August 11, 2005
bha* wrote: Läst det utan att finna nåt, vänligen berätta för mig med andra ord vad du menar.
Nu börjar jag förstå varför du kom med en så dum kommentar...
CSM101 wrote: Ska man slippa få skit kastat på sig när man tjänar under en viss gräns och vilka saker är ok att kasta på spelare när man sitter som tittare?
Där har du mina frågor. Svara på dem så får du svaret på varför du kom med en dum kommentar.
"14 skadades i derbybråk"
"Tuffingarna" går på fotboll för att fajtas, sen gnäller man som småflickor när farbror blå försöker stävja buset:
"Många supportrar tyckte att ordningsvakter och polis tog till övervåld när de började slåss med batonger."
:roflmao:
Näe, ta bort läktarna och visa fotboll enbart på teve. Det går att använda skattepengarna till vettigare saker än att idka retroaktiv uppfostran på slödder.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
bha* wrote:
ilg@ddSkulle vilja se hur kul du skulel tycka om säk.vakter gick berserk på dig och din familj i samband med en skotertävling eller nåt annat evenemang.
Nu är det ju defacto på det viset att jag och de mina har en hyfsad uppfostran, så den risken är att betrakta som i det närmsta obefintlig.
Jag har bevistat en hel del större arrangemang genom åren, och konstigt nog har jag ALDRIG råkat ut för sådant eller ens behövt bevittna något "polisövervåld".
Våldsamheter tar man till när nöden kräver det, och det ser jag inte som nödvändigt oavsett hur bra eller dåligt nått fotbollslag spelar på planen.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 23, 2002
bha* wrote: Derby ikväll. Golfboll - check, mp3-spelare - check, mynt - check. Dags att dra.
Mörda ett jurgårdsbarn - tjalalalala
:)R
PS. bara dumt att försöka argumentera med ilg@dd då han är ofantligt trångsynt.
macrus wrote: :)R
PS. bara dumt att försöka argumentera med ilg@dd då han är ofantligt trångsynt.
🙄
För oss som vuxit ur barnkläderna kallas det folkvett och god uppfostran.
August 16, 2004
Citat från en av vakterna som närvarade på Södra igår:
jag har precis kommit hem efter tjänstgöring i solna som ordningsvakt.
efter att ha jobbat i 9 år på matcher så tog den här priset i våld ! fan har vevat med aspen så många gånger jag har ont i axeln haha och t shirten kunde man vrida ur svetten efter. tack AIK och djurgården som bjöd upp till denna tillställning och visa dom är solklart dom jobbigaste lagen för polisen att hålla reda på. lite synd om dom som vart skadade men ger man sig in i leken får man leken tåla.
ps. var polisen 2a eller 3a på alla saker som hände ikväll eller ? haha".
Verkar va en lagom mysig farbror....
June 23, 2002
http://www.svenskafans.com/fot.....?id=233267 - Fyfan, äckliga jävla grisar.
Inte ens några äckliga apor förtjänar det där.
Helt sjukt hur dom sköter det här, dom gör absolut allt bara för att få veva och slå lite med batongerna. Äckliga dumma grishoror.
EDIT:
[Image Can Not Be Found]Ja! Han ligger ner nu öser vi på med lite fler batongslag så han blir halvt medvetslös.
Dessa dumma jävla ordningsvakter som gör allt för att använda övervåld.
August 16, 2004
övervåld ftw
Bilden tagen från Lauls blogg
edit: smurf
edit2:
En diffare om gårdagens händelse:
Apa wrote: "Min kompis och jag avvaktar ytterligare fem minuter. På den där trappavsatsen. Folkmassan några meter nedanför trycks fram och tillbaka. Min kompis säger "Pontus, den där utgången verkar ju funka." Han pekar mot de utgången som ligger lite till höger om den mest centrala utgången.
Jag och min kompis går till den utgången och mycket riktigt är det bara att promenera ut. Jag springer då mot den centrala utgången för att säga till vakterna att de bör släppa ut folk även från den utgången. Jag vill inte att folk ska klämmas. Vakten jag pratar med säger "vi försöker släppa ut dem" varpå jag frågar "men varför kommer de inte ut?". Min uppfattning är att vakterna tvärtom håller emot.
I nästa sekund kommer sex ridande poliser in och polisen närmast mig svingar sin batong med full kraft. Jag hinner dra undan mitt ansikte och klarar mig med en decimeter men det träffar en lika oskyldig djurgårdare som jag själv med full kraft i bröstet.
Jag kryper ihop som en liten kanin på asfalten och skyddar huvudet. Jag väntar på att bli slagen med batonger men en vakt, en jävligt bra vakt, lyfter mig liksom i nackhåren och säger "kom, ta skydd här." (Tack, tack, tack!)
Jag får där sitta bakom vakterna och poliserna och jag ser hur de flesta av dem vevar allt vad de kan med sina batonger. Jag märker också hur många av valkterna tar polisens vevande som godkännande för att själva veva. Jag har aldrig sett så många batonger!
Jag var så jävla naiv så jag inte ens visste att våra vakter hade batonger. Men jävlar vad de vevade (men igen, jag är ett så stort tack skyldig vakten som förde mig i säkerhet).
När det så småningom lugnar ner sig pratar jag med en kvinnlig polis. Hon säger: "Ta den vägen” och pekar mot nedgången vid "Dallasskrapan". (Efteråt fick jag veta att det var där en del gnagare stod). Varför tyckte hon att jag skulle ta den vägen? För att jag skulle hamna i bråk med AIK:are?
När jag frågar henne vad de håller på med svarar hon: "Du är här frivilligt!". Jag säger "Ja, men jag är en mes-supporter. Din uppgift är att skydda mig. Inte att slå mig!"
Det jag bevittnade igår är sjukt. Jag inser att jag har varit naiv men jag har trott att man är skyddad om man bara väljer att stötta sitt lag, det lag man älskar. Klart jag är lite uppmärksam var gnagarna (eller bajarna) är när det är derby men idag såg jag inte en enda gnagare utanför södra. Jag såg djurgårdare som skötte sig exemplariskt, jag såg vakter där några skötte sig bra och andra jävligt illa och jag såg poliser som skötte sig som riktiga grisar!
Jag vill ha en förklaring från Bosse Lundquist, från DIF SÄK och från polisen. Jag vet att ingen kommer att ge mig den förklaringen eller den ursäkten. Jag HATAR det jag upplevde igår, någonting som är ett så mycket större hot mot fotbollen än vad ett par bengaler nånsin kan vara. Lika gråtfärdig som jag var efter kvitteringen, lika gråtfärdig var jag när jag gick därifrån (och senare fick veta att en 18-årig tjej fått tänderna utslagna)".
edit3:
resultatet av de kära värdarnas behandling >
[Image Can Not Be Found]
3 Guest(s)