March 14, 2004
http://www.svd.se/dynamiskt/ut.....075159.asp
Poliser brakade på förmiddagen samman med omkring 200 demonstranter som hade slagit sönder bilar och kastat tegelstenar mot en amerikansk hamburgerrestaurang i Stirling
March 14, 2004
Det är sånt här som gör att jag tappar all respekt för alla politiska grupper som kallar sig kommunister mm. Vad har egentligen ett toppmöte mellan rika länder att göra med att slå sönder folks bilar? Lika dant under EU toppmötet. Vad har EU med ett cafe att göra? Ändå så ska dom slå sönder skyltfönster och bränna ner folks bilar.
Nej! Förbjud maskering vid demostrationer och ge polisen mer resurser. Tycker elpistol låter som något kanon. Då kan man stoppa dessa idioter utan att egentligen skada dom. Men om dom börjar kasta sten mm mot polisen så ska polisen ha rätt att öppna eld.
June 23, 2002
Terrorattack i London pga G8-mötet tro?
March 14, 2004
macrus wrote: Terrorattack i London pga G8-mötet tro?
MM har läst om det. Undra om det är trorrister eller kommunister/veganer?
June 23, 2002
skinner wrote: [quote=macrus]Terrorattack i London pga G8-mötet tro?
Jag tror det är terrorism, men det är jag. För det verkar så planerat.
Suttit o kollat live på skynews ett tag.
May 1, 2005
Undrar en sak bara. Varför i helsike lägger dom toppmötet på en så "känd" plats, så att demonstranterna verkligen kan ta sig dit? Det finns ju gott om öar, som demonstranterna verkligen inte kan ta sig till, där kan ju bygga en flott byggnad som toppmötet kan hållas i.
Fast protesterna skulle förmodligen inte sluta för de...
March 14, 2004
macrus wrote: [quote=skinner][quote=macrus]Terrorattack i London pga G8-mötet tro?
Jag tror det är terrorism, men det är jag. För det verkar så planerat.
Suttit o kollat live på skynews ett tag.
KLart, det är ju ett bra tillfälle för terrorister, alquada gillar ju varken kapitalism eller England och USA.
September 15, 2003
Så många lättmanipulerade spån det finns. Får väl upprepa mig:
"Syftet med denna ensidiga fokusering och demonisering av våldsamma demonstranter i etablisemangsrövslickande (och då menar jag det internationellt relevanta nykonservativa/nyliberala etablisemanget som styr de organisationer som oftast figurerar i dessa sammanhang, ex. WTO, Världsbanken, IMF, etc.) blaskor, är ju förstås att likställa de ruttna äpplena med alla demonstranter för att miskreditera oftast fullt legitima krav som har djup medborgerlig förankring.
Dvs. medborgarrättsliga, humanistiska, miljömässiga, etc. krav som nästan alltid står i strid med de systemförändringar i omvänd Robin-Hood-anda som det ekonomiska etablisemanget i fråga försöker genomdriva världen över.
Det är ju hjärtskärande att se hur lättmanipulerade och villiga vissa är att köpa denna verklighetsbild. Ens tro på det mänsliga förnuftet får sig ännu en törn.
Men sanningen ligger väl eg. inte i att den stora massan är dumma i huvudet, utan att de inser att de är maktlösa gentemot den manipulerande eliten. För att inte fullständigt hänfalla åt självförakt så förnekar man de självklara sambanden - förkastar dem som "konspirationsteorier" - och accepterar fullständigt den fabricerade verkligheten som sanning då den målar en mer smickrande bild av en själv än den som maktlös, handlingsförlamad och utnyttjad undersåte."
March 14, 2004
_Danneman_ wrote: Så många lättmanipulerade spån det finns. Får väl upprepa mig:
"Syftet med denna ensidiga fokusering och demonisering av våldsamma demonstranter i etablisemangsrövslickande (och då menar jag det internationellt relevanta nykonservativa/nyliberala etablisemanget som styr de organisationer som oftast figurerar i dessa sammanhang, ex. WTO, Världsbanken, IMF, etc.) blaskor, är ju förstås att likställa de ruttna äpplena med alla demonstranter för att miskreditera oftast fullt legitima krav som har djup medborgerlig förankring.
Medborgarrättsliga, humanistiska, miljömässiga, etc. krav som nästan alltid står i strid med de systemförändringar i omvänd Robin-Hood-anda som det ekonomiska etablisemanget i fråga försöker genomdriva världen över.Det är ju hjärtskärande att se hur lättmanipulerade och villiga vissa är att köpa denna verklighetsbild. Ens tro på det mänsliga förnuftet får sig ännu en törn.
Men sanningen ligger väl eg. inte i att den stora massan är dumma i huvudet, utan att de inser att de är maktlösa gentemot den manipulerande eliten. För att inte fullständigt hänfalla åt självförakt så förnekar man de självklara sambanden - förkastar dem som "konspirationsteorier" - och accepterar fullständigt den fabricerade verkligheten som sanning då den målar en mer smickrande bild av en själv än den som maktlös, handlingsförlamad och utnyttjad undersåte."
Jaha, så du tycker att det är ok att man kastar sten på poliser och slår sönder bilar och affärer? Jag vet väll också att dom flästa sköter sig bra och jag tycker att G8 borde ta krafttag mot miljön och Afrika. Men för det så tycker jag inte att anarkister, kommunister mm kan bete sig på ett sådant sätt.
September 15, 2003
skinner wrote: [quote=_Danneman_]Så många lättmanipulerade spån det finns. Får väl upprepa mig:
Medborgarrättsliga, humanistiska, miljömässiga, etc. krav som nästan alltid står i strid med de systemförändringar i omvänd Robin-Hood-anda som det ekonomiska etablisemanget i fråga försöker genomdriva världen över.Det är ju hjärtskärande att se hur lättmanipulerade och villiga vissa är att köpa denna verklighetsbild. Ens tro på det mänsliga förnuftet får sig ännu en törn.
Jaha, så du tycker att det är ok att man kastar sten på poliser och slår sönder bilar och affärer? Jag vet väll också att dom flästa sköter sig bra och jag tycker att G8 borde ta krafttag mot miljön och Afrika. Men för det så tycker jag inte att anarkister, kommunister mm kan bete sig på ett sådant sätt.
Pröva att läsa igenom det hela en gång till. Om du inte heller då förstår så ska jag se om jag orkar skriva om texten med ett mer vardagligt språk.
May 29, 2001
Äh låt dom hålla på, jag tycker det är bra.
Tänkefter vilka är det som håller på och begår dessa våldshandlingar, jo det är extremvänster pack och sålänge dom fortsätter med den stilen så kommer den stora massan (opinionen, vi som bestämmer) att tycka att dom är drägg och huliganer.
Resultatet av det är att ingen kommer att ta dom på allvar och dom får inte igenom sina vedervärdiga politiska åsikter.
July 14, 2004
_Danneman_ wrote: [quote=skinner][quote=_Danneman_]Så många lättmanipulerade spån det finns. Får väl upprepa mig:
Pröva att läsa igenom det hela en gång till. Om du inte heller då förstår så ska jag se om jag orkar skriva om texten med ett mer vardagligt språk.
Ännu en gång har jag slösat bort 1 minut på att läsa din text, och ännu en gång ordinerar jag Terapi, och alternativ Manodepressiv medicin.
OT: Åt helvete med demonstranterna, kan dom inte demonstrera utan att förstöra saker så kan dom lika gärna stanna hemma.
Ge fan i min bil :arg:
edit : förövrigt, jag var i Göteborg under kravallerna, så kom inte o säg att jag inte har nån erfarenhet, det var vandalisering på hög jävla nivå, ingen ordning alls.
1 Guest(s)