October 22, 2002
Negerboll är väl också ganska svenskt.
Har inte hört/sett att man gör negerbollar någon annanstans. Var ju väldans skriverier om de för knappt 1 års sedan när något café kallade sina chockladbollar för just negerbollar.
Negerbolls receptet står (stog) på AXA:s havregryn under namnet negerbollar.
January 28, 2003
fisken wrote: Har inte hört/sett att man gör negerbollar någon annanstans. Var ju väldans skriverier om de för knappt 1 års sedan när något café kallade sina chockladbollar för just negerbollar.
Och var ligger det bageriet, om inte i Sjöbo 8)
Det sades inte ett knyst om namnet av en enda svart som var på caféet, men så kom det ner nån jävla stockholmsfjolla och tyckte att det var oerhört kränkande. Konstigt att de som borde känna sig kränka av det inte gjorde det bara... :arg:
Sedan kan man ju diskutera hur stort det blivit om det inte varit ett café i Sjöbo som hade det i skylten...
För övrigt så säljer de tröjor där det är en negerboll på framsidan och så står det "Det är vi som ger dem!" under
November 5, 2001
LorD_Kvadd wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Jekyll 3000]Alla som sett tex vänner vet ju att vi har lånat ut apotekaredisk...
kan du förklar det? jag har inte sett på Vänner så mycket.
Inte jag heller? 😀 Detta låter intressant.
Tror att avsnittet handlar när Ross alt Rachel köper en Apotekaredisk (byrå med massa små lådor) på USA:s motsvarighet till IKEA. Phoebe motsätter sig givetvis detta då hon inte tycker att man ska handla på kommersiella ställen.
February 3, 2003
Arny wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=Krqagyzzz][quote=Jekyll 3000]Alla som sett tex vänner vet ju att vi har lånat ut apotekaredisk...
kan du förklar det? jag har inte sett på Vänner så mycket.
Inte jag heller? 😀 Detta låter intressant.
Tror att avsnittet handlar när Ross alt Rachel köper en Apotekaredisk (byrå med massa små lådor) på USA:s motsvarighet till IKEA. Phoebe motsätter sig givetvis detta då hon inte tycker att man ska handla på kommersiella ställen.
Joo men ändå...Hur går det till att vi gett namn åt det?
1 Guest(s)