June 19, 2003
Hej ja ni har är min historia om världens utan tvekan sämmsta bil shopp.
Det var en varm lördag 8 veckor sen jag var jag i stockholm med en polare och vi hadde min bil dit. (bor i Örebro annars)
Bilen är en Trimmad "Opel Calibra 4x4 turbo -94"
Det var ca 30 grader i stockholm och vi fasstnade i bil kö och jag hadde otur så motorn vart för varm så att toplocks packningen gick *Suck*.
Det var ju inte så mycket att göra en att ringa efter en bärgare och frakta bilen till närmsta Opel verkstad (vilket var Svenska bil akalla)
Vi fraktar dit bilen och snackar med dom.
Dom sa att det kommer ta ca 1 vecka max 2 att laga bilen och det kommer gå på max 10000kr!
Så jag lämmnade bilen där och ringde efter en vecka.
den var ej färdig så jag ringde efter en vecka igen (har alltså gått 2 veckor nu och bilen borde vara färdig)
Men dom sa att det skulle ta en vecka till.
Så jag ringde veckan efter och den var färdig.
Pigg och glad så tar jag ledigt från jobbet och åker och hämtar bilen.
Dom säger i kassan att det kostade 13650kr.
Jag svarar givetvis ni sa att det max skulle gå på 10000kr!
Ja men det gjorde det inte tyvär det var lite andra delar som var tvungen att bytas (ventiler osv osv)
Jag säger givetvis att dom skulle ringt mig om dom här delarna och att priset skulle bli dyrare!
Dom svara att det hadde dom glömmt i så fall (Observera att om man sagt ett pris på en verkstad så måste man följa det almäna reklamations nämden säger att man max får höjja priset 10% vilket skulle varit 1000 kra extra och inte 3550)
jag betalar i vilket fall och drar mig in mot stockholm och ska träffa en polare.
Efter en halv mil ser jag ånga komma under huven.
Tänker SHIT och stanar givet vis direkt.
Det visar sig att en slang ahr brustigt till kylningen och den läcker kylar vatten som ett soll!
så jag ringer bilverkstaden och dom säger att jag ska försöka ta mig dit med bärgare så skulle dom fixa det på jour verkstaden i kväll.
å jag ringer bärgaren och vi drar dit bilen.
Killen i verkstaden ser att slangarna är dåliga och nästan mörkna och han tycker det är konstigt att opel verkstaden inte bytt ut dom!
dom hadde inte slangarna hemma men dom sa att dom kunde få hem dom tills imorgon *suck* en till dag ledigt tänkte jag.
Det var ganska sent nu och jag fick ta in på hotell som dom sa att dom skulle betala.
Så jag gör så!
vaknar nästa morgon av ett samtal som säger att jag får ta och låna en låne bil och åka herm för bilen blir inte färdig för ens på måndag!
Arg är jag givet vis men jag kunde inte göra så mycket så jag går dit och lånar en bil och åker hem.
Ringer på månadgen och frågar hur det går.
dom säger att dom inte hinner fixa bilen utan att dom ska ringa när den är färdig och dom skulle stå för reparationerna!
sen går det 6 veckor jag ringer varge vecka 2 ggr!
och i dag först får jag sammtal om att bilen är färdig!
*Jippppppeee*
Han säger att det är en matrials kostanad på 4000 kr jag sak betala!
Jag säger givetvis nej det skulle ni stå för och hotell också!
Dom sa nej vi står för reparations timmarna ej matrialet!
(nu är jag givet vis RASANDE)
Så jag skäller ut han efter noter och han sänker till slut priset för mig till 950 (vilket var priset för slangarna, ut över det hadde dom bytt massa tändnings delar som pajjat när den gick sönder andra gången)
Lägre vägrade gå.
Så nu sak jag hämta bilen i efter middag!
Har kopplat in relkamationsverket och dom har sagtt att bil verkstaden ska stå för hotel,reparitons delar + tid, sammt förlorad arbets tid och kostnad för mig att ta mig dit!
Så jag varnar er alla lämmna inte in eran bil hos dom. dom är dumma i huvet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(det är säkert 100000 stav fel jag vet är stressad och har dysleksi)
*EDIT*
Asso grabbar nu vet jag itne ifall jag ska skratta eller gråta.
Jag åkte och skulle hämmt abilen i går kväll.
Men när jag kommer dit och har betalt 560kr och ska sticka så hör jag att det knisslar som bara den från motor utrymmet.
(en fläkt remm som låg felk så den låg i mot något)
det resulterade ju givetvis i att ajg vart rasande.
hur har man mage att ge mig en bil efter allt strul som gnisslar från motor utrymmet! Det har den aldrig gjort förut!
Så jakg går ju givetvis in och kklagar killen där innne har inget mned saken att göra efterssom att han jobbar med bara saab!
I vilket fall som hällst så finns det en as chysst kille innne på saab verkstaden som lysnar på bilen och bara skrattar åt dom från opel verkstaden när han hör min historia.
Han påpekar själv att man lämmnar inte ut en bil till kund när den låter så här!
och han säger att remmen borde ha bytts när dom bytte vatten pump!
Han erbjuder sig byta remmen åt mig iaf så jag kan ta mig hem med en bil som låter som den ska.
Men det kommer kosta 500kr.
Jag tänker ju givetvis gå till ARN så jag bryr mig itne utan säger kör till.
han fixar den och den går som en clocka!
Därimot så kräver kasören 1600 (1100 för arbete)
*SUKHHHHHHHHHHH* skit det samma jag betalar iaf.
Men ärligt grabbar hur har man mage att lämmna ut en bil som låter som den gjorde fattar jag inte.
det lät as höggt som en gammal volvo 240 på vintern med dåliga remmar lät det som.
sen lukta det brännt gummi från remmen efter som den låg imot.
HELT SANNSLÖSA är dom.
alla inne på verkstaden as garva åt dom och sa att dom är tokiga på andra sidan =)
var lite kul att få respons faktiskt spec från killar från samma ställe!
Har iaf fått hem bilen nu men dom kan ju räkna med att det här inte är slut!
Det är inte slut på långa vägar...
March 11, 2003
Typiskt Opel-verstäder. Mina föräldrar var trogna Opelköpare i 25 år, men tröttnade till slut på att bli uppskörtade. Kusligt hur de behandlar sina kunder. Och nej, det är inte bara enstaka firmor. Morsan och farsan blev blåsta i såväl Malmö som Lund, Enköping och Stockolm. 👿
November 4, 2002
denstore wrote: Typiskt Opel-verstäder. Mina föräldrar var trogna Opelköpare i 25 år, men tröttnade till slut på att bli uppskörtade. Kusligt hur de behandlar sina kunder. Och nej, det är inte bara enstaka firmor. Morsan och farsan blev blåsta i såväl Malmö som Lund, Enköping och Stockolm. 👿
Ap-ap-ap-ap passa språket. Jobbar själv på Saab/Opel. Man ska verkligen inte generalisera. Men jag kan säga så mycket som att många verkstäder på "fastlandet" (där ni bor.. ;)) Beter sig som verkliga svin, jag tycker verkligen synd om dig som hade calibran. Det ska absolut inte gå till så här och jag hoppas att dom får ordentligt på nöten.
Grejen med att bilverkstäder (i speciellt i större städer) beter sig som svin är att dom har ett sånt stort kundunderlag ändå, så det är skitsamma ifall kunden bara kommer en gång, dom får nya kunder hela tiden.
Det är därför många köper bil här på Gotland.. 😮 :D/
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
February 10, 2004
Shit asså.. villka idioter... tur att jag enbart håller mig till peugeot =)
som sagt.. det finns alltid två sidor av en historia.. men som det låter nu så skulle jag själv ha smällt till alla på käften som jobbar där asså...
Villka jäkla åsnor..
hoppas det går bra nu iaf.. btw... din bil e läcker som f*n 😉
March 11, 2003
GeneSiS wrote:
Ap-ap-ap-ap passa språket. Jobbar själv på Saab/Opel. Man ska verkligen inte generalisera. Men jag kan säga så mycket som att många verkstäder på "fastlandet" (där ni bor.. ;)) Beter sig som verkliga svin, jag tycker verkligen synd om dig som hade calibran. Det ska absolut inte gå till så här och jag hoppas att dom får ordentligt på nöten.Grejen med att bilverkstäder (i speciellt i större städer) beter sig som svin är att dom har ett sånt stort kundunderlag ändå, så det är skitsamma ifall kunden bara kommer en gång, dom får nya kunder hela tiden.
Det är därför många köper bil här på Gotland.. 😮 :D/
Jag generaliserade bara lite. 🙂
Men jag talade utifrån mina föräldrars erfarenhet.
Och den är att många Opel-firmor har betett sig fruktansvärt dåligt mot dem. Inte alla, men fler än vad som behandlade dem bra, och med respekt. Hur i helvete kan man ha mage att blåsa två pensionärer, varav den ena är rörelsehindrad? Men många i den branschen verkar verkligen gå in för att uppfylla alla fördomar om om bilhandlare. De får ju bilhandlaren (Elvis Zimmerman?) i Ernie att framstå som en hedersknyffel.:)
February 10, 2004
keffing wrote: mm påminner lite om det där avsnittet av insider eller vad det var där dom typ bytte motot o däck o kaross o säten när dom typ hade skruvat loss en kabel
Hehe jo... tänkte också på det... villka nötter de va där asså.. saab vann då va? fick inte dom en tårta med en saab på? =)
November 4, 2002
keffing wrote: mm påminner lite om det där avsnittet av insider eller vad det var där dom typ bytte motot o däck o kaross o säten när dom typ hade skruvat loss en kabel
Jag kan berätta att insider försökte blåsa Saab/Opel men misslyckades. Dem hade en preppad Saab 9-3 -97 tror jag det var. Efter att verkstaden hade fixat felet på fem minuter och gratis dessutom så gav dom upp och gav dem en tårta och berättade att dem var från insider.
Som sagt det finns svin över allt. Kom till en seriös firma.. 😉
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
June 19, 2003
Combat wrote: Nja.. vet inte om det är en sån bra ide.. tror att ajg kommer ligga rätt så risigt till då jag kallade alla där för "åsnor" 😛
Edit: opps! glömde citera.. ska vara citerat från inlägg: "funderar på att skicka in detta till svenska bil... "
Med respekt för att du jobbar på en saab/opel verkstad så skiter jag i det!
dom kommer endå få höra ett och annat när jag åker dit efter jobbet idag!
November 4, 2002
z0lid wrote: [quote=Combat]Nja.. vet inte om det är en sån bra ide.. tror att ajg kommer ligga rätt så risigt till då jag kallade alla där för "åsnor" 😛
Edit: opps! glömde citera.. ska vara citerat från inlägg: "funderar på att skicka in detta till svenska bil... "
Med respekt för att du jobbar på en saab/opel verkstad så skiter jag i det!
dom kommer endå få höra ett och annat när jag åker dit efter jobbet idag!
Du syftar nog på mig va? 🙄
Jag håller helt med dig. Sätt dit dom, det gynnar bara ärliga verkstäder..
EDIT: Ett tips är att vara lugn och sansad, du kommer mycket längre då.
1 Guest(s)