December 15, 2002
Jag är ca 1,75 kanske och väger typ 60...fast jag går både på Gym och spelar fotboll. Det är jävligt gött att ha gått igenom en jobbig match och sedan slappna av vid datorn 🙂
Sen var det nån som skrev att MacDonald´s hadde fet mat. Det stämmer inte eftersom om man går till vilken lunchrestaurang som helst, så innehåller deras "dagens" mer fett än en meny på MacDonald´s.
January 28, 2003
GoggeL wrote: Jag är ca 1,75 kanske och väger typ 60...fast jag går både på Gym och spelar fotboll. Det är jävligt gött att ha gått igenom en jobbig match och sedan slappna av vid datorn 🙂
Sen var det nån som skrev att MacDonald´s hadde fet mat. Det stämmer inte eftersom om man går till vilken lunchrestaurang som helst, så innehåller deras "dagens" mer fett än en meny på MacDonald´s.
inte om du går på en salladsbar 😉
May 23, 2001
BMI (body mass index) = vikt i kg genom längden i meter i kvadrat (kg/ m2).
BMI >40 = extrem fetma.
BMI 35-40 = svår fetma.
BMI 30-35 = fetma.
BMI 25-30 = övervikt.
BMI 20-25 = normalvikt.
BMI <20 = undervikt.
Hitta jag på en sida. Jag fick lov att vägas och mätas när jag mönstrade, vet inte vart gränsen går för att inte få göra lumpen för att man är för tjock. Lär väl vara runt 30 där någonstans. Dock känner jag en som inte fick göra lumpen för han vägde för lite 🙂
July 27, 2002
stormaz wrote: BMI (body mass index) = vikt i kg genom längden i meter i kvadrat (kg/ m2).
BMI >40 = extrem fetma.
BMI 35-40 = svår fetma.
Hmm konstigt det där, min pappa har 36 BMI men han ser inte tjock ut eller är inte det heller, och han är inge vältränad alls, kanske benstommen?
October 27, 2001
Callister wrote: [quote=stormaz]BMI (body mass index) = vikt i kg genom längden i meter i kvadrat (kg/ m2).
BMI >40 = extrem fetma.
BMI 35-40 = svår fetma.
Hmm konstigt det där, min pappa har 36 BMI men han ser inte tjock ut eller är inte det heller, och han är inge vältränad alls, kanske benstommen?
eller så är det någon som har svårt med matten 😛
February 10, 2003
Callister wrote: [quote=stormaz]BMI (body mass index) = vikt i kg genom längden i meter i kvadrat (kg/ m2).
BMI >40 = extrem fetma.
BMI 35-40 = svår fetma.
säker att han inte räknade fel på nå sätt då ?
April 14, 2002
http://michael.westlund.org/vi.....ng/bmi.php <- där har ni en bmi kalkylator 🙂 Jag väger 60kg och är 180 lång. Enligt den där mätaren är det 19bmi och det är undervikt 😀
February 1, 2002
Öwall wrote: [quote=Mathias][quote=BelGarath]BMI (av eng. body mass index), metod för att med utgångspunkt i en persons vikt och längd beräkna om personen är över- eller underviktig. BMI beräknas genom att kroppsvikten i kg divideras med kvadraten på kroppslängden uttryckt i meter (kg/m2). Kvoten skall vid normal vikt variera mellan 20 och 25. BMI benämndes ursprungligen Quételets konstant (efter Adolphe Quételet).
Det där stämmer inte riktigt. Är man otroligt vältränad får man fel resultat.
Arnold Schwarzenegger är ett fetto enligt det där ju har jag hört 🙂
Arnold ÄR ett fetto nu eftersom han är rätt gammal nu.. dock skulle den där visa fel även för 20 år sen.
Finns dock en annan tabell för byggare, 3DBMI eller vad det hette...
[Edit]: Fan va lite alla väger 😮
June 28, 2001
bah media överdriver allting, kroppen är anpassad för ett liv på stenåldern då vi åt när vi kunde och var tvungen att kämpa hela dagarna för att överleva, och när vi sen blev 40 så var det dags att dö.
dagens milda klimat har gort att vi får i oss mer energi än vad vi gör av oss och däför blir vi feta.
så varför i helvete bry sig om folk som inte kan behärska sig och äta mindre fett och röra på arslet litegranna mer än att gå och hämta kaffe.
July 27, 2002
Mezzlock wrote: [quote=Callister][quote=stormaz]BMI (body mass index) = vikt i kg genom längden i meter i kvadrat (kg/ m2).
BMI >40 = extrem fetma.
BMI 35-40 = svår fetma.
säker att han inte räknade fel på nå sätt då ?
ne det va en läkare som räkna ut det förut
4 Guest(s)