April 20, 2002
Chans handlar om att man inte har något som binder en till att bo kvar.
Jag har lån, jag har mor att tänka på, jag har flickvän, jag har skola just nu.
Skulle jag inte ha något av dessa saker som bundit mig här skulle jag flytta till och med enbart för vädret. Klarar inte av kylan, vissa gillar kylan men inte jag.
Säger inte att det är en bra anledning till att flytta men det KAN vara det.
Gillar inte heller svenska folkets allmänna åsikter som har blivit mer och mer rasistiska och fördömmande. Nu menar jag självklart inte att alla i sverige är rasister.
Jag tycker inte alls om hur det ser ut nu med de stora företagen som lämnar sverige för att det är billigare att ha fabrikerna någon annanstans och regeringen som inte kan få dem att stanna. Regeringen sitter och ser oss bli utan jobb medan de ger sig själva högre lön och bättre pensioner.
Sverige är inte ett dugg bättre på att värna om sina medborgare än USA, det enda som skiljer är sättet de förstör det för oss på.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
December 20, 2001
January 19, 2003
Varför ska alla klaga på Sverige? Vad är det som är sä j***la dåligt egentligen? Vädret kan man ju inte göra ngt åt (var glad att vi har 4 årstider i sället, det är inte många som har det) men det mesta andra går ju att göra ngt åt. Om man bara skiter i allt så kan man ju inte tro att någon annan kommer att göra det bättre på det sätt man själv vill.
Sverige är ett ganska bra land. Man kan ju inte få det till 100% som man vill ha det,m vi har ju "demokrati".
De som hatar detta land så mkt kan ju säga vad det är som är dåligt ocj vilket land som är bättre.
September 12, 2001
Elias667 wrote: Sverige äger... om ni inte tror mig, prova att bo i Saudi-Arabien i 9 månader... jag grät av lycka när jag kom hem precis i tid till en traditionell svensk midommar :dead: .
Om ni tror att jag överdriver så kan jag säga sähär "DE HAR INTE INTERNET"
Det är inte bara det.
Många i detta land fattar inte hur bra vi har det förrän dom får se den andra sidan av myntet.
Allt är inte grönare på andra sidan så att säga.
2 Guest(s)