np.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 23, 2002
ilg@dd wrote: Du tycker att "fotbollsvåld" och datoranvändande har mycket gemensamt?
När hörde man sist talas om att en Compaqanhängare blev attackerad av 5 stycken ur Dell's "firma"? Eller att Acersupporters gick bärsärkagång på random stads trevliga lilla PUB så allt möblemang blev kaffeved?
:cy:
Nej men snarare att en liten del av datoranvändare förstör, onda hackare.
Men jag vet att du inte kommer förstå som vanligt, spela dum eller så är du inte allt för smart.
Liksom finns folk som förstör där också, så folk kanske inte borde få använda datorer, men du kan ju inte tänka speciellt långt.
August 11, 2005
macrus wrote: Nej men snarare att en liten del av datoranvändare förstör, onda hackare.
Men jag vet att du inte kommer förstå som vanligt, spela dum eller så är du inte allt för smart.
Liksom finns folk som förstör där också, så folk kanske inte borde få använda datorer, men du kan ju inte tänka speciellt långt.
Men du måste ändå erkänna att han fick till det där ändå 😉
macrus wrote: Nej men snarare att en liten del av datoranvändare förstör, onda hackare.
:roflmao:
Jo, det är ju tur att du finns här och lyfter genomsnitts-IQ'n på stället.
🙄
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 23, 2002
ilg@dd wrote: :roflmao:
Jo, det är ju tur att du finns här och lyfter genomsnitts-IQ'n på stället.
🙄
Ja det var ju kul att jag kan underhålla dig när jag drar likheter som är rätt realistiska.
Det har jag aldrig påstått, men du höjer det inte precis.
Om det är min IQ du vill diskutera kan du PM'a mig, har inte så mycket med tråden att göra faktiskt. Du verkar ju skita i resten och bara påpeka det. Så jaja.
macrus wrote: Ja det var ju kul att jag kan underhålla dig när jag drar likheter som är rätt realistiska.
Det har jag aldrig påstått, men du höjer det inte precis.
Om det är min IQ du vill diskutera kan du PM'a mig, har inte så mycket med tråden att göra faktiskt. Du verkar ju skita i resten och bara påpeka det. Så jaja.
Om det är så att du på allvar ser likheter mellan fotbollshuliganism och hackerverksamhet så ser jag nog ingen mening att fortsätta denna debatt. Vad det gäller mitt förstånd har du knappast något att oroa dej över.
August 13, 2007
personligen är jag så jävla trött på allt detta huliganvåld kostar samhället såväl som övriga åskådare, vilka numera inte kan gå, speciellt inte med sina barn.. jag tycker personligen att dessa huliganer gott kan skjutas av, enligt kinesisk maner med räkning till familjen..
de gör ändå ingen nytta och det har redan gott för långt om man börjar slåss för en jävla fotbollsmatch, och idagsläget är det inte ens fotbollsmatchens resultat som gör de galna, utan det är organiserat och planerade slagsmål..
kort sagt har redan fotbollen gått utför, det handlar inte om matchen, utan om slagsmålen före/under/efter matchen som rubrikerna handlar om...
eftersom man inte får skjuta folk i sverige som vore det bästa lösningen på detta problem om man ska vara ärlig så får vi väll ha kollektiv bestraffning, avskaffa fotboll, allsvenskan och gör ballett akademier av alltihoppa.. friidrottsfansen klarar av att bete sig, motorskort fansen också, cykelfansen (inte så stort i sverige men nere i centraleuropa) klarar av att bete sig.. det är bara fotboll och hockey fansen som slåss och bråkar.. så uppenbarligen så är det nått fel på dessa...
ibland skulle lite större frihet för nyttjande utav skjutvapen utav polis göra väl. bajare eller aikare.
June 5, 2004
ilg@dd wrote: Om det är så att du på allvar ser likheter mellan fotbollshuliganism och hackerverksamhet så ser jag nog ingen mening att fortsätta denna debatt. Vad det gäller mitt förstånd har du knappast något att oroa dej över.
Den stora frågan är ju hur du inte kan förstå hur han menar med det han skriver. Ska man förbjuda allt där våld kan förekomma? Visst, jag förstår att du var oseriös med ditt inlägg om att slopa fotbollen men i disskutionen efter beter du dig under all kritik, totalt enögd.
Orkar inte skriva mer, fyfan vad tråkigt det är att sitta och skriva på datorn alltså.
EDIT: Jag är för att folk ska få bränna bengaler så länge det kan skötas av ansvarsfullt folk som inte står och viftar med den. Fick själv ett stort hål i min jacka när en pajas hade fått tag på någon bengal och hoppade och röjde runt.
azN- wrote: Den stora frågan är ju hur du inte kan förstå hur han menar med det han skriver. Ska man förbjuda allt där våld kan förekomma? Visst, jag förstår att du var oseriös med ditt inlägg om att slopa fotbollen men i disskutionen efter beter du dig under all kritik, totalt enögd.
Orkar inte skriva mer, fyfan vad tråkigt det är att sitta och skriva på datorn alltså.
EDIT: Jag är för att folk ska få bränna bengaler så länge det kan skötas av ansvarsfullt folk som inte står och viftar med den. Fick själv ett stort hål i min jacka när en pajas hade fått tag på någon bengal och hoppade och röjde runt.
Kan inte publiken sköta sej och när det ger enorma merkostnader för stat/kommun vad det gäller extrainkallade poliser, matriell förstörelse, misshandel, etc etc ser jag ingen anledning till att ha det som det ser ut idag. Att förbjuda fotboll helt är iofs ingen önskan från min sida.
Att sedan dra paralleller till datoranvändare och hävda att det ens skulle vara i närheten av merkostnader känns mest bara meningslöst att bemöta.
På en fotbollsarena tittar man på fotboll, vill man slåss finns det boxningsringar, och vad det gäller fyrverkerier så kan man pyssla med sådant lämpligtvis sista april, påsk eller på nyårsafton.
Något är rejält fel när familjefäder drar sej för att kika på fotboll live med sina ungar.
February 12, 2003
ilg@dd wrote: Kan inte publiken sköta sej och när det ger enorma merkostnader för stat/kommun vad det gäller extrainkallade poliser, matriell förstörelse, misshandel, etc etc ser jag ingen anledning till att ha det som det ser ut idag. Att förbjuda fotboll helt är iofs ingen önskan från min sida.
Att sedan dra paralleller till datoranvändare och hävda att det ens skulle vara i närheten av merkostnader känns mest bara meningslöst att bemöta.
På en fotbollsarena tittar man på fotboll, vill man slåss finns det boxningsringar, och vad det gäller fyrverkerier så kan man pyssla med sådant lämpligtvis sista april, påsk eller på nyårsafton.
Något är rejält fel när familjefäder drar sej för att kika på fotboll live med sina ungar.
Instämmer.
Sen är ju den svenska fotbollen i sig av sjukligt dålig kvalitet i sig, förstår verkligen inte hur någon orkar lyfta ett finger för att engagera sig i skräpet.
February 10, 2004
Ni som bara skriver "skit snack från black army", har ni ens läst hela inlägget?
Det handlar inte längre om våldet i samband med fotboll utan att polis och myndighet kan göra vad som helst, när som helst, utan att man ens har gjort något.
dom skulle i princip kunna ta "görans" 7åriga son som han håller i handen och sätta i finkan under ett par timmar för att "han såg våldsam ut". hela grejen är ju sjuk.
polis har OK att ta någon för att dem ANAR att Du kanske ska göra någonting, du behöver inte ens ha gjort någonting..
ungefär som när jag blev utslängt från krogen när jag ramlade i trappen, jag var spiknyckter och hade inte ens börjat dricka ännu men trampade snett..
nej, de politikerna och svff sitter och groddar ihop är sin egen död. vad fan vill dom uppnå? tomma läktare inför varje match? ta sthlms lagen som expempel. AIK hade i snitt över 20 000 besökare varje hemma match 2007, är det vad dom vill så kommer det stå 20st där 2008, och det gäller ALLA klubbar.
F**K SVFF - FOTBOLLSMÖRDARE!!
August 11, 2005
Combat wrote: Det handlar inte längre om våldet i samband med fotboll utan att polis och myndighet kan göra vad som helst, när som helst, utan att man ens har gjort något.
De får skylla sig själva, hade de inte agerat som de gjort hittills hade inte detta varit nödvändigt.
dom skulle i princip kunna ta "görans" 7åriga son som han håller i handen och sätta i finkan under ett par timmar för att "han såg våldsam ut". hela grejen är ju sjuk.
Nej, det skulle de inte göra.
polis har OK att ta någon för att dem ANAR att Du kanske ska göra någonting, du behöver inte ens ha gjort någonting..
Kanske bättre för allmänheten än om de väntar tills efter att någon agerat som en idiot och kanske skadat andra?
nej, de politikerna och svff sitter och groddar ihop är sin egen död. vad fan vill dom uppnå? tomma läktare inför varje match? ta sthlms lagen som expempel. AIK hade i snitt över 20 000 besökare varje hemma match 2007, är det vad dom vill så kommer det stå 20st där 2008, och det gäller ALLA klubbar.
Om de där 19980 styckena som inte kommer har något att vara rädd för så betyder det kanske att de 20 som väl kommer kan njuta av en fotbollsmatch i lugn och ro 😉
Vad de vill är väl snarare tvärt om, dvs att fler hederliga ska våga gå på matcherna när nötterna som skapar problem inte finns längre.
March 10, 2002
ilg@dd wrote: Kan inte publiken sköta sej och när det ger enorma merkostnader för stat/kommun vad det gäller extrainkallade poliser, matriell förstörelse, misshandel, etc etc ser jag ingen anledning till att ha det som det ser ut idag. Att förbjuda fotboll helt är iofs ingen önskan från min sida.
Så datavirus är ingen onödig merkostnad för samhället?
tim- wrote: personligen är jag så j**la trött på allt detta huliganvåld kostar samhället såväl som övriga åskådare, vilka numera inte kan gå, speciellt inte med sina barn.. jag tycker personligen att dessa huliganer gott kan skjutas av, enligt kinesisk maner med räkning till familjen..
de gör ändå ingen nytta och det har redan gott för långt om man börjar slåss för en j**la fotbollsmatch, och idagsläget är det inte ens fotbollsmatchens resultat som gör de galna, utan det är organiserat och planerade slagsmål..
kort sagt har redan fotbollen gått utför, det handlar inte om matchen, utan om slagsmålen före/under/efter matchen som rubrikerna handlar om...
eftersom man inte får skjuta folk i sverige som vore det bästa lösningen på detta problem om man ska vara ärlig så får vi väll ha kollektiv bestraffning, avskaffa fotboll, allsvenskan och gör ballett akademier av alltihoppa.. friidrottsfansen klarar av att bete sig, motorskort fansen också, cykelfansen (inte så stort i sverige men nere i centraleuropa) klarar av att bete sig.. det är bara fotboll och hockey fansen som slåss och bråkar.. så uppenbarligen så är det nått fel på dessa...
ibland skulle lite större frihet för nyttjande utav skjutvapen utav polis göra väl. bajare eller aikare.
Du tycker inte att du talar emot ditt eget argument där? Existerar huliganism bara inom fotboll då? Nej, den finns inom ishockey också, som du nämnt. Finns säkert inom andra sporter också. Hade en annan sport varit lika stor som fotboll hade det nog funnits där också.
Men för att tala om ishockey, där slåss de inte på fritiden där slåss de på arbetstid. Men då är det helt ok enligt folket? Där bejublas det och påhejas.
Dehman wrote: Så datavirus är ingen onödig merkostnad för samhället?
Vem har pratat om datavirus?
Men om man nu ska blanda in det så är det en viss skillnad på dessa potentiella hot, huliganerna kan man stävja redan i entren med polisbrutalitet, virusskaparna är det svårare med eftersom du sällan vet på förhand vilka dessa "bråkstakar" är. Fast att du ska skönja någon skillnad på detta är nog för mycket begärt.
March 10, 2002
ilg@dd wrote: Vem har pratat om datavirus?
Men om man nu ska blanda in det så är det en viss skillnad på dessa potentiella hot, huliganerna kan man stävja redan i entren med polisbrutalitet, virusskaparna är det svårare med eftersom du sällan vet på förhand vilka dessa "bråkstakar" är. Fast att du ska skönja någon skillnad på detta är nog för mycket begärt.
ilg@dd wrote:
Förstår du verkligen inte vad jag menar? Eftersom datoranvändare är upphovsmän till dessa datavirus så borde det bli förbjudet att sitta vid datorn. Eftersom det är en onödig merkostnad. Vi ska förbjuda allt som är onödiga merkostnader.
Datorn bidrar till spelberoende, barn som struntar i att gå till skolan, folk ska tydligen bli våldsamma av att spela vissa datorspel. Fotboll har hjälpt människor som haft det tufft att skaffa sig en framtid, människor som förmodligen skulle varit en last för samhället om det inte varit för fotboll.
Man kan inte resonera som du gör, det finns baksidor med allting. Men är det något som inte passar dig då blir herren från Ljungaverk sur i skägget och tar på sig skygglapparna. Ett lysande exempel är tråden kärnkraftverk, jag log under största delen av tiden då jag läste den.
Dehman wrote: Förstår du verkligen inte vad jag menar? Eftersom datoranvändare är upphovsmän till dessa datavirus så borde det bli förbjudet att sitta vid datorn. Eftersom det är en onödig merkostnad. Vi ska förbjuda allt som är onödiga merkostnader.
Det verkar snarare vara du som har förståelseproblem, det är skillnad på "dolda" och väl synliga problem, dvs det är inget man på fullt allvar kan eller bör jämföra.
Dehman wrote: Datorn bidrar till spelberoende, barn som struntar i att gå till skolan, folk ska tydligen bli våldsamma av att spela vissa datorspel. Fotboll har hjälpt människor som haft det tufft att skaffa sig en framtid, människor som förmodligen skulle varit en last för samhället om det inte varit för fotboll.
Fotboll som sport har nog hjälpt många unga att hålla sej borta från superi etc etc, men det är liksom inte relevant i denna tråd som avhandlar huliganismen och problemen runt detta.
Dehman wrote:
Man kan inte resonera som du gör, det finns baksidor med allting. Men är det något som inte passar dig då blir herren från Ljungaverk sur i skägget och tar på sig skygglapparna. Ett lysande exempel är tråden kärnkraftverk, jag log under största delen av tiden då jag läste den.
Jodå, det går alldeles utmärkt, men det är en klar fördel om man kan se skillnad på ren fakta och folks tyckande, tro och ståndpunkter i vissa sakfrågor. Sen att du kanske inte förstår så mycket och ler åt det du läser får stå för dej.
March 10, 2002
Jag tycker man kan jämföra, vad menar du med "dold"? Vi kan ta ett annat exempel då, förbjud krogverksamheten, den är upphov till så många slagsmål.
Ja för du är inte mästaren att diskutera utanför topic?
Du har alltid fakta att backa upp dina åsikter med? Du försökte vinna en diskussion mot en person som sitter på fakta med vad du själv tycker och vad du tror är fakta, men som du förmodligen läst om på aftonbladet eller något. Kan ju kanske komma från susning med.
Dehman wrote: Jag tycker man kan jämföra, vad menar du med "dold"? Vi kan ta ett annat exempel då, förbjud krogverksamheten, den är upphov till så många slagsmål.
Det får du ta med någon annan i en annan tråd, att du sitter hemma och pimplar öl p.g.a taskig attityd med tillhörande blåklockor efter krogbesök är självförvållat och har inte med tråden att göra.
Dehman wrote:
Ja för du är inte mästaren att diskutera utanför topic?
Tveksamt.
Dehman wrote:
Du har alltid fakta att backa upp dina åsikter med? Du försökte vinna en diskussion mot en person som sitter på fakta med vad du själv tycker och vad du tror är fakta, men som du förmodligen läst om på aftonbladet eller något. Kan ju kanske komma från susning med.
Eftersom det återigen framgår att du lider av grava läsförståelseproblem så kan jag upplysa Herr Slacker om att jag på intet sätt försökt få mina inlägg i kärnkrafttråden att framstå som fakta.
Oro över kärnkraften och dess avfall är knappast att betrakta som ovanligt, iaf inte bland vuxet folk med barn.
July 27, 2006
Dehman wrote: Du tycker inte att du talar emot ditt eget argument där? Existerar huliganism bara inom fotboll då? Nej, den finns inom ishockey också, som du nämnt. Finns säkert inom andra sporter också. Hade en annan sport varit lika stor som fotboll hade det nog funnits där också.
Men för att tala om ishockey, där slåss de inte på fritiden där slåss de på arbetstid. Men då är det helt ok enligt folket? Där bejublas det och påhejas.
Hur tänker du när du jämför huliganism med saker som sker på planen/isen?
Huliganerna sitter på läktarna och kallar sig fans under matchens gång, före eller efter (samt ibland under) densamma går man medvetet in och skapar situationer som ska leda till slagsmål.
Pihls fullträff och en ful kapning/stämpling i fotboll har således inget med huliganism att göra, det närmaste man kan komma huliganer på planen är Cantonas "karatespark" mot en i publiken.
Är det ok att gå över gränsen som utövare av en sport, nej är det enkla svaret men nja är det mer korrekta.
Att man får sig några tryckare är en del av jobbet som hockeyspelare, detta är något man vet och accepterar.
Även mindre duster och lite halvfula tjuvnyp är till viss del accepterat, men går man för långt kommer man sannolikt vara föremål för en polisutredning.
Vi får inte glömma att gemene man inte drabbas av saker som sker på planen, jag får inte ont om Pihl spräcker läppen på någon.
Men om jag råkar stöta ihop med ett gäng huliganer med eller utan "fel" klubbsigill på mig så riskerar jag problem, jag kan hamna på sjukhus eller rentav bårhuset om det vill sig rikitgt illa.
Dessa typer är inte fotbollsfans utan bråkstakar som använder fotbollen som ursäkt för våld, för mig får dom slåss bäst dom vill men se då till att göra det helt skilt från allmänheten och sportsammanhang.
Dom kan skapa en egen liten fightclub i någon hamn eller industriområde, spöa skiten ur varandra och när man är klar med våldet går man på fotboll för att se matchen och sköta sig.
Uppstramningar av regelverket är en direkt följd av huliganism och sk. fans agerande, samt också för att göra det säkrare för allmänheten.
Pyroteknik är säkert fint, men det är inte lika fint när jackor på oanande åskådare fattar eld, eller när någon drabbas av ett astmaanfall pga. röken.
Det är således helt i sin ordning att förbjuda detta, andra regeländringar kommer med största säkerhet drabba våldsverkare och vad skulle jag bry mig om slagsmålsbenägen påstådd supporter blir portad från en match?
Visst existerar risken att en och annan skötsam individ också blir portad, men tyvärr är det något som huliganerna skapat genom sitt agerande som kräver tuffare regler.
Ja, vad ska man säga?
"Ny publikskandal på Stockholmsderbyt"
"Stökigt derby slutade oavgjort"
2 Guest(s)