[SvD]Våldamma protester under G8 toppmötet|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[SvD]Våldamma protester under G8 toppmötet
skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 7, 2005 - 9:59 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.svd.se/dynamiskt/ut.....075159.asp

Poliser brakade på förmiddagen samman med omkring 200 demonstranter som hade slagit sönder bilar och kastat tegelstenar mot en amerikansk hamburgerrestaurang i Stirling

Oven
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 91
917129
July 7, 2005 - 10:04 am
sp_Permalink sp_Print

Vad är det med vänstern och "amerikanska hamburgerrestauranger", blev de blåsta på leksaken när de var små eller?

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
917130
July 7, 2005 - 10:05 am
sp_Permalink sp_Print

Jävla vegantöntfittjävlar! Banka skiten ur dom säger jag bara.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
917141
July 7, 2005 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

Oven wrote: Vad är det med vänstern och "amerikanska hamburgerrestauranger", blev de blåsta på leksaken när de var små eller?

Du tog orden ur min mun 🙂

skinner
Member
Medlem
917148
July 7, 2005 - 10:24 am
sp_Permalink sp_Print

Det är sånt här som gör att jag tappar all respekt för alla politiska grupper som kallar sig kommunister mm. Vad har egentligen ett toppmöte mellan rika länder att göra med att slå sönder folks bilar? Lika dant under EU toppmötet. Vad har EU med ett cafe att göra? Ändå så ska dom slå sönder skyltfönster och bränna ner folks bilar.

Nej! Förbjud maskering vid demostrationer och ge polisen mer resurser. Tycker elpistol låter som något kanon. Då kan man stoppa dessa idioter utan att egentligen skada dom. Men om dom börjar kasta sten mm mot polisen så ska polisen ha rätt att öppna eld.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
917153
July 7, 2005 - 10:26 am
sp_Permalink sp_Print

Terrorattack i London pga G8-mötet tro?

http://aftonbladet.se/

skinner
Member
Medlem
917154
July 7, 2005 - 10:27 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Terrorattack i London pga G8-mötet tro?

MM har läst om det. Undra om det är trorrister eller kommunister/veganer?

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
917157
July 7, 2005 - 10:29 am
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: [quote=macrus]Terrorattack i London pga G8-mötet tro?

Jag tror det är terrorism, men det är jag. För det verkar så planerat.

Suttit o kollat live på skynews ett tag.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
917159
July 7, 2005 - 10:32 am
sp_Permalink sp_Print

Undrar en sak bara. Varför i helsike lägger dom toppmötet på en så "känd" plats, så att demonstranterna verkligen kan ta sig dit? Det finns ju gott om öar, som demonstranterna verkligen inte kan ta sig till, där kan ju bygga en flott byggnad som toppmötet kan hållas i.

Fast protesterna skulle förmodligen inte sluta för de...

skinner
Member
Medlem
917160
July 7, 2005 - 10:33 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=skinner][quote=macrus]Terrorattack i London pga G8-mötet tro?

Jag tror det är terrorism, men det är jag. För det verkar så planerat.

Suttit o kollat live på skynews ett tag.

KLart, det är ju ett bra tillfälle för terrorister, alquada gillar ju varken kapitalism eller England och USA.

_Danneman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 402
917190
July 7, 2005 - 11:34 am
sp_Permalink sp_Print

Så många lättmanipulerade spån det finns. Får väl upprepa mig:

"Syftet med denna ensidiga fokusering och demonisering av våldsamma demonstranter i etablisemangsrövslickande (och då menar jag det internationellt relevanta nykonservativa/nyliberala etablisemanget som styr de organisationer som oftast figurerar i dessa sammanhang, ex. WTO, Världsbanken, IMF, etc.) blaskor, är ju förstås att likställa de ruttna äpplena med alla demonstranter för att miskreditera oftast fullt legitima krav som har djup medborgerlig förankring.
Dvs. medborgarrättsliga, humanistiska, miljömässiga, etc. krav som nästan alltid står i strid med de systemförändringar i omvänd Robin-Hood-anda som det ekonomiska etablisemanget i fråga försöker genomdriva världen över.

Det är ju hjärtskärande att se hur lättmanipulerade och villiga vissa är att köpa denna verklighetsbild. Ens tro på det mänsliga förnuftet får sig ännu en törn.

Men sanningen ligger väl eg. inte i att den stora massan är dumma i huvudet, utan att de inser att de är maktlösa gentemot den manipulerande eliten. För att inte fullständigt hänfalla åt självförakt så förnekar man de självklara sambanden - förkastar dem som "konspirationsteorier" - och accepterar fullständigt den fabricerade verkligheten som sanning då den målar en mer smickrande bild av en själv än den som maktlös, handlingsförlamad och utnyttjad undersåte."

skinner
Member
Medlem
917193
July 7, 2005 - 11:38 am
sp_Permalink sp_Print

_Danneman_ wrote: Så många lättmanipulerade spån det finns. Får väl upprepa mig:

"Syftet med denna ensidiga fokusering och demonisering av våldsamma demonstranter i etablisemangsrövslickande (och då menar jag det internationellt relevanta nykonservativa/nyliberala etablisemanget som styr de organisationer som oftast figurerar i dessa sammanhang, ex. WTO, Världsbanken, IMF, etc.) blaskor, är ju förstås att likställa de ruttna äpplena med alla demonstranter för att miskreditera oftast fullt legitima krav som har djup medborgerlig förankring.
Medborgarrättsliga, humanistiska, miljömässiga, etc. krav som nästan alltid står i strid med de systemförändringar i omvänd Robin-Hood-anda som det ekonomiska etablisemanget i fråga försöker genomdriva världen över.

Det är ju hjärtskärande att se hur lättmanipulerade och villiga vissa är att köpa denna verklighetsbild. Ens tro på det mänsliga förnuftet får sig ännu en törn.

Men sanningen ligger väl eg. inte i att den stora massan är dumma i huvudet, utan att de inser att de är maktlösa gentemot den manipulerande eliten. För att inte fullständigt hänfalla åt självförakt så förnekar man de självklara sambanden - förkastar dem som "konspirationsteorier" - och accepterar fullständigt den fabricerade verkligheten som sanning då den målar en mer smickrande bild av en själv än den som maktlös, handlingsförlamad och utnyttjad undersåte."

Jaha, så du tycker att det är ok att man kastar sten på poliser och slår sönder bilar och affärer? Jag vet väll också att dom flästa sköter sig bra och jag tycker att G8 borde ta krafttag mot miljön och Afrika. Men för det så tycker jag inte att anarkister, kommunister mm kan bete sig på ett sådant sätt.

_Danneman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
917200
July 7, 2005 - 11:51 am
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: [quote=_Danneman_]Så många lättmanipulerade spån det finns. Får väl upprepa mig:

Medborgarrättsliga, humanistiska, miljömässiga, etc. krav som nästan alltid står i strid med de systemförändringar i omvänd Robin-Hood-anda som det ekonomiska etablisemanget i fråga försöker genomdriva världen över.

Jaha, så du tycker att det är ok att man kastar sten på poliser och slår sönder bilar och affärer? Jag vet väll också att dom flästa sköter sig bra och jag tycker att G8 borde ta krafttag mot miljön och Afrika. Men för det så tycker jag inte att anarkister, kommunister mm kan bete sig på ett sådant sätt.

Pröva att läsa igenom det hela en gång till. Om du inte heller då förstår så ska jag se om jag orkar skriva om texten med ett mer vardagligt språk.

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
917204
July 7, 2005 - 12:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Äh låt dom hålla på, jag tycker det är bra.
Tänkefter vilka är det som håller på och begår dessa våldshandlingar, jo det är extremvänster pack och sålänge dom fortsätter med den stilen så kommer den stora massan (opinionen, vi som bestämmer) att tycka att dom är drägg och huliganer.
Resultatet av det är att ingen kommer att ta dom på allvar och dom får inte igenom sina vedervärdiga politiska åsikter.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
917273
July 7, 2005 - 1:18 pm
sp_Permalink sp_Print

_Danneman_ wrote: [quote=skinner][quote=_Danneman_]Så många lättmanipulerade spån det finns. Får väl upprepa mig:

Pröva att läsa igenom det hela en gång till. Om du inte heller då förstår så ska jag se om jag orkar skriva om texten med ett mer vardagligt språk.

Ännu en gång har jag slösat bort 1 minut på att läsa din text, och ännu en gång ordinerar jag Terapi, och alternativ Manodepressiv medicin.

OT: Åt helvete med demonstranterna, kan dom inte demonstrera utan att förstöra saker så kan dom lika gärna stanna hemma.

Ge fan i min bil :arg:

edit : förövrigt, jag var i Göteborg under kravallerna, så kom inte o säg att jag inte har nån erfarenhet, det var vandalisering på hög jävla nivå, ingen ordning alls.

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
917274
July 7, 2005 - 1:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Oven wrote: Vad är det med vänstern och "amerikanska hamburgerrestauranger", blev de blåsta på leksaken när de var små eller?

hehehe laugh

_Danneman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
917493
July 7, 2005 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: Ännu en gång har jag slösat bort 1 minut på att läsa din text, och ännu en gång ordinerar jag Terapi, och alternativ Manodepressiv medicin.

Så "dum och glad" är melodin du rekommenderar mig? Hur funkar den för dig, tycker du? 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 118
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL