Sveriges mest har åter igen visat vad de går för ...|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sveriges mest har åter igen visat vad de går för ...
Ondjultomte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 810
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 26, 2006 - 11:09 am
sp_Permalink sp_Print

http://aftonbladet.se/vss/stoc.....40,00.html

Maskerad lynchmobb anföll restaurang

Skinnskallarna flydde för livet in på hamburgerrestaurangen vid Gullmarsplan i Stockholm i natt.
- Vi måste få tag i en taxi, annars blir vi ihjälslagna, sa en av dem.
Ögonblicket efteråt stormades restaurangen av ungdomar med neddragna huvor - som knivhögg kamraten i ryggen.

Strax efter midnatt sprang de två skinnskallarna upp från Gullmarsplans t-banestation. Vid busshållplatserna rusade de in på hamburgerrestaurangen Daisys.
- En av dem frågade efter en kniv. Jag visste inte om han skämtade eller menade allvar, men jag sa att det absolut inte fanns några, säger ett vittne.

"Vi blir ihjälslagna"
En av skinnskallarna försökte då ringa efter en taxi.
- Vi blir ihjälslagna om vi inte får hit en bil direkt, sa han.
Men förföljarna hann först.
- Jag ville inte ha något bråk härinne så jag försökte hålla emot dörren. Men vem kan hålla emot när så många trycker på? säger ett vittne.
Dörren flög upp och ungdomarna drog ner rånarluvor för ansiktet och trängde sig in.
- De var kanske 20-25 stycken. Både killar och tjejer, säger en av gästerna.
Den maskerade mobben sparkade omkull stolarna. De skrämda gästerna försökte komma undan.
En av skinnskallarna gömde sig i köket. Hans kamrat flydde ut ur restaurangen, men hann inte många meter förrän gänget var i kapp honom.

Överöst med slag
- Han blev överöst med slag och höggs ned nästan direkt, säger en av gästerna.
Kniven gick in i nedre delen av ryggen.
- Jag såg hur han slet av sig kläderna på överkroppen, han var alldeles blodig på ryggen.
Den knivhuggne mannen fördes med ambulans till Södersjukhuset, men har enligt polisen inte några livshotande skador.
- Vi hade aldrig sett de där männi-skorna tidigare, säger den knivhuggnes kamrat.
- De var minst 15-20 AFA-typer som bara hoppade på oss.
Ungdomsgänget försvann från restaurangen efter attacken och ännu sent i natt hade ingen gripits för överfallet.

Jag skulle gladligen vilja att dödsstraff infördews för detta pack!

Eller skicka dem till arbetsläger i sibirien!
Det är skrämmande att många av dessa AFA avskum är bortskämda medelklass ungar!

Unit01
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 167
1044713
May 26, 2006 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

Ondjultomte wrote: Jag skulle gladligen vilja att dödsstraff infördews för detta pack!

Aha bara de då?
Så nazisterna ska få göra vad som helst i frid, mm jaha du är ju objektiv

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
1044716
May 26, 2006 - 11:22 am
sp_Permalink sp_Print

Unit01 wrote: [quote=Ondjultomte]Jag skulle gladligen vilja att dödsstraff infördews för detta pack!

Aha bara de då?

Vem har sagt att det var nazister? Det står det ingenstans! Man ska akta vig för att vara så fördomsfull.

dupa666
Medlem
Forum Posts: 179
1044721
May 26, 2006 - 11:39 am
sp_Permalink sp_Print

Allt sånt här beteende ska bestraffas med analrape.
Jävla apor som springer omkring och sticker knivar i folk. Dom är ju fan lika jävla illa som nynasisterna.
*edit* Säger inte att dessa två var nynasister utan bara att nynasisterna som springer omkring och slåss med homosexuella, invandrare och dyl hör till samma pack som AFA och andra småbarnsorganisationer.

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1044722
May 26, 2006 - 11:41 am
sp_Permalink sp_Print

Fy fan, läste om de där tidigare idag... Förjävligt 😡

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1044730
May 26, 2006 - 11:49 am
sp_Permalink sp_Print

L0rden wrote: [quote=Unit01][quote=Ondjultomte]Jag skulle gladligen vilja att dödsstraff infördews för detta pack!

Aha bara de då?

Vem har sagt att det var nazister? Det står det ingenstans! Man ska akta vig för att vara så fördomsfull.

Mjo, men tidningen benämner dem som "skinskallar" och då tolkar i alla fall jag det som att de är rasister/nynazister. Annars är det ett väldigt dåligt valt ord av tidningen.

Alex_88_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 596
1044731
May 26, 2006 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=L0rden][quote=Unit01][quote=Ondjultomte]Jag skulle gladligen vilja att dödsstraff infördews för detta pack!

Aha bara de då?

Mjo, men tidningen benämner dem som "skinskallar" och då tolkar i alla fall jag det som att de är rasister/nynazister. Annars är det ett väldigt dåligt valt ord av tidningen.

Eller hur. Var det ihuvudtaget relevant om dom var flintisar? De behöver absolut inte vara nazister.

btw tänkte på en sak. Om dom skulle vara nazister skulle inte dom gå runt med kniv och dyligt?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1044736
May 26, 2006 - 12:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo detta berättade ju verkligen hela historien ...

AFA är rätt bra organiserade så det var nog knappast oskyldigt folk dom hoppade på. Det finns säkerligen en lång lista på anledningar till varför dom gjorde som dom gjorde. Säger inte att det var rätt för det, men skinnskallarna har säkerligen sin del i det hela de med.

//Andreas

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
1044737
May 26, 2006 - 12:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Det skulle lika gärna kunna varit två vänsteraktivister som var jagade av ett gäng skinaskallar på samma vis.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1044738
May 26, 2006 - 12:36 pm
sp_Permalink sp_Print

nXsty wrote: Det skulle lika gärna kunna varit två vänsteraktivister som var jagade av ett gäng skinaskallar på samma vis.

...eller 2 homosexuella, eller 2 invandrare.

Men det går bra, ingen bryr sig.

Nä, det enda denna artikel säger till mig är att man inte ska vara skinnskalle.

dupa666
Medlem
Forum Posts: 179
1044739
May 26, 2006 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Grejen är väl snarare att allt sådant beteende är förkastligt.
Sen är ju AFA bara stackars förvirrade vänsterungar som inte vet hur man beteer sig i samhället och försöker förändra det med våld.
Idioter...

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
1044741
May 26, 2006 - 12:41 pm
sp_Permalink sp_Print

AFA-packet är är ett ännu större hot mot Sverige än nazisterna. Sådana ska bekämpas.

Dadde
Member
Medlem
Forum Posts: 2868
1044742
May 26, 2006 - 12:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Undrar hur dom visste att det vara AFA som hoppade på dem, hade de nån reklam på sig? Skinskallar och vanliga männskor som är flintskalliga ser man störst skillnad på kläderna, tror inte flintskalliga går runt med bomberjackor, hängslor, kängor å dyl. Och har man sådana kläder som skinnskallar har brukar man ju också ha vissa bestämda åsikter om Judar, invandrade svenskar och även svenskar som bott här i generationer men som har utländskt påbrå. Tror inte vi kan ha någon sida i samhället igentligen, våld föder ju bara mer våld i detta sammanhanget ju.

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
1044746
May 26, 2006 - 12:59 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=L0rden][quote=Unit01][quote=Ondjultomte]Jag skulle gladligen vilja att dödsstraff infördews för detta pack!

Aha bara de då?

Att vara skinhead, skinskalle är en livsstil. Inte något åsiktspaket som man binder sig till. De sk. orginalarna har inte mycket åsikter förutom att drick öl och i viss mån bråka. Boneheadsen, som är nazistiska skinhead är inte överdrivet omtyckta av riktiga skinskallar. Det finns även vänster-skins och SHARPare (=SkinHeads Against Racial Prejudice).

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
1044748
May 26, 2006 - 1:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Jo detta berättade ju verkligen hela historien ...

AFA är rätt bra organiserade så det var nog knappast oskyldigt folk dom hoppade på. Det finns säkerligen en lång lista på anledningar till varför dom gjorde som dom gjorde. Säger inte att det var rätt för det, men skinnskallarna har säkerligen sin del i det hela de med.

//Andreas

Varför anser du att AFA är organiserade? Till och med på deras hemsida skriver de att de "Alla grupper i nätverket är oberoende och självständiga" Det låter inte så organiserat i mina öron iaf.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1044749
May 26, 2006 - 1:11 pm
sp_Permalink sp_Print

L0rden wrote: [quote=Delph1]Jo detta berättade ju verkligen hela historien ...

//Andreas

Varför anser du att AFA är organiserade? Till och med på deras hemsida skriver de att de "Alla grupper i nätverket är oberoende och självständiga" Det låter inte så organiserat i mina öron iaf.

Terrorister(al-qaida) har ju också olika celler som jobbar självständigt i olika länder. Tycker dom verkar rätt så välorganiserade, tycker du inte?

Ondjultomte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 810
1044752
May 26, 2006 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

AFA och al-qada jobbar med samma principer, våld!

Andreas Galistel
Member
Medlem
1044753
May 26, 2006 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

L0rden wrote: [quote=Delph1]Jo detta berättade ju verkligen hela historien ...

//Andreas

Vem har sagt att gruppen inte är organiserad och har koll för det? De visste säkerligen vad de gjorde.

//Andreas

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
1044755
May 26, 2006 - 1:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote:

Vem har sagt att gruppen inte är organiserad och har koll för det? De visste säkerligen vad de gjorde.

//Andreas

Betedde sig som fascister?

Andreas Galistel
Member
Medlem
1044757
May 26, 2006 - 1:48 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=Delph1]

//Andreas

Betedde sig som fascister?

Japp, och slog knappast på oskyldiga. Idioti hur som helst dock.

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 373
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL