynamiskt/na.....kommentera
Nyss hemkommen från Sverige och läste detta! Ruskigt vilken summa många 30fots segelbåtar man får för 7 miljarder.
Tyvärr är detta också ett tydligt bevis på hur företagsklimatet är här i Sverige. Företaget är skrivet i Luxemburg och huvudkontoret är i London, trotts att bolaget till största delen består av svenskar, detta är kanske bara en slump, eller?
Har 2 kompisar som driver ett litet företag med 5 anstälda. Dom ska skriva det i Gibraltar bara för att slippa t.ex. arbetsgivaravgifter.
June 28, 2001
Ye sossarna skjuter sverige i foten och försöker stoppa blodet med nålar.
Jag kostar min arbetsgivare 28 000kr i månaden, jag får ut 10 000kr i lön, och jag ska generera mer än 28 000kr i vinst för att företaget ska ha någon som hellst nytta av mig.
Arbetaravgifter är ett gift som långsamt dödar oss.
October 28, 2002
Jag har ett svenskt AB men mer eller mindre allt går via ett engelskt LTD.
man behöver inte ens kapitalinsats för den bolagsformen där.Det går knappt att ha ett lönsamt företag i Sverige utan att ta genvägar.
ALLA fuskar och myglar. det är enda sättet. Få företag tvekar på att göra affär utan faktura. Mygel är så självklart att man fan inte ens "myglar" om det längre. Det är ett måste.
Det krävs sjuk lönsamhet för att kunna ha anställda...
Ska bli intressant att få höra från partier som t ex FI hur man tänkt finansiera hela kalaset med 6 timmars arbetsdag, samma lön, bygga om halva samhället efter kvinnan (15-minuters prinicpen lr ngt sånt) samt att man ska kunna ta emot alla asylsökande...
Man kväver näringslivet i Sverige så totalt... En vändning NU är otroligt viktigt. Sveriges framtid avgörs till stor del i de 2-3 kommande valen... en vändning bort från sossarna måste ske nu.
Annars kommer Sverige inte vara något välfärdsland länge till.
March 14, 2004
Hauk wrote: Jag har ett svenskt AB men mer eller mindre allt går via ett engelskt LTD.
man behöver inte ens kapitalinsats för den bolagsformen där.Det går knappt att ha ett lönsamt företag i Sverige utan att ta genvägar.ALLA fuskar och myglar. det är enda sättet. Få företag tvekar på att göra affär utan faktura. Mygel är så självklart att man fan inte ens "myglar" om det längre. Det är ett måste.
Det krävs sjuk lönsamhet för att kunna ha anställda...
Ska bli intressant att få höra från partier som t ex FI hur man tänkt finansiera hela kalaset med 6 timmars arbetsdag, samma lön, bygga om halva samhället efter kvinnan (15-minuters prinicpen lr ngt sånt) samt att man ska kunna ta emot alla asylsökande...
Man kväver näringslivet i Sverige så totalt... En vändning NU är otroligt viktigt. Sveriges framtid avgörs till stor del i de 2-3 kommande valen... en vändning bort från sossarna måste ske nu.
Annars kommer Sverige inte vara något välfärdsland länge till.
Min far är egenföretagare (SV AB) och jag hjälper han förbannat mycket med bokföring, hjälper till vid mässor mm (står dessutom som delägare i det tror jag) och jo det krävs en sjukt hög lönsamhet för att kunna anställa. Knappast någon slump att merparten av alla egenföretagare är moderater eller borgliga. Rysser när jag tänker på hur det skulle gå om V eller FI skulle ta över landet det skulle troligtvis inte funka att driva egen rörelse.
June 17, 2002
Kizo wrote: [quote=Synt4x_3rr0r]Jag hade nog fan också sålt det om jag fick 31 miljarder för det 🙂
Man behöver inte vara ett ekonomiskt geni för att inse att det är många pengar. 😀
Undra hur mycket av det man får i egen ficka när man säljer sådär..=)
För mycket e väl ändå vinst..=)
March 14, 2004
Dom får som sagt 15 miljarder kronor var att dela på efter avgifter till kreditriskbolag mm. Dessa 15 miljarder är kontanter. Resten är aktier i Ebay. Förövrigt mycket smart av Ebay att betala med aktier. Det gör så att företaget ej behöver punga ut lika mycket men det är ändå får lite aktier för att Niklas och hans polare ska kunna ha något som hälst att säga till om på ebays bolagsstämma.
2 Guest(s)