April 5, 2001
Är det bara jag som tycker att det är irriterande med allt slang som många personer använder i detta forum?
Tillexempel: Är det jobbigt att skriva ordet "eller"? Många verkar tycka det och skriver lr. Detta kan även tolkas som "ler".
När inte ordförrådet räcker till kommer en massa svordomar in. Nödvändigt?
HUR LÄTT ÄR DET ATT LÄSA NÄR MAN SKRIVER MED VERSALER? - Inte speciellt.
Att många gör stavfel, och grammatiska fel är mänskligt, det gör även jag. Men om man försöker hålla sig till den standard som är satt i detta land, d.v.s. svenska underlättar det verkligen.
December 26, 2001
Håller med, även om jag ibland kan stava fel men det kan jag inte göra något åt. Man ska självklart tänka igenom vad man har skrivit. Men sedan så är det nog ganska stor spridning på de som sitter här. Man kan inte tro att 12årigen som sitter med sin första dator ska ha ett lika bra språk som han som är 23.
April 5, 2001
Tack! Då vet jag att jag inte är ensamen.
Men jag vill göra det klart en gång till att det är inte hela världen att man stavar fel, det gör alla. Men man kan försöka att skriva korrekt.
vad som kanske inte tillhör svenskaspråket är alla " 😀 ". Dessa ser jag som ett undantag, och är mycket bra att använda för att visa olika känslor som förövrigt kan vara svåra att uttrycka i skritf.
Men en smiley brukar räcka bra... inte 50.
June 18, 2001
Förkortningar stör inte jag mig på så mycket, men däremot grammatiken och meningsbyggnader hos många!
Vad är snittåldern egentligen?
Verkar vara många högstadiekids här... därav stavning ,grammatik och lathet att inte orka slå upp saker antingen i föregående forum eller på google.com .
July 2, 2001
On 2002-01-18 15:56, [Molotov] wrote:
Språket utvecklas hela tiden...
inte pratar vi/skriver på samma sätt som för 50-100 år sen..
Jag sa inte att språket inte utvecklas.
Jag sa att det inte är utveckling av språket att anpassa det för mobila ändamål.
Sen håller jag med Oxygenial att stavning och meningsuppbyggnaden är illa.
1 Guest(s)