Svenska folkets dubbelmoral|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Svenska folkets dubbelmoral
CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 1, 2003 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.aftonbladet.se/vss/.....65,00.html

Hur kan dom anmäla en radiostation när dom spelar upp en pjäs med antydningar till analsex osv när dom på nyheterna lite då och då har långa repotage om våldtäkter på småbarn?

Jag menar, vad är mer skadligt? Att få höra om något som ingår i en persons normala sexliv eller något som våltäkt som är olagligt och vidrigt bortom allt tänkbart.

Analsex blir dom säkert introducerade till vid lagom ålder, men om folk börjar snacka våldtäkt på TV kan ju ett litet barn växa upp med tanken att det på något sätt är "tillåtet" eller hur man ska uttrycka det, om ingen säger till. Och såvitt jag vet finns det ingen lag mot analsex i sverige än, alltså borde det inte vara olagligt att snacka om det i radio eller på något annat ställe heller. Om gamla moraltanter tar illa vid kan dom väl hålla det för sig själva iaf.
Det är väl bättre om ungarna får en liten uppfattning om vad saker och ting nedanför midjan e till för innan dom kommer upp i den åldern där dom sakerna ska användas till ädlare saker än å slå en båge, så att dom inte slungas in i en värld dom inte vet ett skit om?

Att vissa saker kan vara så tabubelagda här i sverige som kallas "yttrandefrihetens land" (*HOST*...!) av många gör mig lite sur.

Jag kan dra ett litet exempel här.

När jag gick i nian hade jag specmatte (ja, jag hatar matte och kommer alltid att göra det) i ett avsides studierum med en dator i.
En dag så läraren (en 60 årig torr gammal kärring vems namn jag lärt mig att avsky) var sen satte jag och 2 andra elever oss vid datorn och porrsurfade i brist på annat att göra.
Självklart kom läraren till slut och började genast vråla när hon såg vad vi glodde på.
Följderna blev såklart det sedvanliga samtalet hem och förbättrad säkerhet på datorerna i skolan.
Morsan sket fullständigt i att jag hade suttit och porrsurfat men sa åt mig att "värdiga gamla damer" som min mattelärare inte skulle behöva se sånt där.

Och hur fick dom barn? Och hur var dom när dom var i tonåren? Håller dom för ögonen när dom tumlar omkring i höet lr? Skit i vilken stil det görs i, huvudsaken är att det blir gjort och att det är njutningsfullt för båda parter!

Att hålla sådant hemligt för barn är absurt, dom ska inte behöva bli inkastade med huvet före i "tonårsvärlden" utan förkunskaper.
Nuförtiden är det väl mer och mer ovanligt att sådant händer eftersom varje idag normal unge mellan 9 och 12 har glott på P-film sen dom hittade den i farsans garderob. Nu säger jag inte att man ska göra som på P-filmer, jag frågar alltid tjejen vad hon tycker om och vad hon vill. Med andra ord, hon får bestämma för det mesta. Men det finns ju fortfarande dom som inte har upplevt sådant ännu och inte är vidare upplysta om vad han har sitt utskott till (nu snackar jag om folk runt 13-14 som inte vet något, aka har idiotiska föräldrar, vid 15 års ålder brukar dom lära sig allt på en dag). Och framför allt att tjejen har en vilja också.
Jag kände en sådan som hade den mest inskränkta mamman man kunnat hitta i en modern värld. Hon skickade väl antagligen in stackarn i duschen med ögonbindel och höll för hans ögon när han skulle på toa...
För allt jag vet kan hans första flickvän gå omkring med smärtor i örat idag, och hans andra i navelregionen...

Jaja, nog babblat om detta från min sida. Jag har en tendens att hålla på för länge när det är något jag retar mig på. Skriv gärna egna tankar här.

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
326045
May 1, 2003 - 9:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Aftonbladet wrote:
Programmet anmäldes av en person som kritiserade att inslaget sändes på förmiddagen när barn och ungdomar kunde lyssna.

Hmm.. Låt mig gissa...Det var en En gammal surkärring som gjorde anmälan? (eh.. hade jag rätt?! :D)

Mkt bra skrivet för övrigt, ColiC

Btw, kul quote va? 🙂

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
326050
May 1, 2003 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

en gämförelse, man sänder ju inte pr0n efter bollibompa .

små barn bör inte veta för mkt om det sexuella, visst ska dom ha ett blommor o bin snack när dom kommer runt 14årsåldern och ha undervisning i skolan osv. smygglo på Prulle är ju knappast skadligt, såvida det inte är nått jävligt knäppt och ungarna tar åt sig för mkt.

men att prägla på analsex i en pjäs på radion tidigt på dagen är ju inte så jävla smidigt.

CoLiC
Member
Medlem
326052
May 1, 2003 - 9:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Shinji wrote: [quote=Aftonbladet] Programmet anmäldes av en person som kritiserade att inslaget sändes på förmiddagen när barn och ungdomar kunde lyssna.

Hmm.. Låt mig gissa...Det var en En gammal surkärring som gjorde anmälan? (eh.. hade jag rätt?! :D)

Mkt bra skrivet för övrigt, ColiC

Btw, kul quote va? 🙂

Haha, jo =)

Tack för komplimangen 😛 Skriv gärna en liten tanke med.

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
326061
May 1, 2003 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: en gämförelse, man sänder ju inte pr0n efter bollibompa .

små barn bör inte veta för mkt om det sexuella, visst ska dom ha ett blommor o bin snack när dom kommer runt 14årsåldern och ha undervisning i skolan osv. smygglo på Prulle är ju knappast skadligt, såvida det inte är nått jävligt knäppt och ungarna tar åt sig för mkt.

men att prägla på analsex i en pjäs på radion tidigt på dagen är ju inte så j**la smidigt.

Har för mig om att vi fick sexualundervisning redan i lågstadiet, vet ej hur det är nu, men jag skulle tippa på att ungarna får det än idag. Tror inte att de varken tar illa upp eller intresserar sig för ngt som går på radion... Inte i tidig ålder iaf.

CoLiC
Member
Medlem
326062
May 1, 2003 - 10:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag nötte inte ut fingrarna i en halvtimme för att ingen skulle skriva lite tankar och feedback...

oops, 2 snabba =)

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
326073
May 1, 2003 - 10:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite feedback då:

"Svenska folkets dubbelmoral"

Det som du har tagit upp här är väl knappast representativt för Svenska folket. Inte ens för en liten del av det.
En person anmäler en pjäs, och en kvällstidning skriver om det för att tjäna pengar.

"Och hur fick dom barn? Och hur var dom när dom var i tonåren? Håller dom för ögonen när dom tumlar omkring i höet lr? Skit i vilken stil det görs i, huvudsaken är att det blir gjort och att det är njutningsfullt för båda parter!"

När gamla tanter och gubbar var unga för ett ganska bra tag sen var detta absolut ingenting man pratade om. Det är inte så konstigt att hon blev upprörd.

Annars håller jag nog med i mångt och mycket om det du har skrivit.

Nu orkar jag inte mer.

CoLiC
Member
Medlem
326077
May 1, 2003 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: När gamla tanter och gubbar var unga för ett ganska bra tag sen var detta absolut ingenting man pratade om. Det är inte så konstigt att hon blev upprörd.

Stannar dom i utvecklingen där eller? kan dom inte anpassa sig till dagens situation?

EDIT: Jag håller med dig med det där om tidningen...

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
326078
May 1, 2003 - 10:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote:
Det är inte så konstigt att hon blev upprörd.

Vart stod det att det var en "hon"? laugh 😛

- Alla tycks drar samma slutsats... en surkärring. Snacka om fördomar wink

CoLiC
Member
Medlem
326144
May 1, 2003 - 11:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Shinji wrote: [quote=Öwall] Det är inte så konstigt att hon blev upprörd.

Vilka annars kommer på iden att anmäla en radiostation för att dom anspelade på analsex på bästa sändningstid? Inte nån mellan 0 och 50 iaf

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
326150
May 1, 2003 - 11:58 pm
sp_Permalink sp_Print

jag måste faktikst hålla med dig... de e så sant de du säger...

dessutom så var det säkert en surkärring

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
326161
May 2, 2003 - 12:12 am
sp_Permalink sp_Print

HAHA.. klart det e en surkärring... Gubbarna sitter ju med sina porr filmer med MYCKET analt o skit...=) wink 🙄

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
326303
May 2, 2003 - 10:08 am
sp_Permalink sp_Print

"en 60 årig torr gammal kärring vems namn jag lärt mig att avsky"
Jag pratar alltså inte om personen som gjort anmälan, utan mattelärarinnan.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 246
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL