Sweclockers tål inte kritik [avstängd]|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sweclockers tål inte kritik [avstängd]
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
sp_UserOfflineSmall Offline
41
May 27, 2011 - 3:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror jag vet vilken Boris du är om du är(var) den streckgubben på vit bakgrund på sweclockers. Jag blev anklagad för att göra reklam för AMD Forumet när jag var där och avstängd på Sweclockers av en fånig regel där man tydligen inte fick länka till en tävling som var på ett annat forum. Man kunde ju vinna en processor trots allt. Skaffade sedan ett nytt konto på Sweclockers. Jag PM:e en kille och varnade honom vad han skriver på Sweclockers eftersom jag själv hade blivit avstängd för liknande saker. Efter det så blev jag avstängd för andra gången vilket betyder att privata meddelanden kan läses av de nån moderator på Sweclockers. Swedish Berzerk och jag har även blivit avstängda på AMD Forumet utan nån som helst anledning. Det sista jag minns innan avstängningen var att jag tyckte nVidia kortet var bättre för att kortet hade bättre lägsta frameraten än AMD kortet som tydligen blev för mycket för Daniel A, man får ju inte säga dåliga saker om AMD på ett AMD Forum :D. Hoppas faktiskt att dessa forum lägger ner helt och hållet.

***Raderat olämpligt språkbruk***

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
42
May 28, 2011 - 12:17 am
sp_Permalink sp_Print

Håll gärna påståenden som "dra åt h-e" borta från den här tråden, så kan vi se att den får leva ett tag till. Ingen anledning att sitta och spy galla oavsett grad av missnöjdhet, men för min del får ni gärna skriva era erfarenheter så länge det hålls någorlunda rumsrent.

Historien om AMD Forum var jag själv lite nyfiken på, förstod aldrig riktigt vad som hände där om jag ska vara ärlig. Inte för att jag nu tycker att AMD är ett ämne att snöa och låsa in sig på totalt, men om man har 25 besökare kanske det är lika bra att låta bli att banna dem (10 pers) som säger saker som kanske inte ligger i linje med ens egna ideal.

Själv håller jag mig till att rensa Youtube-kommentarer från NH:s kanal där folk skriver härliga påhopp som "jag klarar inte av att se den här blivande våldtäktsmannen" och "FYFAN VAD DÅÅÅÅÅÅLIGT, LOLOLOL", nivån här på forumet är rätt bra i mitt tycke. Kunde varit kul med mer ös, men ändå.

Blev lite nattliga ramblings, där.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
43
May 28, 2011 - 5:30 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine;1265863 wrote: Håll gärna påståenden som "dra åt h-e" borta från den här tråden, så kan vi se att den får leva ett tag till. Ingen anledning att sitta och spy galla oavsett grad av missnöjdhet, men för min del får ni gärna skriva era erfarenheter så länge det hålls någorlunda rumsrent.

Historien om AMD Forum var jag själv lite nyfiken på, förstod aldrig riktigt vad som hände där om jag ska vara ärlig. Inte för att jag nu tycker att AMD är ett ämne att snöa och låsa in sig på totalt, men om man har 25 besökare kanske det är lika bra att låta bli att banna dem (10 pers) som säger saker som kanske inte ligger i linje med ens egna ideal.

Själv håller jag mig till att rensa Youtube-kommentarer från NH:s kanal där folk skriver härliga påhopp som "jag klarar inte av att se den här blivande våldtäktsmannen" och "FYFAN VAD DÅÅÅÅÅÅLIGT, LOLOLOL", nivån här på forumet är rätt bra i mitt tycke. Kunde varit kul med mer ös, men ändå.

Blev lite nattliga ramblings, där.

Sorry, ska editera bort det :-). Blir lite arg ibland och har svårt att kontrollera mina känslor

-Boris-
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 174
44
May 29, 2011 - 7:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1265843 wrote: Jag tror jag vet vilken Boris du är om du är(var) den streckgubben på vit bakgrund på sweclockers. Jag blev anklagad för att göra reklam för AMD Forumet när jag var där och avstängd på Sweclockers av en fånig regel där man tydligen inte fick länka till en tävling som var på ett annat forum. Man kunde ju vinna en processor trots allt. Skaffade sedan ett nytt konto på Sweclockers. Jag PM:e en kille och varnade honom vad han skriver på Sweclockers eftersom jag själv hade blivit avstängd för liknande saker. Efter det så blev jag avstängd för andra gången vilket betyder att privata meddelanden kan läses av de nån moderator på Sweclockers. Swedish Berzerk och jag har även blivit avstängda på AMD Forumet utan nån som helst anledning. Det sista jag minns innan avstängningen var att jag tyckte nVidia kortet var bättre för att kortet hade bättre lägsta frameraten än AMD kortet som tydligen blev för mycket för Daniel A, man får ju inte säga dåliga saker om AMD på ett AMD Forum :D. Hoppas faktiskt att dessa forum lägger ner helt och hållet.

***Raderat olämpligt språkbruk***

Jo jag är den Boris. Tycker det var lite väl mycket personliga skäl till banningar på det där forumet. Men det som stör mest är att de försöka föra allt under ytan, och försöker man föra en diskussion på ytan där det finns insyn från andra användare och det därmed råder lite mer demokratiska förhållanden så kommer banhammaren fram.

Fredrik Larsson_1
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 29
45
July 20, 2011 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Hepp...då var det min tur bli avstängd på Sweclockers bara så där för att man gjorde en kommentar som tydligen inte gillas

Tydligen är det viss moderatorer som inte ska vara på forumet som missbrukar sin ställning.

Ingen anledning eller varför man blev avstängd, varit medlem i 8 år.

Som någon sa i tråden tål dom tydligen inte konstruktiv kritik.

Det enda som står är:

Anledning: Då du inte verkar ha haft trolltendenser tidigare är ditt konto kanske kapat. Kontakta oss.

Dr.Blue
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 74
46
July 20, 2011 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine;1265863 wrote:
Själv håller jag mig till att rensa Youtube-kommentarer från NH:s kanal där folk skriver härliga påhopp som "jag klarar inte av att se den här blivande våldtäktsmannen" och "FYFAN VAD DÅÅÅÅÅÅLIGT, LOLOLOL",

Låter onekligen som YouTube.
Lägg istället upp era filmer på Vimeo. Mycket bättre på alla sätt, kostar dock en slant.

Jonas Klar
Member
Medlem
47
July 20, 2011 - 6:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Dr.Blue;1267394 wrote: Låter onekligen som YouTube.
Lägg istället upp era filmer på Vimeo. Mycket bättre på alla sätt, kostar dock en slant.

Finns ett bekymmer till med Vimeo, och det är att långt färre sitter där och slökollar videos, så tittarsiffrorna sjunker en del. 🙂

Likvid: Du, precis som alla andra som kan sköta sig, är hur som helst välkommen här, även om det verkar vara sommarkoma på de flesta av våra användare. 🙂

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
48
July 22, 2011 - 1:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Likvid;1267393 wrote: Hepp...då var det min tur bli avstängd på Sweclockers bara så där för att man gjorde en kommentar som tydligen inte gillas

Tydligen är det viss moderatorer som inte ska vara på forumet som missbrukar sin ställning.

Ingen anledning eller varför man blev avstängd, varit medlem i 8 år.

Som någon sa i tråden tål dom tydligen inte konstruktiv kritik.

Det enda som står är:

Anledning: Då du inte verkar ha haft trolltendenser tidigare är ditt konto kanske kapat. Kontakta oss.

Kan du länka till sidan där du diskuterade ämnet? skulle vara kul att se vad det står om det inte är borttaget av nån moderator förståss

Fredrik Larsson_1
Medlem
49
July 22, 2011 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1267463 wrote: Kan du länka till sidan där du diskuterade ämnet? skulle vara kul att se vad det står om det inte är borttaget av nån moderator förståss

Inläggen är borttagna, idag kunde jag läsa en annan tråd på Sweclockers där Ifixit tar isär en Macbook Air.

Det visar sig i den tråden att andra blivit avstängda på kritik.

Vad jag kan förstå är det en eller två moderatorer som är korrupta i forumet och som inte tål kritik i Apple trådar och bara stänger av medlemmen som en liten bortskämd snorunge.

Här är användaren som blev anvstängd idag, mycket Apple inlägg så det pekar väl på att de inte tål Apple kritik generellt.

http://www.sweclockers.com/pro.....il/flogger

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
50
July 22, 2011 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Likvid;1267470 wrote: Inläggen är borttagna, idag kunde jag läsa en annan tråd på Sweclockers där Ifixit tar isär en Macbook Air.

Det visar sig i den tråden att andra blivit avstängda på kritik.

Vad jag kan förstå är det en eller två moderatorer som är korrupta i forumet och som inte tål kritik i Apple trådar och bara stänger av medlemmen som en liten bortskämd snorunge.

Här är användaren som blev anvstängd idag, mycket Apple inlägg så det pekar väl på att de inte tål Apple kritik generellt.

http://www.sweclockers.com/pro.....il/flogger

En viss Andreas D (maktgalen idiot) troligen då det verkar vara han som härjar i forumet nu när Emil och Jonas är på semester

Fredrik Larsson_1
Medlem
51
July 22, 2011 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1267481 wrote: En viss Andreas D (maktgalen idiot) troligen då det verkar vara han som härjar i forumet nu när Emil och Jonas är på semester

Vem bestämmer över Andreas? i så fall ska klagomål skickas till Emil, Jonas så att dom kan plocka bort honom som moderator.

Det roliga i det hela är att man inte kan skicka PM när dom stängt av en, det är verkligen ett sjukt system dom har satt i omlopp, flesta forum brukar ge tre varningar innan man stänger av en medlem, där så bara slänger dom ut en.

Hitta ett inlägg av Andreas mot en medlem som tyckte det var för mycket fokus hela tiden på Apple, ganska dryg kille det där med tanke på svaret.

Svaret han fick av Andreas var:

Hej Zyriak,

Det ena utesluter inte det andra. Är du inte intresserad av Apple-nyheter är det bara att låta bli att läsa dem.

Hälsningar,
Andreas

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
52
July 22, 2011 - 11:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Likvid;1267484 wrote: Vem bestämmer över Andreas? i så fall ska klagomål skickas till Emil, Jonas så att dom kan plocka bort honom som moderator.

Det roliga i det hela är att man inte kan skicka PM när dom stängt av en, det är verkligen ett sjukt system dom har satt i omlopp, flesta forum brukar ge tre varningar innan man stänger av en medlem, där så bara slänger dom ut en.

Hitta ett inlägg av Andreas mot en medlem som tyckte det var för mycket fokus hela tiden på Apple, ganska dryg kille det där med tanke på svaret.

Svaret han fick av Andreas var:

Hej Zyriak,

Det ena utesluter inte det andra. Är du inte intresserad av Apple-nyheter är det bara att låta bli att läsa dem.

Hälsningar,
Andreas

Andreas D är väl den högst uppsatta på sweclockers då han är chefredaktör så jag tror ingen kan tysta honom är jag rädd. Vet inte om du läst alla inläggen i den här tråden men jag har skrivit förut att jag varnade en annan kille via PM vad han länkade till för sidor eftersom han kunde bli avstängd då jag själv hade blivit det med mitt första konto, några dagar efter det meddelandet så blev mitt andra konto avstängt. PM är tydligen inte så privata tydligen, så troligen kan moderatorer även läsa medlemmars PM som skickas

Jonas Klar
Member
Medlem
53
July 23, 2011 - 9:27 am
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1267485 wrote: PM är tydligen inte så privata tydligen, så troligen kan moderatorer även läsa medlemmars PM som skickas

Så funkar det på alla forum, admins kan kolla folks PM. Det betyder ju förstås inte att alla gör det, men på mindre nogräknade forum kan det nog ske.

flopper
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 147
54
July 23, 2011 - 10:39 am
sp_Permalink sp_Print

frågar man mig borde sweclockers bryta emot någon form av lag för yttrandefrihet borde finnas även i forum elr?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Y.....andefrihet

I FN:s universella deklaration om de mänskliga rättigheterna behandlas yttrandefriheten i artikel 19, som lyder:

Artikel 19
Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser.[2]

Nära relaterat är artikel 18:

Artikel 18
Envar har rätt till tankefrihet, samvetsfrihet och religionsfrihet. Denna rätt innefattar frihet att byta religion eller tro och att ensam eller i gemenskap med andra offentligt eller enskilt utöva sin religion eller tro genom undervisning, andaktsövningar, gudstjänst och iakttagande av religiösa sedvänjor.[3]

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
55
July 23, 2011 - 12:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Om SweClockers nu är så dålig sida/nättidning är det bara att bryta helt och inte vara aktiv där längre. Har man blivit avstängd en gång utan någon riktig anledning är väl själva grejen/stämning förstörd eller är det en så bra sida att man vill återvända med alla möjliga medel?

Jag vart avstängd för över 2 år sedan, har inte haft en tanke på att skapa nytt konto eller att ens besöka SweClockers saknar det inte det minsta. Finns så många andra bra och bättre siter därute i min mening som sköts på ett professionellt sätt av med en redaktion som tål kritik, lyssnar på sina läsare och rättar sig efter konstruktiv kritik. NordicHardware är bara ett av många väldigt bra exempel på detta.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
56
July 23, 2011 - 1:45 pm
sp_Permalink sp_Print

smartidiot89;1267498 wrote: Om SweClockers nu är så dålig sida/nättidning är det bara att bryta helt och inte vara aktiv där längre. Har man blivit avstängd en gång utan någon riktig anledning är väl själva grejen/stämning förstörd eller är det en så bra sida att man vill återvända med alla möjliga medel?

Jag vart avstängd för över 2 år sedan, har inte haft en tanke på att skapa nytt konto eller att ens besöka SweClockers saknar det inte det minsta. Finns så många andra bra och bättre siter därute i min mening som sköts på ett professionellt sätt av med en redaktion som tål kritik, lyssnar på sina läsare och rättar sig efter konstruktiv kritik. NordicHardware är bara ett av många väldigt bra exempel på detta.

Man får inte skapa ett nytt konto heller enligt det jag fick reda på när jag blev avstängd den andra gången jag blev avstängd. Men det är ju helt omöjligt för dom att stoppa det om man har ett nytt IP nummer, annars får dom väl blocka alla i mitt område där jag bor. Tror inte med så få medarbetare sweclockers har skulle orka hålla reda på alla som dom bannat 😀

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
57
July 23, 2011 - 4:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Du missade hela poängen med mitt inlägg

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
58
July 24, 2011 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

flopper;1267493 wrote: frågar man mig borde sweclockers bryta emot någon form av lag för yttrandefrihet borde finnas även i forum elr?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Y.....andefrihet

I FN:s universella deklaration om de mänskliga rättigheterna behandlas yttrandefriheten i artikel 19, som lyder:

Artikel 19
Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser.[2]

Nära relaterat är artikel 18:

Artikel 18
Envar har rätt till tankefrihet, samvetsfrihet och religionsfrihet. Denna rätt innefattar frihet att byta religion eller tro och att ensam eller i gemenskap med andra offentligt eller enskilt utöva sin religion eller tro genom undervisning, andaktsövningar, gudstjänst och iakttagande av religiösa sedvänjor.[3]

Det är tyvärr inte så att det gäller här. Ett forum som drivs av ett privat företag har rätt att sätta regler och censurera bäst de vill. Det är de som äger forumet. Det handlar inte direkt om att de förhindrar någon individ att uttrycka sig eftersom det finns alternativ. Däremot kan man kalla det maktmissbruk om någon gör det, men det är inte olagligt. Ett forum är inte fritt, det faller under de regler som sätts av de som driver det. Om det missköts får man helt enkelt byta till ett alternativ. Det är nog det värsta straffet man kan ge dem.

//Andreas

Fredrik Larsson_1
Medlem
59
July 24, 2011 - 7:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1;1267519 wrote: Det är tyvärr inte så att det gäller här. Ett forum som drivs av ett privat företag har rätt att sätta regler och censurera bäst de vill. Det är de som äger forumet. Det handlar inte direkt om att de förhindrar någon individ att uttrycka sig eftersom det finns alternativ. Däremot kan man kalla det maktmissbruk om någon gör det, men det är inte olagligt. Ett forum är inte fritt, det faller under de regler som sätts av de som driver det. Om det missköts får man helt enkelt byta till ett alternativ. Det är nog det värsta straffet man kan ge dem.

//Andreas

För det verkar som de har väldigt många sponsorer idag de lever på, ryker det så sitter dom där lika undergivna som de var när det började en gång i tiden.

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
60
July 26, 2011 - 10:45 am
sp_Permalink sp_Print

Likvid;1267531 wrote: För det verkar som de har väldigt många sponsorer idag de lever på, ryker det så sitter dom där lika undergivna som de var när det började en gång i tiden.

Så är det väl med i princip alla hårdvarusidor ändå?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 572
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL