December 5, 2001
Xuestor wrote: ser inte matchen, om den nu börjat, men gissar på 2-1 sverige
Ställningen just nu.
skinner wrote: Har jag sagt att jag håller på dom?`Nej jag håller på Sverige men tror att Tjeckien vinner, svårare en så är det inte. Men jag kanske bli possitivt överaskad, får väll hoppas på det!
Syftade mer på att du håller på England och Tjeckien i mästerskap. Men du menar alltså när inte Sverige spelar mot dem?
November 27, 2003
Sardaukar wrote: [quote=Cezar]Sverige är inte bra i fotboll i överlag men tror Sverige vinner idag :).
Är för övrigt inte vidare fotbollsintresserad.
Är ändå i översta skiktet i världen. Rankade typ 13 av ca 200 lag.
15, var länge sedan vi var så högt som 13 😉
http://fifa.com/en/mens/statistics/index/0,2548,All-Aug-2005,00.html
//Andreas
May 1, 2003
Kommer vi till VM kan vi nog gå ganska långt. Bra lag nu. Och vi har ju varit snubblande nära i både senaste VM och EM.
Tråkigt med vänskapsmatcher förövrigt. Alla är bara rädda om benen, och stjärnorna vill inte ens vara med. Tror inte alls det är så farligt med Zlatan eller Ljungberg.
December 5, 2001
Delph1 wrote: [quote=Sardaukar][quote=Cezar]Sverige är inte bra i fotboll i överlag men tror Sverige vinner idag :).
Är för övrigt inte vidare fotbollsintresserad.
Är ändå i översta skiktet i världen. Rankade typ 13 av ca 200 lag.
15, var länge sedan vi var så högt som 13 😉
http://fifa.com/en/mens/statistics/index/0,2548,All-Aug-2005,00.html
//Andreas
Inte så längesedan. Skiljer ju bara några poäng upp till 13:e. Har för mig de var på 13:e för mindre än ett år sedan.
F.ö. borde inte USA vara där uppe. De har för lätta motståndare i sin världsdel.
February 12, 2003
Alltså, när sverige spelar bra, då är andra laget jättebra, oavsett om det är kosovoalbanien eller malta. Men sen när de ligger under med 6-0 så ska de kunna vända mot brasilien om så ska behövas...
Tycker kommentatorerna är _ganska_ löjliga, och överskattar sverige grovt. Visst, de kan sparka boll, men så förbannat bra är de faktiskt inte.
June 23, 2002
Spinnjonte wrote: Jag tror 2-1 till sverige.
Humor.. jag tror också det.
Inte alls Meanie, Sverige är ett duktig lag. Hur menar du överskattar, verkar snarare som det är du som underskattar dom.
Hur som helst, var väl en okej match utan Freddie och Zlatan, klart dom saknas. Märktes väl att Svensson saknades också. Källström kommer verkerligen inte upp i samma klass som honom, nää han måste bättra sig annars platsar han verkerligen inte. Sen backlinjen var lite virrig i första.
Skön debut för Larsson, det där var bra. Även härligt att Rosenberg fick sätta en balja.
Visst kommer vi till VM och vi kan ta oss långt där, men VM-guld tror jag är lite väl optimistiskt.
EDIT: Vi vann ju tack vare Isaksson idag dock, underbart! Bevisat än en gång att han är en av europas toppmålvakter, han är ung och har framtiden framför sig, känns tryggt för Sveriges del.
2-1 gissar jag på..
Fast Sverige är dåliga i fotboll och har mest alltid varit det, tycker det är föga intressant att titta på..Som golf och tennis ungefär.(tycker jag)
Enda gången nån Svensk fotbollsspelare får guldmedalj är antagligen i SM..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 31, 2003
macrus wrote: [quote=Spinnjonte]Jag tror 2-1 till sverige.
Humor.. jag tror också det.
Inte alls Meanie, Sverige är ett duktig lag. Hur menar du överskattar, verkar snarare som det är du som underskattar dom.
Hur som helst, var väl en okej match utan Freddie och Zlatan, klart dom saknas. Märktes väl att Svensson saknades också. Källström kommer verkerligen inte upp i samma klass som honom, nää han måste bättra sig annars platsar han verkerligen inte. Sen backlinjen var lite virrig i första.
Skön debut för Larsson, det där var bra. Även härligt att Rosenberg fick sätta en balja.
Visst kommer vi till VM och vi kan ta oss långt där, men VM-guld tror jag är lite väl optimistiskt.
EDIT: Vi vann ju tack vare Isaksson idag dock, underbart! Bevisat än en gång att han är en av europas toppmålvakter, han är ung och har framtiden framför sig, känns tryggt för Sveriges del.
iofs känns det lite som Kim alltid får spela med lite sämre lirare, Ljungberg skulle nog dra isär lite mer än Orienteraren. Skulle viljat se Elmander lite mer. Och in med Kalle Svensson för lite rutin. Isaksson rular fattar inte att Storlagen är så blinda/snåla. Bara kolla på när MUtd var bäst, peka ut en utespelare? Nej Schmikel (stava danska) var det viktigaste(jo ni medgångs supporters, jag vet att ni gillar Keane, Scholes och Becks)
August 7, 2001
ilg@dd wrote: 2-1 gissar jag på..
Fast Sverige är dåliga i fotboll och har mest alltid varit det, tycker det är föga intressant att titta på..Som golf och tennis ungefär.(tycker jag)
Enda gången nån Svensk fotbollsspelare får guldmedalj är antagligen i SM..
"Skrivet: 2005-08-17, 21:39" 🙄
Vinnare av gruppen och kvartsfinal i em är inte fy skam.
Vinnare av den sk dödensgrupp i vm.
Brons 1994.
Silver 1958.
Väldigt sällan åkt ut i gruppspelet i stora mästerskap.
em 1996, vm1998, em2000 var dock hundår.
August 7, 2001
MoparPower wrote: iofs känns det lite som Kim alltid får spela med lite sämre lirare, Ljungberg skulle nog dra isär lite mer än Orienteraren. Skulle viljat se Elmander lite mer. Och in med Kalle Svensson för lite rutin. Isaksson rular fattar inte att Storlagen är så blinda/snåla. Bara kolla på när MUtd var bäst, peka ut en utespelare? Nej Schmikel (stava danska) var det viktigaste(jo ni medgångs supporters, jag vet att ni gillar Keane, Scholes och Becks)
Men Kim har gjort hundmatcher med våra bästa spelare också när han har hoppat in.
Kim passar bättre för den taktiken dom har i rennes.
Det är skillanad på att vara offensiv mittfältare och offensiv mittfältare. 🙂
Anders Svensson vill ha mycket boll och passar dom som löper,
Kim använder sig mycket mer av löpningar själv och är bättre på långpassningar än genomskärare.
Jag tycker att Anders är nummer 1 på den positionen i landslaget.
1 Guest(s)