[SvD]Skype sålt!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[SvD]Skype sålt!
skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 12, 2005 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.svd.se/dynamiskt/na.....kommentera

Nyss hemkommen från Sverige och läste detta! Ruskigt vilken summa många 30fots segelbåtar man får för 7 miljarder.

Tyvärr är detta också ett tydligt bevis på hur företagsklimatet är här i Sverige. Företaget är skrivet i Luxemburg och huvudkontoret är i London, trotts att bolaget till största delen består av svenskar, detta är kanske bara en slump, eller?

Har 2 kompisar som driver ett litet företag med 5 anstälda. Dom ska skriva det i Gibraltar bara för att slippa t.ex. arbetsgivaravgifter.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
949569
September 12, 2005 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Ye sossarna skjuter sverige i foten och försöker stoppa blodet med nålar.

Jag kostar min arbetsgivare 28 000kr i månaden, jag får ut 10 000kr i lön, och jag ska generera mer än 28 000kr i vinst för att företaget ska ha någon som hellst nytta av mig.

Arbetaravgifter är ett gift som långsamt dödar oss.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
949578
September 12, 2005 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har ett svenskt AB men mer eller mindre allt går via ett engelskt LTD.
man behöver inte ens kapitalinsats för den bolagsformen där.Det går knappt att ha ett lönsamt företag i Sverige utan att ta genvägar.

ALLA fuskar och myglar. det är enda sättet. Få företag tvekar på att göra affär utan faktura. Mygel är så självklart att man fan inte ens "myglar" om det längre. Det är ett måste.

Det krävs sjuk lönsamhet för att kunna ha anställda...

Ska bli intressant att få höra från partier som t ex FI hur man tänkt finansiera hela kalaset med 6 timmars arbetsdag, samma lön, bygga om halva samhället efter kvinnan (15-minuters prinicpen lr ngt sånt) samt att man ska kunna ta emot alla asylsökande...

Man kväver näringslivet i Sverige så totalt... En vändning NU är otroligt viktigt. Sveriges framtid avgörs till stor del i de 2-3 kommande valen... en vändning bort från sossarna måste ske nu.

Annars kommer Sverige inte vara något välfärdsland länge till.

Synt4x_3rr0r
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 73
949581
September 12, 2005 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hade nog fan också sålt det om jag fick 31 miljarder för det 🙂

skinner
Member
Medlem
949586
September 12, 2005 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: Jag har ett svenskt AB men mer eller mindre allt går via ett engelskt LTD.
man behöver inte ens kapitalinsats för den bolagsformen där.Det går knappt att ha ett lönsamt företag i Sverige utan att ta genvägar.

ALLA fuskar och myglar. det är enda sättet. Få företag tvekar på att göra affär utan faktura. Mygel är så självklart att man fan inte ens "myglar" om det längre. Det är ett måste.

Det krävs sjuk lönsamhet för att kunna ha anställda...

Ska bli intressant att få höra från partier som t ex FI hur man tänkt finansiera hela kalaset med 6 timmars arbetsdag, samma lön, bygga om halva samhället efter kvinnan (15-minuters prinicpen lr ngt sånt) samt att man ska kunna ta emot alla asylsökande...

Man kväver näringslivet i Sverige så totalt... En vändning NU är otroligt viktigt. Sveriges framtid avgörs till stor del i de 2-3 kommande valen... en vändning bort från sossarna måste ske nu.

Annars kommer Sverige inte vara något välfärdsland länge till.

Min far är egenföretagare (SV AB) och jag hjälper han förbannat mycket med bokföring, hjälper till vid mässor mm (står dessutom som delägare i det tror jag) och jo det krävs en sjukt hög lönsamhet för att kunna anställa. Knappast någon slump att merparten av alla egenföretagare är moderater eller borgliga. Rysser när jag tänker på hur det skulle gå om V eller FI skulle ta över landet det skulle troligtvis inte funka att driva egen rörelse.

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
949613
September 12, 2005 - 10:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Synt4x_3rr0r wrote: Jag hade nog fan också sålt det om jag fick 31 miljarder för det 🙂

Man behöver inte vara ett ekonomiskt geni för att inse att det är många pengar. 😀

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
949723
September 13, 2005 - 10:14 am
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=Synt4x_3rr0r]Jag hade nog fan också sålt det om jag fick 31 miljarder för det 🙂

Man behöver inte vara ett ekonomiskt geni för att inse att det är många pengar. 😀

Undra hur mycket av det man får i egen ficka när man säljer sådär..=)
För mycket e väl ändå vinst..=)

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
949760
September 13, 2005 - 12:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Allt är vinst? Det fördelas i sin tur mellan aktieägarna. Sen kan ni plocka 2-3% skatt på det...

skinner
Member
Medlem
949786
September 13, 2005 - 1:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Han och hans "grundarkompis" kommer att få 15 miljarder att dela på. Källa Dagens Industri.

dåren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 306
949789
September 13, 2005 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Är inte så himla kunnig. Men skinner och Hauk, vad anser ni skulle behöva ändras med dagens system för att underlätta för småföretag?

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
949872
September 13, 2005 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

De får inte 31 miljarder för köpet. De får ca 19 miljarder (2,6 miljarder dollar) i kosing och aktier och om de uppnår en del mål fram till 2008 så kommer de få 1,5 miljoner dollar till (inte helt säker på om det endast är i pengar). Säg inget annat.

skinner
Member
Medlem
949899
September 13, 2005 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Dom får som sagt 15 miljarder kronor var att dela på efter avgifter till kreditriskbolag mm. Dessa 15 miljarder är kontanter. Resten är aktier i Ebay. Förövrigt mycket smart av Ebay att betala med aktier. Det gör så att företaget ej behöver punga ut lika mycket men det är ändå får lite aktier för att Niklas och hans polare ska kunna ha något som hälst att säga till om på ebays bolagsstämma.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
950054
September 13, 2005 - 9:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja Old Mutual köpte ju i princip hela skandia för aktier i det egna företaget..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 420
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL