November 8, 2002
Peter@20ghz wrote: Vi verkar ha en del problem i forumet angående
språket och hur vissa ord skall skrivas. Många retar upp sig bla. på hur man skriver ordet "svensklärare" osv.
Tänkte härmed delge de senaste ur svenskans läroplan.SVENSKLEKTION NR 1
Har du svårt att skilja på substantiv, adjektiv och verb?
Skolan har ändrat lite i sina undervisningsmetoder:* Substantiv är ord som du sätter "fan" eller "j**el" efter; klockfan,
gubbjävel, hammarjävel, etc.* Adjektiv är ord du sätter "skit" före; skitbra, skitsnygg,
skithäftig, etc.* Verb sätter du "utav h*****e" efter; drack utav h*****e dansade utav
h*****e, körde utav h*****e, etc.Sen vore det väl lustigt om inte ungdjävlarna kan lära sig något så
skitenkelt
greger satasvas inte med j utan med g eherregud vad tänekr kilen me?
August 15, 2002
Blue_Moon_ wrote: [quote=Peter@20ghz]Vi verkar ha en del problem i forumet angående
språket och hur vissa ord skall skrivas. Många retar upp sig bla. på hur man skriver ordet "svensklärare" osv.
Tänkte härmed delge de senaste ur svenskans läroplan.SVENSKLEKTION NR 1
Har du svårt att skilja på substantiv, adjektiv och verb?
Skolan har ändrat lite i sina undervisningsmetoder:* Substantiv är ord som du sätter "fan" eller "j**el" efter; klockfan,
gubbjävel, hammarjävel, etc.* Adjektiv är ord du sätter "skit" före; skitbra, skitsnygg,
skithäftig, etc.* Verb sätter du "utav h*****e" efter; drack utav h*****e dansade utav
h*****e, körde utav h*****e, etc.Sen vore det väl lustigt om inte ungdjävlarna kan lära sig något så
skitenkelt
greger satasvas inte med j utan med g eherregud vad tänekr kilen me?
Varför misstänker jag att du är lite över-förfriskad? 🙄 🙂
August 21, 2001
heimdal wrote: [quote=shlumpen]Precis, tyska är skitenkelt. Man har ju inte gymnasiebok och MVG för inget 😛
(Går i nian, har nyss fyllt 15, go figure...v^_^V)
har du inget bättre för dig på dagarna.. :bgrin:
en annan hade ju en torr 3a i tyska när man slutade nian.
och ja, jag är så gammal så ja har haft sifferbetyg
fick en tvåa i tyska på högstadiet.. för att läraren tyckte synd om mig.. 😮
1 Guest(s)