January 20, 2003
Efter 7 års medlemskap och massor av support för deras medlemmar under årens lopp så stänger de av mig efter lite kritik gällande deras så kallad asus tävling.
I Sverige ska man tydligen inte få säga vad man tycker, eller ha en mogen öppen debatt.
Tragiskt.
Ska dricka lite kaffe nu är trots allt Jul 😉
/flopper
aka awesome.
En pajascommunity imo.. (Också avstängd där sedan några år tillbaks.)
Där finns precis som här på NH folk som är "heliga" och ej kan/får kritiseras, för då stormar någon moderator in och sänker respekten för forum i fråga några snäpp.
Om man har rätt eller fel spelar ingen roll..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 30, 2009
Det här måste ju stämma in på de flesta forum. Det blev en jävla lekstuga i tråden i fråga och moderatorer etc är människor också. Internet är ingen fristad och ägarna sätter reglerna. På internet existerar inte demokrati och det finns ingenting som upprätthåller ett rättvist internet. I slutändan så handlar det om personliga preferenser och hur mycket man är villig att kompromissa. Antingen så är man på sidan och respekterar de som bestämmer, eller så tar man sitt feta ärsle till nästa forum och hoppas att de som sätter reglerna har mer liknande värderingar som en själv. Jag tycker själv att swec är för kommersiella och att det är ett alldeles för stort avstånd mellan sidan och communitiet. Föredrar därför NH
Det finns en omtyckt sida på nätet som satt i system att basha och flame'a alla olikasinnade. Jag var medlem där tills jag blev införstådd i det systematiska smutskastningen de tagit för vana at använda sig av. The bottomline is. Är du inte nöjd med den tjänst som tillhandahålls så se dig omkring efter bättre. 🙂 mycket skönare och man slipper få sand i sin mangina och bitcha om det på andra forum. 😀
December 27, 2010
flopper;1259711 wrote: Efter 7 års medlemskap och massor av support för deras medlemmar under årens lopp så stänger de av mig efter lite kritik gällande deras så kallad asus tävling.
I Sverige ska man tydligen inte få säga vad man tycker, eller ha en mogen öppen debatt.
Tragiskt.Ska dricka lite kaffe nu är trots allt Jul 😉
/flopper
aka awesome.
Jasså, då vet jag vad det hela handlar om. Jag blev väldigt förvånad när jag nyss skulle gå in på forumet och såg att jag har blivit avstängd för alltid med anledningen "Vi vill inte ha dig som medlem".
Fruktansvärt fjantigt av Sweclockers. Kritiken är ju befogad och om du och jag har blivit avstängd så måste väldigt många ha blivit det eftersom många skrev samma sak. Om de inte var så fruktansvärt fjantiga så hade de besvarat kritiken istället. Men men, får väl helt enkelt skapa mig ett nytt login då. Drygt, men lär nog mest göra det för att starta en tråd om hela den här grejen. Lär ju givetvis bli avstängd igen, men det går alltid att skapa ytterligare konton så.
Edit: Jag har också skrivit i Sweclockers på facebook. Rekommenderar andra att göra det också så att alla får reda på vad som egentligen händer. Hela tråden med runt 900 inlägg togs ju bort ser jag.
December 27, 2010
Blev själv precis bannad för att jag tog upp sweclockers minst sagt saltade medlemsantal. De hävdar att de har 162000 medlemmar då denna siffra lite felaktigt beskriver antalet registreringar som gjorts. Visst det var kanske lite provokativt att ta upp men jag gjorde det ändå städat och med fakta i ryggen. Barnsligt beteende från deras sida och jag kan ju inte vara sämre. Får lägga upp analysen någonstans och sen blir det till att redigera deras wikipedia-sida! Men hey nu är man medlem på nordichardware 🙂
December 27, 2010
December 27, 2010
January 20, 2003
diktatur fasoner.
alla diktaturer gör samma sak, alla företag med samma struktur gör samma sak, håller sig med ja sägare och trycker bort/undanröjer all kritik.
allt de behövde göra är enkelt,
redogöra för deras kriterier, samt om folk ansåg de gjort fel, göra om tävlingen eller vidhålla att deras version är korrekt, utan att banna folk etc...
censur drabbar dem själva i slutändan.
farligt spel av dem.
December 27, 2010
Jag förstår inte heller varför de gör som det gör. Hur många gånger har man inte hört en politiker som gör en pudel. Till swec kan man bara säga:"Stå för att ni gjorde ett fel. Sånt händer. Erkänn att ni tyckte det vinnande bidraget var bra och att ni helt enkelt glömde bort vilka kriterier ni hade gett. Be om ursäkt och lova att det inte kommer att hända igen genom att ni ser över era rutiner vid tävlingar. Ge medlemmarna större insyn när det kommer till att utse vinnare i tävlingar"
Men jag tycker absolut inte att de såhär i efterhand skall ändra resultatet och ändra vinnare. Det vore bara att göra saker värre.
December 27, 2010
1 Guest(s)