Svenskpolis aggerande i kravallsamanhang|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Svenskpolis aggerande i kravallsamanhang
Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 12, 2008 - 1:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjena

Satt och googlade lite och fick upp lite bilder frÄn kravallerna i gbg 2001.

Personligen tkr jag att polisen aggrerar för svagt i dessa sammanhang, och detta med lagen som tack. Gbg 2001 ett bra expempel dÀr istortsÀtt hela staden togs över av sk antifacistiska aktivister, som kunde göra precis hur dom ville medans polisen fick stÄ och titta pÄ. vet inte om dom införde vattenkanoner för att mota bort folk till slut, men dom kan som sagt inte göra sÄ mkt mera. Personligen tkr jag att polisen borde fÄ ta till hÄrdare metoder nÀr demonstranterna/huliganer eller vad det nu kan tÀnkas vara, börjar kasta stenar, flaskor brandbomber etc. mot dem.

jag ser att detta kan lösas pÄ 2 sÀtt, för idioterna som startar alltihopa kommer alldrig försvinna.

1. inför en kravallgrupp som endast Àr specialtrÀnade till tillfÀllen som dessa. denna grupp bör fÄ anvÀnda alla medel som krÀvs för att fÄ det hela att stoppas. det kan vara sÄnna saker som t.ex. vattenkanoner, gummikulor eller liknande.

2. sÀtt in en mer lik asiatisk polis/militÀr grupp, (inte till 100% likadan), sÄ att det blir lite mer ordning pÄ gatorna. det verkar vara vad dom hÀr grupperna Àr ute efter.

Hur tycker ni att detta sköts av polisen? vad kan man Àndra pÄ för att detta inte skall uppstÄ? vad kan polisen/militÀren göra under kravaller?

/Adde

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
1180376
February 12, 2008 - 2:16 pm
sp_Permalink sp_Print

jag tyckte att det sköts pÄ rÀtt bra av polisen. den dÀr Hannes Westberg hade gÀrna fÄtt ta en till i ryggen

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
1180380
February 12, 2008 - 2:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker att polisen skulle fÄtt mera "fira hÀnder" att lösa uppgiften. Att polisen sen blir anklagade för övervÄld tycker jag Àr löjligt nÀr en stad i princip stÄr i brand.

Att lilla Lisa 15Är blir gripen bör ju vara en lÀxa för henne att börja umgÄs med normalt folk.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1180383
February 12, 2008 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

min första tanke Àr att man ska förbjuda maskerade demonstranter, alla som Àr maskerade ska omedelbart omhÀndertas.

gummikulor Àr ingen hit, de kan döda.

det finns vÀl nÄt annat som gör folk illamÄende eller nÄt liknande har jag för mig som skulle fungera bÀttre.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1180400
February 12, 2008 - 3:32 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: min första tanke Àr att man ska förbjuda maskerade demonstranter, alla som Àr maskerade ska omedelbart omhÀndertas.

gummikulor Àr ingen hit, de kan döda.

det finns vÀl nÄt annat som gör folk illamÄende eller nÄt liknande har jag för mig som skulle fungera bÀttre.

Folk som slÀnger gatsten pÄ Polisen bör ta det i berÀkning innan dom kastar första stenen.
Tyckte det sköts för lite dÀr nere jag.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - NĂ„gra TB HDD

Inte sÄ flitig besökare pÄ forum numera, intresset för hÄrdvara och datorer har minskat rejÀlt. Mer om mej pÄ min SD-kritiska blogg pÄ: http://www.christer.gunnarsson.biz

Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
1180401
February 12, 2008 - 3:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Cirap wrote: jag tyckte att det sköts pÄ rÀtt bra av polisen. den dÀr Hannes Westberg hade gÀrna fÄtt ta en till i ryggen

Vem Àr Hannes Westberg?

Ja, dom borde fÄ "bomba" omrÄdet med tÄrgas eller nÄtt liknande, dÄ lÀr dom inte vara sÄ kaxiga lÀngre.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1180404
February 12, 2008 - 3:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Combat wrote: Vem Àr Hannes Westberg?

Ja, dom borde fÄ "bomba" omrÄdet med tÄrgas eller nÄtt liknande, dÄ lÀr dom inte vara sÄ kaxiga lÀngre.

http://sv.wikipedia.org/wiki/H.....s_Westberg
[Image Can Not Be Found] http://www.svd.se/nyheter/inri.....326562.svd
"Gatstenar flög genom luften, en polis trÀffades i huvudet. PÄ filmen som senare visas i tv böjer sig Hannes Westberg ned, tar upp tvÄ stenar och kastar. De nÄr inte fram."

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - NĂ„gra TB HDD

Inte sÄ flitig besökare pÄ forum numera, intresset för hÄrdvara och datorer har minskat rejÀlt. Mer om mej pÄ min SD-kritiska blogg pÄ: http://www.christer.gunnarsson.biz

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1180407
February 12, 2008 - 3:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Folk ska ha respekt för polisen.
De fattar ju sjÀlva vad de hÄller pÄ med. Jag ser inga problem med att polisen tar till med hÄrdhandskarna.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1180415
February 12, 2008 - 4:08 pm
sp_Permalink sp_Print

jag tycker att nÀr dem börjar gÄ aggresivt fram mot polisen ska polisen utrymma stÀllet o spruta in tÄrgas i stora mÀngder. ja menar inte en eller tvÄ flaskor utan tre dussin tÄrgas bomber. dÄ kommer alla hamna pÄ golvet o polisen kan reda ut vad som har hÀnt.
nÀr dem kastar en sten mot en polis ska polisen absolut fÄ skjuta dem, men med gummikulor. dags för en gummikule-maskingevÀr??

dem skÀmde ut fredliga GBG.

"ett öga för ett öga, tand för tand" klart polisen fÄr försvara sig.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1180434
February 12, 2008 - 4:39 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Folk som slÀnger gatsten pÄ Polisen bör ta det i berÀkning innan dom kastar första stenen.
Tyckte det sköts för lite dÀr nere jag.

hÄller faktiskt med, att det sköts för lite i Gbg.

Men nackdelen Àr att oskyldiga kan bli trÀffade och dödas.

Det finns bÀttre alternativ Àn att skjuta, det finns bla nÄgon sorts smetig vÀtska som fÄr folk att spy tarmarna ur sig, som nÀr en skunk sprutar laugh

Sedan har vi Tazer, det Àr aldrig fel att se busar dansa electric boogie :bgrin:

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1180442
February 12, 2008 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

tazers funkar mycket bra. dem som inte tror mig: http://www.youtube.com/watch?v.....SKlCTdDycI

😉

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1180471
February 12, 2008 - 5:36 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: hÄller faktiskt med, att det sköts för lite i Gbg.

Men nackdelen Àr att oskyldiga kan bli trÀffade och dödas.

Det finns bÀttre alternativ Àn att skjuta, det finns bla nÄgon sorts smetig vÀtska som fÄr folk att spy tarmarna ur sig, som nÀr en skunk sprutar laugh

Sedan har vi Tazer, det Àr aldrig fel att se busar dansa electric boogie :bgrin:

Tror nog det Àr fler oskyldiga som drabbas av "nÄgon sorts smetig vÀtska som fÄr folk att spy tarmarna ur sig" om vi ska diskutera oskyldiga. Mej veterligt blev vÀl ingen oskyldig beskjuten vid galenskaperna i Göteborg.

Edhunter
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1840
1180478
February 12, 2008 - 5:49 pm
sp_Permalink sp_Print

blir lika arg varje gÄng! (PÄ demonstranterna dÄ, sjÀlvklart)

[-Pale-]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
1180490
February 12, 2008 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Oj vad jag kommer att bli hatad nu.
Men jag tror att det kunde gÄtt lungnare till.
Mycket blev nog fram hettsat av polisen.

Nu vet jag iofs inte om dom hade rÀtt till demostration i göteborg 2001

SjÀlvklart var dÀr hundratals idioter som bara ville förstödra.
Men mÄnga oskyldiga blev blÄslagna av polisen.

Och att mÄnga maskerar sig, vilket Àven jag har gjort, dock inte pÄ G8 mötet.
Är för att farsister och andra grupper filmar och söker upp demostranter vid "antifarsist demos"

Men ja, jag Àr lite kluven pÄ just göteborgskravallerna. Fattar inte varför dom skulle slÄsönde saker och kasta sten pÄ polisen. Knappast att deras Äsikter tas pÄ allvar nÀr dom gör sÄdant.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1180492
February 12, 2008 - 6:24 pm
sp_Permalink sp_Print

[-Pale- wrote: ]Oj vad jag kommer att bli hatad nu.
Men jag tror att det kunde gÄtt lungnare till.
Mycket blev nog fram hettsat av polisen.

Nu vet jag iofs inte om dom hade rÀtt till demostration i göteborg 2001

SjÀlvklart var dÀr hundratals idioter som bara ville förstödra.
Men mÄnga oskyldiga blev blÄslagna av polisen.

Och att mÄnga maskerar sig, vilket Àven jag har gjort, dock inte pÄ G8 mötet.
Är för att farsister och andra grupper filmar och söker upp demostranter vid "antifarsist demos"

Men ja, jag Àr lite kluven pÄ just göteborgskravallerna. Fattar inte varför dom skulle slÄsönde saker och kasta sten pÄ polisen. Knappast att deras Äsikter tas pÄ allvar nÀr dom gör sÄdant.

Det hÀr handlar om huliganer, samma jÀkla avarter som florerar pÄ hockeylÀktarna, fotbollslÀktarna, utanför krogen (För brÄkiga för att fÄ komma in), you name it.. BrÄkstakar som vill supa, slÄss och slÄ sönder saker. Samma mentalitet finner du hos AFA, DBF och allt vad fasen dom heter..Miljömuppar, "DjurvÀnner" och trÀdkramare.. Poppar alltid upp sÄna dÀr i organisationer som har det klent med organisering av styrkorna.
Skjut bort patrasket, det behövs inte daltas med dom.

Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
1180494
February 12, 2008 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker du tar i lite ilg@dd. 😉

Men jag hÄller med att maskerade ska fÄ arresteras utan nÄgon ytterliggare anledning. Det finns endast en anledning till maskeringen.
DÀremot Àr demonstrationer viktigt för vÄran demokrati sÄ de ska vara helt lagliga, vilket de Àr.
TÄrgas Àr ocksÄ pÄ grÀnsen till överförjÀvligt (polisens Àr dock mycket svagare Àn den vi övade med) samt att det drabbar alla utan filtrerande skydd för andning och ögon.

DÀremot ska militÀren aldrig rycka in. Efter 10 mÄnader i Pansarskytte-kompaniets tjÀnst (killarna i fronten) sÄ vet jag att de hade kunnat hantera en fientlig demonstration nÄgot ofattbart dÄligt!
(Jag hade blivit helt jÀvla av mig om en sten hade trÀffat mig, Speciellt efter legat 10 veckor i skogen sÄ Àr man mÄng-hundriga procent vildare samt att kompaniets samtliga soldater slÄss som djur för sina samhöriga)

Nej skicka för jÀvelen aldrig in militÀren!

4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
1180520
February 12, 2008 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Problemet Àr vÀll att polisen inte har nÄgot mellan batonger och pistol. Fram med vattenkanoner och tÄrgas alla militÀr modell (dvs starka saker).

Sedan tycker jag att ingen ska fÄ maskera sig, alla som maskerat sig ska gripas.

Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
1180638
February 13, 2008 - 3:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Hang em high! 😀 lol

Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
1180658
February 13, 2008 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

4fun wrote: Problemet Àr vÀll att polisen inte har nÄgot mellan batonger och pistol. Fram med vattenkanoner och tÄrgas alla militÀr modell (dvs starka saker).

Sedan tycker jag att ingen ska fÄ maskera sig, alla som maskerat sig ska gripas.

Varför ska tÄrgas vara i militÀrstuk?

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
1180664
February 13, 2008 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Ang wrote: DÀremot ska militÀren aldrig rycka in. Efter 10 mÄnader i Pansarskytte-kompaniets tjÀnst (killarna i fronten) sÄ vet jag att de hade kunnat hantera en fientlig demonstration nÄgot ofattbart dÄligt!
(Jag hade blivit helt j**la av mig om en sten hade trÀffat mig, Speciellt efter legat 10 veckor i skogen sÄ Àr man mÄng-hundriga procent vildare samt att kompaniets samtliga soldater slÄss som djur för sina samhöriga)

Nej skicka för jÀvelen aldrig in militÀren!

Agreed

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 354
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL