November 27, 2003
Läs denna lite snabbt och begrunda det svenskaste man kan vara med om:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....nderType=6
Inte nog verkar han helt misslyckas med att förstå Lindströms program han sitter sedan och gnäller rakt upp och ner över hur det "egentligen" står till. Istället för att lyckas racka ner på Lindström så visar han upp det som svenskarna är så oerhört kända för.
Han sitter bakom sin TV och gnäller och när han sedan i slutet tar upp Fugelsang triumferar han verkligen. Vad är det som är så fel med att hylla honom? Jag är skitglad Sverige fått upp en man i rymden, jag är glad för Sverige, jag vet att det ser bra ut utåt, men istället så sitter han som en tjurig fyraåring och gnäller "det har ju andra gjort förut" OCH VEM FAN BRYR SIG?
Vi har haft en svensk i rymden, det ska fan firas med sann patriotisk anda med drycker mat och annat på samma sätt som vi skulle fira ett VM-guld i hockey.
Man ledsnar lite på hur man hela tiden ska se glaset som halvfullt, men det är väl en del av charmen med Sverige med. Gräset är alltid grönare på andra sidan, oavsett vad. Det tär bara på en kreativ själ och det dödar verkligen nöjet i mycket. Kopplingen till varför svensken behöver supa sig redig för att kunna vara social och avslappnad är knappast långsökt 😉
//Andreas
January 7, 2006
Delph1 wrote: Kopplingen till varför svensken behöver supa sig redig för att kunna vara social och avslappnad är knappast långsökt 😉
För att motbevisa din teori så kan jag säga att jag alltid är avslappnad och social 😉
Patriotism är trevligt, att människor är stolta över sitt land (och även över vad de själva åstakommit, istället för att hela tiden kämpa för att göra allt bättre än grannen).
Som exempel kan man ta fotbolls-VM. Jag var under större delen av Vm i Portugal, och där kände man verkligen patriotismen när man såg matcher i köpcentret, det såldes flaggor i de flesta ataffärer för en euro eller mindre.
Någon som hittade en flagga på ICA för en tia? Någon? 😉
Men samtidigt kan patriotism gå till överdrift, fråga första bästa person vad han/hon tycker om Bush 😉
May 15, 2005
Personligen förstår jag inte alls vad fotboll har med patriotism att göra. Är det inte spelarna (som för det första inte precis är "ursvenska") man hyllar? Jag följer inte sport, men det lilla jag ser och läser om te.x fotboll så är det till stor del horor som säljer sig till högstbjudande. En patriot är trogen!
Bara för att man hejar på det svenska fotbollslandslaget betyder det ju inte att man är patriot!
En patriot står upp för svensken, Sverige och vår kultur. Vår framtid och dåtid. Att köpa en flagga på Ica som det står "Aftonbladet" på har verkligen inget med patriotism eller nationalism att göra. Flaggan som förövrigt kommer läggas i garderoben efter matchen och inte tas fram förens det är dags för nästa Vm/Os.
Är förresten den sosse som på skattebetalarnas pengar åker privatflyg för att kolla på en match i någon sport patriot? Han står ju och hejar på...
Han, vars partikamrater hånar det svenska arvet och försöker förgöra allt svenskt och ersätta med någon äcklig smörja.
Nu ska jag iaf sova, jobbet kallar imorrn.
Lev väl!
August 11, 2002
Så lyckas lorden föra in en tråd till i det geggiga träsk som kallas politik.
Som vanligt så är det en journalist som väljer den enkla vägen, att kritisera utan ett försök till förslag eller konstruktiv kritik. Det må vara deras jobb att kritisera men att tjäna pengar på att spy galla över folk som faktiskt gör något..
September 12, 2001
L0rden wrote: Personligen förstår jag inte alls vad fotboll har med patriotism att göra. Är det inte spelarna (som för det första inte precis är "ursvenska") man hyllar? Jag följer inte sport, men det lilla jag ser och läser om te.x fotboll så är det till stor del horor som säljer sig till högstbjudande. En patriot är trogen!
Bara för att man hejar på det svenska fotbollslandslaget betyder det ju inte att man är patriot!
En patriot står upp för svensken, Sverige och vår kultur. Vår framtid och dåtid. Att köpa en flagga på Ica som det står "Aftonbladet" på har verkligen inget med patriotism eller nationalism att göra. Flaggan som förövrigt kommer läggas i garderoben efter matchen och inte tas fram förens det är dags för nästa Vm/Os.
Är förresten den sosse som på skattebetalarnas pengar åker privatflyg för att kolla på en match i någon sport patriot? Han står ju och hejar på...
Han, vars partikamrater hånar det svenska arvet och försöker förgöra allt svenskt och ersätta med någon äcklig smörja.
Nu ska jag iaf sova, jobbet kallar imorrn.
Lev väl!
Politiksnack nu igen... 🙄
Nu handlar inte tråden om detta...inte den minsta lilla. Slappna av killen.
March 10, 2002
hULt0 wrote: [quote=Delph1]Kopplingen till varför svensken behöver supa sig redig för att kunna vara social och avslappnad är knappast långsökt 😉
För att motbevisa din teori så kan jag säga att jag alltid är avslappnad och social 😉
Jo för du har så mycket erfarenhet av det social umgänget på krogen osv.
Jävla rasist Delph1!
Inte så bra på att läsa nu, orden hoppar mest runt som de själv behagar. Aja, all cred och Fredrik, tycker han är den bästa jag sett i TV under 2000-talet.
Nu vet jag inte alls vad jag skriver eller vad jag håller med/går emot. ;P Men men, det är tjusningen med alkohol. Bästa att krypa till kojs.
Farwell, good bye, auf wiedersehen, adjö!
November 27, 2003
L0rden wrote: Personligen förstår jag inte alls vad fotboll har med patriotism att göra. Är det inte spelarna (som för det första inte precis är "ursvenska") man hyllar? Jag följer inte sport, men det lilla jag ser och läser om te.x fotboll så är det till stor del horor som säljer sig till högstbjudande. En patriot är trogen!
De flesta spelarna anser att den största äran du kan få är att bli uttagen i landslaget och få kämpa för sitt land och föra det fram genom mästerskapet.
Idrott är kultur om du inte visste det...
Kom ut ur grottan, slappna av och fira med resten av oss istället.
dehman: fu 😉
//Andreas
February 12, 2003
Ptja, jag är åtminstone redigt less på att Sverige hela tiden ska vara så korrekt som möjligt, med en underton av att man hela tiden är bäst.
Eller vad sägs om tidningsrubriker som "Svenska skolor bäst i världen", och på raden under står det "visar en forskning som är gjord i 36 länder".
Men visst, var glada över att vara det stelaste landet på planeten, jag orkar inte bry mig längre.
August 9, 2005
Klart att Lindström generaliserar (mest det de klagar på i artikeln) i sitt program, men hur ska man annars kunna dra några som helst slutsatser om någonting?
Det vore oerhört fånigt om han skulle säga: "generellt sett" framför varje mening, det får man ju förstå i alla fall.
Vitamin-C -> Han försöker beskriva hur svenskar är, och hur sverige fungerar. Ibland så träffsäkert att vi sitter och fnissar i soffan.
1 Guest(s)