Sweclockare flyttar till NH|Page 13|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sweclockare flyttar till NH
Blaxxor
Member
Medlem
Forum Posts: 2182
sp_UserOfflineSmall Offline
896249
May 23, 2005 - 7:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Får väl inte vara sämre än någon annan här på NH så jag får ta och hälsa alla från SweC välkommna hit till NH 🙂

Hoppas ni har både humor och kunskap att dela med er av 🙂

//Blaxxor

rilo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 273
896270
May 23, 2005 - 7:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Synd att Swec lade ner ÖÄ. Inget att klaga på NH (varit aktiv här ett tag med innan jag bytte till swec) men jag tycker att det är lite segare här med trådar plus att det kan bli lite stökigt med att ha allt på samma kategori (ÖÄ) istället för att dela upp som swec hade det med sport, akademiska ämnen, musik. Aja ska inte klaga man får nöja sig med att det finns nåt ställe på nätet där man kan diskutera och känner sig hemma.

Sortima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 914
896388
May 23, 2005 - 10:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Moderatorerna här är så trevliga så 🙂 lagom onda hot om att banna alla på hela forumet lite då och då för att hålla stämningen uppe. Men väldigt hjälpsamma och deltar ofta i diskutionerna vilket man inte ser allt för ofta

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
896727
May 24, 2005 - 1:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Sortima wrote: Moderatorerna här är så trevliga så 🙂 lagom onda hot om att banna alla på hela forumet lite då och då för att hålla stämningen uppe. Men väldigt hjälpsamma och deltar ofta i diskutionerna vilket man inte ser allt för ofta

Jo det är skit trevligt ... kanske är därför NH har en grupp stammisar som suttit här i några år.

Btw: Hoppas att det inte kommer mer viperboyy kopior (har redan sett en del popa upp här och där)..... :cy:

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
896965
May 24, 2005 - 7:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skötte mig alltid på Swecs ÖÄ. Fick en varning för spam, inget mer.
Förresten kan vi inte sammarbeta och starta massa trådar (minst 10 om dagen) i Moddningsforumet på Swec. Där vi skriver att vi vill ha tillbaka ÖÄ. Då kommer Castor och garland att ge med sig!

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
896977
May 24, 2005 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

L0rden wrote: Jag skötte mig alltid på Swecs ÖÄ. Fick en varning för spam, inget mer.
Förresten kan vi inte sammarbeta och starta massa trådar (minst 10 om dagen) i Moddningsforumet på Swec. Där vi skriver att vi vill ha tillbaka ÖÄ. Då kommer Castor och garland att ge med sig!

Inget sådant tjaffs här, det är sweclockers val att stänga ner ÖÄ, och du ska inte försöka få ihop folk här för att spamma i deras forum för du sparkar jag ut dig fortare än kvickt!

DasDjungelmeister
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 227
897100
May 25, 2005 - 2:14 am
sp_Permalink sp_Print

Allmänt är bäst o tar dom bort den så stänger jag av datorn i ren protest.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
897268
May 25, 2005 - 12:16 pm
sp_Permalink sp_Print

DasDjungelmeister wrote: Allmänt är bäst o tar dom bort den så stänger jag av datorn i ren protest.

Att hänga på ett hårdvaru forum bara för att snacka i almänt tycker jag är fel, då kan man lika väl ta lunar.

Allmänt kan väll vara fint att snacka lite annat med de man hjälpt eller fått hjälp av med hårdvara. Finns ju dock vissa som bara hänger i almänt.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
897287
May 25, 2005 - 12:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=L0rden]Jag skötte mig alltid på Swecs ÖÄ. Fick en varning för spam, inget mer.

Inget sådant tjaffs här, det är sweclockers val att stänga ner ÖÄ, och du ska inte försöka få ihop folk här för att spamma i deras forum för du sparkar jag ut dig fortare än kvickt!

You speak the truth!

Pulchi
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 150
897289
May 25, 2005 - 12:54 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Jag skulle vilja göra en liten infliktning här.
Några av oss moderatorer förstår mycket väl varför SweC stängde ner. Ni måste förstå att det ibland kan bli frustrerande att säga till folk gång på gång, men ändå bara få skit tillbaka. Med tanke på att stora delar av ens tid bara går åt till att hålla ordning på folk som tycker det är roligt att ställa till med elände, så är det en balansgång om man skall ha Allmänt/ÖE överhuvudtaget. Nu är jag dock rätt förtjust i Allmänt, och tycker själv att det är roligt att deltaga i debatterna, så för mig är mer att jag gör jobbet i förbifarten, men tänk på att många sitter och granskar trådar som de inte alls finner det minsta intresse i. Många, och kanske framförallt en person gör ett helt gigantiskt arbete på det här forumet. Försök att tänka på det när ni postar något, "bara på kul".

Kan ju säga såhär: Moderatorerna på swec måste varit dom grinigaste jag nånsin kommit i kontakt med. Hade inte spelat nån roll om vi hade skickat mail till dom och sagt att dom var bra osv, dom hade stängt öä ändå. Nog för att ja reggade mej här innan dom stängde på swec men har inte spenderat så mycke tid här, hoppas att moderatorerna på nh inte är likadana som dom på swec 🙂

btw, hette Pulchi på swec oxå 😛

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
897291
May 25, 2005 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Pulchi wrote: [quote=denstore]Jag skulle vilja göra en liten infliktning här.
Några av oss moderatorer förstår mycket väl varför SweC stängde ner. Ni måste förstå att det ibland kan bli frustrerande att säga till folk gång på gång, men ändå bara få skit tillbaka. Med tanke på att stora delar av ens tid bara går åt till att hålla ordning på folk som tycker det är roligt att ställa till med elände, så är det en balansgång om man skall ha Allmänt/ÖE överhuvudtaget. Nu är jag dock rätt förtjust i Allmänt, och tycker själv att det är roligt att deltaga i debatterna, så för mig är mer att jag gör jobbet i förbifarten, men tänk på att många sitter och granskar trådar som de inte alls finner det minsta intresse i. Många, och kanske framförallt en person gör ett helt gigantiskt arbete på det här forumet. Försök att tänka på det när ni postar något, "bara på kul".

Kan ju säga såhär: Moderatorerna på swec måste varit dom grinigaste jag nånsin kommit i kontakt med. Hade inte spelat nån roll om vi hade skickat mail till dom och sagt att dom var bra osv, dom hade stängt öä ändå. Nog för att ja reggade mej här innan dom stängde på swec men har inte spenderat så mycke tid här, hoppas att moderatorerna på nh inte är likadana som dom på swec 🙂

Moderatorerna här är jävligt bra, man får det man förtjänar.
Det är därför jag inte har nån avatar...;)
Nej, men seriöst, det här forumet har helt underbart folk som jobbar, och det gör de gratis.
Nästan så jag drar igång en tribute-tråd.

zunken
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 10
897371
May 25, 2005 - 3:20 pm
sp_Permalink sp_Print

L0rden wrote: Jag skötte mig alltid på Swecs ÖÄ. Fick en varning för spam, inget mer.

Var nog någonting av det dummaste jag hört. Det var ju precis sådant som fick dem att stänga ner ÖÄ.

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
897378
May 25, 2005 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Pulchi wrote: [quote=denstore]Jag skulle vilja göra en liten infliktning här.

Och i denna tråden skulle vi inte snacka om era personliga åsikter om swec och deras moderatorer...

Nu har allt denna tråden gjort sitt, alla nya medlemmar, gamla swecare eller ej, är varmt välkommna!

*tråd låst*

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 342
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL