December 31, 2001
Åker väldigt mycket bil i jobbet och har då på radion, ofast rix fm eller mix megapol som går.
Specielt på morgonen då det är roligt att lyssna på Adam alsing och gry på mix megapol.
Dock så avbryts dom väldigt ofta av musik. Jag är inte så förtjust i den musiken som spelas men det går att lyssna på.
Men så ibland så händer det, det värsta som kan spelas börjar tralla på i mina stackars högtalare, jo vist är det den där förbannade låten sjumilakliv.
Hur är personen som har skrivit den funtad ? Han rabblar ju bara upp massa ord som rimmar lite på med varandra.
tex "jag vill sparka bakut och göra något sjukt" så fort jag hör den delen så tänker jag " jag vill sparka bakut och få lite kuk" varför kunde han inte tagit med det i stället ? Det ska ju ändå bara vara något meningslöst drabbel.
Är så fruktansvärt trött på alla svenska artister som sjunger på svenska, det är ju inte bra musik längre. Det var då mycket bättre för.
Är det Idol generationen som börjar ta över de svenska topplistorna ?
Men det värsta av allt är ju att svenskarna verkar ju gilla detta, den ligger ju trots allt väldigt långt upp på listorna denna apocalyptiska låt.
Har svenskarna tappat så mycket musikkultur att allt går hem ?
Var tvungen att skriva av mig lite, stör mig så fruktansvärt på det här, och nej jag tänker inte byta kanal att lyssna till. Vill höra på adam och gry på morgonen när jag åker till jobbet dom får mig på ett bra humör då språket som använder är rätt fritt.
December 31, 2001
Coore wrote: Sverige är fortfarande ett av världens största musikexport länder, tror vi ligger på fjärde plats eller liknande.
Så med all musik som görs så är det väl klart att en del skit också kommer igenom. 😉
Allt som görs på det svenska språket lämnar oftast inte sverige.
Det är bara texter som saknar mening, den som skrev den texten måste ju ha brist på allt vad fantasi heter.
May 15, 2005
Mean Machine wrote: Köp Nationalteaterns skivor och njut. Det enda vettiga svensk musikindustri någonsin kommit med. 😉
Nationalteatern är vettigt, men det finns mycket mer 😛
Kolla in svensk trallpunk (vi är förmodligen det enda landet som har trallpunk! Finns även mycket bra svensk Oi! för att inte tala om hela Vikingarock-scenen. Vi har gjort mycket bra musik att vara stolta över i Sverige 😀
November 27, 2003
whak wrote: Kent, kan det ens få kallas musik by the way?
Kent tillhör ju bland det sämsta och jobbigaste Sverige någonsin producerat.
DoW: skaffa bilradio med MP3-stöd och dra ner skivorna hemma till MP3- Det är vad jag gör 😉
Annars så får du väl byta till P3 som oftast har betydligt bättre variation i sin musik, även om även de har bottennapp.
//Andreas
November 22, 2001
Hade vi inte precis den här diskussion för nå't år sen?
Du har både rätt o fel.
All (med något enstaka undantag kanske) svensk musik som spelas på kommersiell radio är kass, precis som det mesta av det som kommer från utlandet. Däremot finns det bra svensk musik.
Jag kan inte heller förstå varför de ska avbryta de roliga morgonpratarna med massa dynga. Räcker inte reklampauserna?
December 31, 2001
Delph1 wrote: [quote=whak]Kent, kan det ens få kallas musik by the way?
DoW: skaffa bilradio med MP3-stöd och dra ner skivorna hemma till MP3- Det är vad jag gör 😉
Annars så får du väl byta till P3 som oftast har betydligt bättre variation i sin musik, även om även de har bottennapp.
//Andreas
Det är ju det som är problemet, det är ju en firmabil.
I min vanliga har jag inga problem då jag har en enhet med mp3 stöd.
Känns lite lustigt när man dissar musik enbart för att gruppen/artisten sjunger på Svenska..
Det finns ju hur mycket bra och dålig musik som helst på allehanda språk.
Budskapet och melodin är väl iaf det väsentliga? Iaf i mina öron.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
Death On Wings wrote: [quote=Delph1][quote=whak]Kent, kan det ens få kallas musik by the way?
//Andreas
Det är ju det som är problemet, det är ju en firmabil.
I min vanliga har jag inga problem då jag har en enhet med mp3 stöd.
Aj fan 🙁
//Andreas
December 31, 2001
ilg@dd wrote: Känns lite lustigt när man dissar musik enbart för att gruppen/artisten sjunger på Svenska..
Har du hört den låten ?
Finns inget budskap.
Death On Wings wrote: [quote=ilg@dd]Känns lite lustigt när man dissar musik enbart för att gruppen/artisten sjunger på Svenska..
Har du hört den låten ?
Finns inget budskap.
Nja, inte den du nämner i tråden, sjumilakliv.. Reagerade mest på att du dissade all musik med Svensk text liksom.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
3 Guest(s)