February 10, 2004
Tjena
Satt och googlade lite och fick upp lite bilder frÄn kravallerna i gbg 2001.
Personligen tkr jag att polisen aggrerar för svagt i dessa sammanhang, och detta med lagen som tack. Gbg 2001 ett bra expempel dÀr istortsÀtt hela staden togs över av sk antifacistiska aktivister, som kunde göra precis hur dom ville medans polisen fick stÄ och titta pÄ. vet inte om dom införde vattenkanoner för att mota bort folk till slut, men dom kan som sagt inte göra sÄ mkt mera. Personligen tkr jag att polisen borde fÄ ta till hÄrdare metoder nÀr demonstranterna/huliganer eller vad det nu kan tÀnkas vara, börjar kasta stenar, flaskor brandbomber etc. mot dem.
jag ser att detta kan lösas pÄ 2 sÀtt, för idioterna som startar alltihopa kommer alldrig försvinna.
1. inför en kravallgrupp som endast Àr specialtrÀnade till tillfÀllen som dessa. denna grupp bör fÄ anvÀnda alla medel som krÀvs för att fÄ det hela att stoppas. det kan vara sÄnna saker som t.ex. vattenkanoner, gummikulor eller liknande.
2. sÀtt in en mer lik asiatisk polis/militÀr grupp, (inte till 100% likadan), sÄ att det blir lite mer ordning pÄ gatorna. det verkar vara vad dom hÀr grupperna Àr ute efter.
Hur tycker ni att detta sköts av polisen? vad kan man Àndra pÄ för att detta inte skall uppstÄ? vad kan polisen/militÀren göra under kravaller?
/Adde
October 22, 2002
Jag tycker att polisen skulle fÄtt mera "fira hÀnder" att lösa uppgiften. Att polisen sen blir anklagade för övervÄld tycker jag Àr löjligt nÀr en stad i princip stÄr i brand.
Att lilla Lisa 15Är blir gripen bör ju vara en lÀxa för henne att börja umgÄs med normalt folk.
January 12, 2004
min första tanke Àr att man ska förbjuda maskerade demonstranter, alla som Àr maskerade ska omedelbart omhÀndertas.
gummikulor Àr ingen hit, de kan döda.
det finns vÀl nÄt annat som gör folk illamÄende eller nÄt liknande har jag för mig som skulle fungera bÀttre.
obelix wrote: min första tanke Àr att man ska förbjuda maskerade demonstranter, alla som Àr maskerade ska omedelbart omhÀndertas.
gummikulor Àr ingen hit, de kan döda.
det finns vÀl nÄt annat som gör folk illamÄende eller nÄt liknande har jag för mig som skulle fungera bÀttre.
Folk som slÀnger gatsten pÄ Polisen bör ta det i berÀkning innan dom kastar första stenen.
Tyckte det sköts för lite dÀr nere jag.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - NĂ„gra TB HDD
Inte sÄ flitig besökare pÄ forum numera, intresset för hÄrdvara och datorer har minskat rejÀlt. Mer om mej pÄ min SD-kritiska blogg pÄ: http://www.christer.gunnarsson.biz
Combat wrote: Vem Àr Hannes Westberg?
Ja, dom borde fÄ "bomba" omrÄdet med tÄrgas eller nÄtt liknande, dÄ lÀr dom inte vara sÄ kaxiga lÀngre.
http://sv.wikipedia.org/wiki/H.....s_Westberg
[Image Can Not Be Found]
http://www.svd.se/nyheter/inri.....326562.svd
"Gatstenar flög genom luften, en polis trÀffades i huvudet. PÄ filmen som senare visas i tv böjer sig Hannes Westberg ned, tar upp tvÄ stenar och kastar. De nÄr inte fram."
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - NĂ„gra TB HDD
Inte sÄ flitig besökare pÄ forum numera, intresset för hÄrdvara och datorer har minskat rejÀlt. Mer om mej pÄ min SD-kritiska blogg pÄ: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 24, 2007
jag tycker att nÀr dem börjar gÄ aggresivt fram mot polisen ska polisen utrymma stÀllet o spruta in tÄrgas i stora mÀngder. ja menar inte en eller tvÄ flaskor utan tre dussin tÄrgas bomber. dÄ kommer alla hamna pÄ golvet o polisen kan reda ut vad som har hÀnt.
nÀr dem kastar en sten mot en polis ska polisen absolut fÄ skjuta dem, men med gummikulor. dags för en gummikule-maskingevÀr??
dem skÀmde ut fredliga GBG.
"ett öga för ett öga, tand för tand" klart polisen fÄr försvara sig.
January 12, 2004
ilg@dd wrote: Folk som slÀnger gatsten pÄ Polisen bör ta det i berÀkning innan dom kastar första stenen.
Tyckte det sköts för lite dÀr nere jag.
hÄller faktiskt med, att det sköts för lite i Gbg.
Men nackdelen Àr att oskyldiga kan bli trÀffade och dödas.
Det finns bÀttre alternativ Àn att skjuta, det finns bla nÄgon sorts smetig vÀtska som fÄr folk att spy tarmarna ur sig, som nÀr en skunk sprutar
Sedan har vi Tazer, det Àr aldrig fel att se busar dansa electric boogie :bgrin:
April 24, 2007
tazers funkar mycket bra. dem som inte tror mig: http://www.youtube.com/watch?v.....SKlCTdDycI
đ
obelix wrote: hÄller faktiskt med, att det sköts för lite i Gbg.
Men nackdelen Àr att oskyldiga kan bli trÀffade och dödas.
Det finns bÀttre alternativ Àn att skjuta, det finns bla nÄgon sorts smetig vÀtska som fÄr folk att spy tarmarna ur sig, som nÀr en skunk sprutar
Sedan har vi Tazer, det Àr aldrig fel att se busar dansa electric boogie :bgrin:
Tror nog det Àr fler oskyldiga som drabbas av "nÄgon sorts smetig vÀtska som fÄr folk att spy tarmarna ur sig" om vi ska diskutera oskyldiga. Mej veterligt blev vÀl ingen oskyldig beskjuten vid galenskaperna i Göteborg.
October 18, 2002
Oj vad jag kommer att bli hatad nu.
Men jag tror att det kunde gÄtt lungnare till.
Mycket blev nog fram hettsat av polisen.
Nu vet jag iofs inte om dom hade rÀtt till demostration i göteborg 2001
SjÀlvklart var dÀr hundratals idioter som bara ville förstödra.
Men mÄnga oskyldiga blev blÄslagna av polisen.
Och att mÄnga maskerar sig, vilket Àven jag har gjort, dock inte pÄ G8 mötet.
Ăr för att farsister och andra grupper filmar och söker upp demostranter vid "antifarsist demos"
Men ja, jag Àr lite kluven pÄ just göteborgskravallerna. Fattar inte varför dom skulle slÄsönde saker och kasta sten pÄ polisen. Knappast att deras Äsikter tas pÄ allvar nÀr dom gör sÄdant.
[-Pale- wrote: ]Oj vad jag kommer att bli hatad nu.
Men jag tror att det kunde gÄtt lungnare till.
Mycket blev nog fram hettsat av polisen.Nu vet jag iofs inte om dom hade rÀtt till demostration i göteborg 2001
SjÀlvklart var dÀr hundratals idioter som bara ville förstödra.
Men mÄnga oskyldiga blev blÄslagna av polisen.Och att mÄnga maskerar sig, vilket Àven jag har gjort, dock inte pÄ G8 mötet.
Ăr för att farsister och andra grupper filmar och söker upp demostranter vid "antifarsist demos"Men ja, jag Ă€r lite kluven pĂ„ just göteborgskravallerna. Fattar inte varför dom skulle slĂ„sönde saker och kasta sten pĂ„ polisen. Knappast att deras Ă„sikter tas pĂ„ allvar nĂ€r dom gör sĂ„dant.
Det hÀr handlar om huliganer, samma jÀkla avarter som florerar pÄ hockeylÀktarna, fotbollslÀktarna, utanför krogen (För brÄkiga för att fÄ komma in), you name it.. BrÄkstakar som vill supa, slÄss och slÄ sönder saker. Samma mentalitet finner du hos AFA, DBF och allt vad fasen dom heter..Miljömuppar, "DjurvÀnner" och trÀdkramare.. Poppar alltid upp sÄna dÀr i organisationer som har det klent med organisering av styrkorna.
Skjut bort patrasket, det behövs inte daltas med dom.
February 19, 2004
Tycker du tar i lite ilg@dd. đ
Men jag hÄller med att maskerade ska fÄ arresteras utan nÄgon ytterliggare anledning. Det finns endast en anledning till maskeringen.
DÀremot Àr demonstrationer viktigt för vÄran demokrati sÄ de ska vara helt lagliga, vilket de Àr.
TÄrgas Àr ocksÄ pÄ grÀnsen till överförjÀvligt (polisens Àr dock mycket svagare Àn den vi övade med) samt att det drabbar alla utan filtrerande skydd för andning och ögon.
DÀremot ska militÀren aldrig rycka in. Efter 10 mÄnader i Pansarskytte-kompaniets tjÀnst (killarna i fronten) sÄ vet jag att de hade kunnat hantera en fientlig demonstration nÄgot ofattbart dÄligt!
(Jag hade blivit helt jÀvla av mig om en sten hade trÀffat mig, Speciellt efter legat 10 veckor i skogen sÄ Àr man mÄng-hundriga procent vildare samt att kompaniets samtliga soldater slÄss som djur för sina samhöriga)
Nej skicka för jÀvelen aldrig in militÀren!
February 19, 2004
4fun wrote: Problemet Àr vÀll att polisen inte har nÄgot mellan batonger och pistol. Fram med vattenkanoner och tÄrgas alla militÀr modell (dvs starka saker).
Sedan tycker jag att ingen ska fÄ maskera sig, alla som maskerat sig ska gripas.
Varför ska tÄrgas vara i militÀrstuk?
March 5, 2002
Ang wrote: DÀremot ska militÀren aldrig rycka in. Efter 10 mÄnader i Pansarskytte-kompaniets tjÀnst (killarna i fronten) sÄ vet jag att de hade kunnat hantera en fientlig demonstration nÄgot ofattbart dÄligt!
(Jag hade blivit helt j**la av mig om en sten hade trÀffat mig, Speciellt efter legat 10 veckor i skogen sÄ Àr man mÄng-hundriga procent vildare samt att kompaniets samtliga soldater slÄss som djur för sina samhöriga)Nej skicka för jÀvelen aldrig in militÀren!
Agreed
3 Guest(s)