January 30, 2001
Precis som denstore skriver så har jag märkt att moderatorerna på NH är delaktiga i många trådar. Detta är mycket bra för det håller oftast diskussionerna på en rimlig nivå.
Utan att gnälla på Swec så har de faktiskt 17st, moderatorer och man ser dem inte alls lika ofta i forumen. Oftast så utmärker de sig genom att de låser trådar. Det kanske upplevs som strängt även om det är helt korrekt gjort.
Ska man ta uppdrag som moderator bör man tillbringa mycket tid i forumet och det verkar vara så här.
May 10, 2002
Sundance wrote: Vi på sweclocers har blivit av med övriga ämmnen, vi undrar om vi får flytta hit?
Här är ett exempel på hur ni ska presentera er, (swecare)...
"Hej mitt namn är Clastro, jag är en busig grabb på 52 jordsnurr som gillar mys och spontana lekar" osv , fyll på
för mig tog det bara en permban 🙄
March 12, 2005
NidoKing wrote: Precis som denstore skriver så har jag märkt att moderatorerna på NH är delaktiga i många trådar. Detta är mycket bra för det håller oftast diskussionerna på en rimlig nivå.
Utan att gnälla på Swec så har de faktiskt 17st, moderatorer och man ser dem inte alls lika ofta i forumen. Oftast så utmärker de sig genom att de låser trådar. Det kanske upplevs som strängt även om det är helt korrekt gjort.
Ska man ta uppdrag som moderator bör man tillbringa mycket tid i forumet och det verkar vara så här.
Exakt.
Inte ofta jag ser några moderatorer utan att de skriver *Tråd låst*. 😉
November 29, 2003
pcw wrote: Lite ironiskt att det krävs att en "Övriga ämnen" forumsdel tas bort för att folk skall byta forum. Det märks vad som ligger folk varmt om hjärtat.
Man kanske skulle starta bara ett övriga ämnen forum 😛
Även kallat flshback
Aja Swec:are, välkommna hit iallafall.
July 23, 2002
Jeefy wrote: Grattis ni har ytterligare fått er en ny medlem =)
Någon gammel swecare som känner igen än? =)
Jag känner igen dig och många andra med för den delen. Många har väl också länge haft medlemskap på både NH och swec.
pcw wrote: Lite ironiskt att det krävs att en "Övriga ämnen" forumsdel tas bort för att folk skall byta forum. Det märks vad som ligger folk varmt om hjärtat.
Man kanske skulle starta bara ett övriga ämnen forum 😛
Jag gillar ett forum som är inriktat på mitt intresseområde men där man också tillåts prata om andra saker när man har lust. Det ger en skön känsla att prata om hårdvara med någon som man också har haft politiska debatter med. Det kan ge nya perspektiv att upptäcka att man har mycket gemensamt med exempelvis en bitter meningsmoståndare.
October 25, 2003
Collateral wrote: Hmm, om man vill ha ett ämne som Allmänt, varför inte gå till Flashback då?
Dom har ju minst 25 st olika ämnen som ligger under "Allmänt" eller iofs. hela det forumet är ju ett Allmänt forum.
Håller med.
Men jag hoppas självklart att Swecarna kan tillför nåt i de andra forumen också, annars fattar jag inte direkt meningen med att de joinade här.
2 Guest(s)