January 6, 2002
MrWeizel wrote: så om man har 22,5 så har man idealvikt? 😀
Det skiljer sig från person till person.
Idealvikten är den vikt som man själv känner sig nöjd med.
jag är 182 o väger 82 kg o skulle inte vilja väga mindre, BMI 25, Då hade jag bara varit skinn o ben.
mem som vi redan kommit fram till: det beror mycket på hur stor andel av vikten som är muskler och/eller om man har en grov benstomme.
February 22, 2003
Enda andledning till att jag är smal är att jag ALDRIG äter frukost..
En vanlig dag äter jag bara middag...jag klarar mig på det(kanske låter konstigt men men)
Jag har såkallad Morgon-aneroxia (OBS! jag kom på ordet själv) Jag mår illa av mat på morgonen.Rent utav äcklad blir jag
Enda träningen jag får är gympa i skolan 2 timmar i veckan + att jag går på gym en gång i månaden
November 26, 2002
BelGarath wrote: Enda andledning till att jag är smal är att jag ALDRIG äter frukost..
En vanlig dag äter jag bara middag...jag klarar mig på det(kanske låter konstigt men men)Jag har såkallad Morgon-aneroxia (OBS! jag kom på ordet själv) Jag mår illa av mat på morgonen.
Enda träningen jag får är gympa i skolan 2 timmar i veckan + att jag går på gym en gång i månaden
Du ska vara stolt för att du kom på ett sånt bra ord. "aneroxia"
det påminner lite om den där sjukdomen.. "anorexia"
February 22, 2003
Öwall wrote: [quote=BelGarath]Enda andledning till att jag är smal är att jag ALDRIG äter frukost..
En vanlig dag äter jag bara middag...jag klarar mig på det(kanske låter konstigt men men)Jag har såkallad Morgon-aneroxia (OBS! jag kom på ordet själv) Jag mår illa av mat på morgonen.
Du ska vara stolt för att du kom på ett sånt bra ord. "aneroxia"
det påminner lite om den där sjukdomen.. "anorexia"
aa tänk att jag "kom på" ett sånt bra ord
July 27, 2002
Bella :
Är du utan frukost varje dag? Äter du oregelbundet?
Grejen är såhär om du äter helt oregelbundet och t.ex skippar frukost lite då och då och kanske skiter i lunch osv. då vet din kropp inte när den får mat.
Vi säger att du inte äter frukost eller lunch på en hel vecka då är det lugnt för då e kroppen van med det, men om du äter helt oregelbundet så tar kroppen in mer fett nästa gång du äter för den vet inte när den får mat igen, så det kan vara onyttigare att bara äta middag ibland än att äta både frukost, lunch och middag.
Tänk er att när ni äter oregelbundet så tar kroppen in så mycket fett den bara kan för den vet inte när den får mat igen, därför ska man äta regelbundet.
Bella : anledningen till att du e smal även fast du inte äter frukost ibland är kanske att du har dom gener som inte lägger på sig, eller att du har bra ämnesomsättning.
March 4, 2002
BelGarath wrote: Enda andledning till att jag är smal är att jag ALDRIG äter frukost..
En vanlig dag äter jag bara middag...jag klarar mig på det(kanske låter konstigt men men)Jag har såkallad Morgon-aneroxia (OBS! jag kom på ordet själv) Jag mår illa av mat på morgonen.Rent utav äcklad blir jag
Asså jag är typ likadan 🙁
April 14, 2002
Starscream wrote: [quote=Marcan-][quote=Starscream][Edit]: Fan va lite alla väger 😮
Jag är ju ganska ung oxå inte hunnit bli fet 😛
Ålder?
16 sen 6 april.
Jag äter för det mesta frukost, när jag inte gör det är det för jag inte hinner 😀 Annars äter jag lunch, middag vid ungefär samma tider varje dag. Sen äter jag en jävla massa mål där emellan 😀 Är typ hungrig jämt, så jag ser det så äter jag ganska mkt 😉
January 28, 2003
Marcan- wrote: [quote=Starscream][quote=Marcan-][quote=Starscream][Edit]: Fan va lite alla väger 😮
Jag är ju ganska ung oxå inte hunnit bli fet 😛
Ålder?
16 sen 6 april.
Jag äter för det mesta frukost, när jag inte gör det är det för jag inte hinner 😀 Annars äter jag lunch, middag vid ungefär samma tider varje dag. Sen äter jag en j**la massa mål där emellan 😀 Är typ hungrig jämt, så jag ser det så äter jag ganska mkt 😉
sen är det ju så att vissa inte går upp i vikt oavsett vad dom äter...
February 21, 2003
192 cm, 76 kg, 21 BMI.
Väger lite i förhållande till min längd, vilket beror på att vikten hålls nere med 3 thaiboxningsträningar i veckan. Men så har jag ju mycket längre räckvidd än de flesta i min viktklass hehe
Fast 5 kg till skulle inte skada 🙂 (i viktökning alltså)
2 Guest(s)