March 5, 2002
Du gamla du fria! osv
Ska du fira? I så fall, hur?
Sedan en intressant fråga, vad tycker du kännetecknar Sverige? Eller, vad är typiskt svenskt?
Själv sitter jag i Dublin på jobbet, flickvännen landar i eftermiddag... få se vad vi hittar på :P, kanske blir lite småfirande i huset med de franska tjejerna!
Ett PK nationaldagsfirande i Sverige torde innebära tji nationalsång, inget blågult flaggviftande eller annat som kan tolkas som främlingsfientligt.
Kort sagt stannar man inne, käkar pizza, flaggar Iranskt och nynnar på Somalias nationalsång. 😕
Typiskt Svenskt? Antagligen att man fogar sej och godtar allt crap som dessa PK-karteller hittar på, vi Svenskar är i grund och botten ett fegt folkslag som inte har förstånd att säga ifrån när PK-gängen hunsar oss.
Det hela bottnar antagligen i vårt svek mot bl.a Norskarna under andra världskriget, dvs ett dåligt samvete som aldrig släpper taget.
Glömde jag nämna att jag INTE firar nationaldagen på något sätt?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Marcan- wrote: Så du är en hycklare?
På vilket sätt då menar du?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 23, 2002
Några polare som hade fixat picknick i en park här i närheten, dock lär jag inte dra dit för hade tänkt att packa inför flytten.
Den här röda dagen känns nog som den mest onödiga, ett löjligt försök att försöka få Sverige att fira sin nationaldag.
Blir väl kanske lite öl och så senare, men inte för det är nationaldagen utan för det är fredag.
September 1, 2002
Fackamato wrote: Det är så typiskt svenskar det här... inte vilja känna stolthet... 😛
(inte för att jag känner mig särskilt stolt över Sverige, jag bryr mig inte så mycket :))
Jag ser bara ingen mening med att fira något sådant här. Jag är stolt över att vara svensk, men måste jag tjoa och tjimma om det?
March 5, 2002
Dinos wrote: Jag ser bara ingen mening med att fira något sådant här. Jag är stolt över att vara svensk, men måste jag tjoa och tjimma om det?
Nej det måste du inte, men jag menar att det är väl rätt ovanligt (i världen) att invånarna inte bryr sig om nationaldagen liksom 🙂
Sen beror det ju helt klart på landets historia, hur mycket man har fått kämpa för att ha det kvar (....) och så vidare.
September 1, 2002
Fackamato wrote: Nej det måste du inte, men jag menar att det är väl rätt ovanligt (i världen) att invånarna inte bryr sig om nationaldagen liksom 🙂
Sen beror det ju helt klart på landets historia, hur mycket man har fått kämpa för att ha det kvar (....) och så vidare.
Precis. Sverige har väl la inte direkt haft det så jobbigt 🙂 Det är väl lite av en traditionssak det här med att fira nationaldagar och mig veterligen har det inte firats speciellt mycket här i sverige.
May 23, 2001
Jag skulle nog kunna tänka mig att knata omkring i en blå-gul tröja o kanske en svensk flagga på bilen..
Men de där förbannade nasse-svinen har gjort att man inte kan med det.
Visar man sig ute med det, så tror ju folk att man är rasist/nazist..
Surt om ni frågar mig..
Ta tillbaka flaggan från "nationalisterna"!!
March 5, 2002
dAMIEN76 wrote: Jag skulle nog kunna tänka mig att knata omkring i en blå-gul tröja o kanske en svensk flagga på bilen..
Men de där förbannade nasse-svinen har gjort att man inte kan med det.
Visar man sig ute med det, så tror ju folk att man är rasist/nazist..
Surt om ni frågar mig..Ta tillbaka flaggan från "nationalisterna"!!
Tja, det bästa sättet att ta tillbaka flaggan är väl att bära den, så att man helt enkelt konkurrerar ut idioterna 😉
2 Guest(s)