Sweclockers tål inte kritik [avstängd]|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sweclockers tål inte kritik [avstängd]
Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
sp_UserOfflineSmall Offline
81
May 13, 2012 - 4:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Som före detta "Taliban" på AMD Forum vill jag bara pointera att sidan trots allt är öppet partisk till AMD, så det borde ju inte komma som en överraskning att vissa ämnen inte var önskade där.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
82
May 13, 2012 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Jacob Hugosson;1279562 wrote: Som före detta "Taliban" på AMD Forum vill jag bara pointera att sidan trots allt är öppet partisk till AMD, så det borde ju inte komma som en överraskning att vissa ämnen inte var önskade där.

Jasså, var du det också? Du skrev ju om Geforce kort på den sidan i alla fall om jag inte minns helt fel. Konstigt att Daniel accepterade det

Valentin Nielsen
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 79
83
May 13, 2012 - 9:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1279561 wrote: Menar du Daniel Andersson på AMDForumet? Lite för talibanaktig för min smak också trots att jag gillar AMD mer än Intel. Man bör inte ens använda nåt från Intel eller fick inte nämna Intel i hans forum. Swedish Berzerk och jag blev utslängda utan som helst förvarning och orsak. Han IP bannade oss två så att vi inte ens kunde läsa på sidan. Jag kom in med hjälp av FakeIP program och då fick han ta hjälp av nån som kunde radera mitt konto helt 😀

Jepp Daniel A.

wow så illa... . Jag är opartisk när det kommer till cpu och gpu - jag tar det som testas och jämför med fler källor, tittar på priset och väljer utifrån det vad som ger mig best performance för summan. Jag tycker inte att man ska vara anti intel; Intel är bättre till ett bra pris och det bara att gilla lägget. Jag har länge varit en fan av AMD och är fortfarande men Intel har bra priser gentemot hur det var innan. Jag är öppen med andra ord och ser kanske framemot en AMD ultrathinn.

Jag blev varnad, för att jag rekommenderade en laptop som intel i7-2630qm som hade samma pris som AMD-laptopen bara för att köparen få mer utav pengarna, och diskutionerade med honom.

Jörgen Sällergård
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
84
December 23, 2012 - 5:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Min tur att bli permanent bannad på sweclockers anledning.. framfört kritik mot CDON.. först på en vecka sen permanent bann pga av skapande av annat konto.. kritik mot Telia däremot verkar de gilla...

Daniel_7
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 97
85
December 23, 2012 - 7:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Go Jul på er!

Morkul
Medlem
Forum Posts: 12
86
January 2, 2013 - 12:03 am
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1267481 wrote: En viss Andreas D (maktgalen idiot) troligen då det verkar vara han som härjar i forumet nu när Emil och Jonas är på semester

Andreas D är Chefredaktör och han agerade på deras forum gjorde tillslut att jag ringde till Edin Mehinovic som är VD för SweClockers AB. Vet inte om något hände efter det eftersom jag bad om att alla mina uppgifter skulle bli borttaga (vilket jag behövde anlita jurister för att få till) och efter det aldrig besökt sajten igen.

Att en Chefredaktör skriver saker som "Undrar vem det är som är pojke 12 år..." var i alla fall för mycket för mig. Tur för honom att han inte skrev så till mig.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
87
January 2, 2013 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Fniss. Jag läste fel först och trodde det var mig ni skrev om 😀

Jag blev lite konfunderad eftersom det var länge sedan jag gick loss på någon på forumet.

Jag är nog också fortfarande avstängd. Jag vet inte faktiskt. Jag bryr mig inte. Jag är NH trogen och varje gång jag läser Swec blir jag bara konfunderad varför folk hellre är där.

Puss och kram på er alla. Ni är så välkomna så!

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
88
January 3, 2013 - 11:59 am
sp_Permalink sp_Print

Andreas G;1286530 wrote: Fniss. Jag läste fel först och trodde det var mig ni skrev om 😀

Jag blev lite konfunderad eftersom det var länge sedan jag gick loss på någon på forumet.

Jag är nog också fortfarande avstängd. Jag vet inte faktiskt. Jag bryr mig inte. Jag är NH trogen och varje gång jag läser Swec blir jag bara konfunderad varför folk hellre är där.

Puss och kram på er alla. Ni är så välkomna så!

Nej, dig har vi nog inget att klaga på (än så länge) 😀

Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
89
January 4, 2013 - 12:46 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd;1279257 wrote: Tsss, jag har ju varit med över 10 år nu. 😉

Grattis 😉

Angående Swec så har kvalitén på själva forumet helt klart gått ner ett antal divisioner sedan sin "storhet" fram till runt 2006.
Dock tycker jag att Swec samtidigt har höjt nivån på andra saker, deras Podcast och Fredagspanelen samt de flesta recensioner håller en bra nivå.

Morkul
Medlem
Forum Posts: 12
90
January 6, 2013 - 5:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Falcon;1286578 wrote: Angående Swec så har kvalitén på själva forumet helt klart gått ner ett antal divisioner sedan sin "storhet" fram till runt 2006.
Dock tycker jag att Swec samtidigt har höjt nivån på andra saker, deras Podcast och Fredagspanelen samt de flesta recensioner håller en bra nivå.

Problemet är när högt uppsatt person (läs chefredaktören ) inom en organisation varken kan argumentera sakligt eller trovärdig så försvinner all trovärdighet ifrån recensionerna också.

Tittar man sedan på recensioner rörande grafikkort så har de vid flera tillfällen kört med så hårda belastningar att FPS sjunker så lågt att hela testet blir poänglöst.

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
91
January 6, 2013 - 6:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Falcon;1286578 wrote: Grattis 😉
deras Podcast och Fredagspanelen samt de flesta recensioner håller en bra nivå.

Deras recensioner är under all kritik i många fall. Intetsägande och inte särskillt informativa. Men det är klart. Är man bara ute efter vilken poäng i 3dmark, så funkar det ju. Men vill man faktiskt veta något om produkten så ska man titta nån annanstans.

Fredrik K
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 17
92
March 10, 2013 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Andreas G;1286530 wrote: Jag är nog också fortfarande avstängd. Jag vet inte faktiskt. Jag bryr mig inte. Jag är NH trogen och varje gång jag läser Swec blir jag bara konfunderad varför folk hellre är där.

Här var det dock väldigt dött mot hur det var "förr i tiden". 🙁 Swec är inte mycket bättre. Ingen av de som hängde där för bara 3 - 4 år sedan verkar vara särskilt aktiva förutom några "extremister" hehe. Jag brukar vara inne och titta där ibland men tycker de är sega på att uppdatera nyheter och det är mycket tjafs i forumdelen.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
93
March 10, 2013 - 7:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Fredrik-K;1288104 wrote: Här var det dock väldigt dött mot hur det var "förr i tiden". 🙁 Swec är inte mycket bättre. Ingen av de som hängde där för bara 3 - 4 år sedan verkar vara särskilt aktiva förutom några "extremister" hehe. Jag brukar vara inne och titta där ibland men tycker de är sega på att uppdatera nyheter och det är mycket tjafs i forumdelen.

Kunskapen om datorer på sweclockers är ju skrämmande ibland. Det märks att det är folk som är runt 14 - 15 år.

Fredrik K
Medlem
94
March 10, 2013 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1288106 wrote: Kunskapen om datorer på sweclockers är ju skrämmande ibland. Det märks att det är folk som är runt 14 - 15 år.

Är du aktiv på swec?

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
95
March 11, 2013 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Fredrik-K;1288107 wrote: Är du aktiv på swec?

Nej, jag är bara där och läser ibland. Jag har blivit avstängd ett par gånger för småsaker som det inte ens är värt att stänga av en medlem för. Den andra gången var när jag råkade PM:a en och varnade honom vad han sa i forumet eftersom jag själv hade blivit det, och då hade givitvis nån moderator läst det PM:et (har man en gång blivit avstängd så får man inte bli medlem igen med annat namn). Jävla snokare. PM är inte så privat som man tror 🙂

Fredrik K
Medlem
96
March 11, 2013 - 3:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1288128 wrote: Nej, jag är bara där och läser ibland. Jag har blivit avstängd ett par gånger för småsaker som det inte ens är värt att stänga av en medlem för. Den andra gången var när jag råkade PM:a en och varnade honom vad han sa i forumet eftersom jag själv hade blivit det, och då hade givitvis nån moderator läst det PM:et (har man en gång blivit avstängd så får man inte bli medlem igen med annat namn). Jävla snokare. PM är inte så privat som man tror 🙂

Avstängd flera gånger? Haha du verkar bli avstängd från alla möjliga hemsidor. Kanske ska gå en kurs i konflikthantering? 😀

Jag besöker swec då och då men vill inte kalla mig för aktiv direkt. Jag ledsnade när jag blev mordhotad i forumet för att jag kritiserade Nvidia och ingen moderator brydde sig. De vill ha en sandlåda av fjortisar på swec verkar det som. Känns som en lekstuga för barn.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
97
March 11, 2013 - 11:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Fredrik-K;1288129 wrote: Avstängd flera gånger? Haha du verkar bli avstängd från alla möjliga hemsidor. Kanske ska gå en kurs i konflikthantering? 😀

Jag besöker swec då och då men vill inte kalla mig för aktiv direkt. Jag ledsnade när jag blev mordhotad i forumet för att jag kritiserade Nvidia och ingen moderator brydde sig. De vill ha en sandlåda av fjortisar på swec verkar det som. Känns som en lekstuga för barn.

Det är nog inte bara på forumen som det händer, även i riktiga livet också. Det är en orsak att jag fått sparken från jobb

Fredrik K
Medlem
98
March 12, 2013 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1288139 wrote: Det är nog inte bara på forumen som det händer, även i riktiga livet också. Det är en orsak att jag fått sparken från jobb

Aj då, låter inte bra alls. :hmm:

gustav II
Medlem
Forum Posts: 4
99
April 26, 2014 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

skälv blev jag avstängd i två veckor för "trollande", det var en artickel om att regeringen skyllde sjunkande skolresultat på datorspelande och jag skrev att detta berodde på invandring, att skolan är sönderfemeniserad och låga krav(jag var för övrigt en av de få som backade upp med fakta). Jag tröttnade så jag länkade till bloggen dodsknarkarnazisten via min signatur och efter att några medlemmar reagerade på signaturen(och troligtvis anmälde) så permbannades jag och de cencurerade min signatur.

PhR34k
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 434
100
April 27, 2014 - 4:52 am
sp_Permalink sp_Print

Henrik Berntsson;4101 wrote: jag tackar för tipsen!
Jag gör en test ikväll smile

Inte speciellt konstigt?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 255
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL