January 21, 2003
denstore wrote: [quote=BelGarath]Lord Belial - Purify Sweden
mest intelligenta låttext som någonsin skrivits
(handlar om att vi skall bränna alla kyrkor moskeer och slänga ut allt religiöst ur sverige) 🙂
Religion skapar bara problem
Det är ju bara nonsens. Det är inte religionen som skapar problemen. Den bara används som en förevändning för att fortsätta bråka.
Fel, fel, fel. Religion skapar problem. Att religion "bara" används som en förevändning för att fortsätta bråka? - Kanske, kanske inte.
March 11, 2003
Zeth wrote:
Bra att veta, lär inte styra kosan ditåt iaf. Snaggat hår, så tror de säkert man är rasist/nazist....
Du behöver inte se ut på något särskilt sätt. En av mina kompisar jobbar på ena, och bor på andra sidan Rosengård. En eftermiddag när han var på väg hem, stillsamt promenerande råkar han gå förbi en grupp tonåringar och unga män som stod och snackade. När han hade passerat, började de kasta dålig frukt efter honom. Helt oprovoserat. Han är en långhårig kommunist, och flitig förespråkare av flyktinginvandring, men tvingades erkänna att i det ögonblicket hade han bara en tanke i huvudet:
-"Varför skända den som faktiskt föder dem, betalar deras BMW och försvarar dem när de kritiseras?"
Höjden av otacksamhet, kanske?
March 11, 2003
Zeth wrote:
Fel, fel, fel. Religion skapar problem. Att religion "bara" används som en förevändning för att fortsätta bråka? - Kanske, kanske inte.
Ingen världsreligion förespråkar våld, utan snarare fördömmer det. Religion är något som har hjälpt mänskligheten att komma dit vi är, då den har varit en av grundförutsättningarna för att vi skall ha en vettig moral och samhällsstruktur. Ordning.
Jag kan knappast komma på ett enda tillfälle då det är religionens fel att det har uppstått problem. Att dess utövare tar det som en anledning till att stjäla, mörda, våldta eller förtrycka är något annat.
November 27, 2003
denstore wrote: [quote=Zeth]
Ingen världsreligion förespråkar våld, utan snarare fördömmer det. Religion är något som har hjälpt mänskligheten att komma dit vi är, då den har varit en av grundförutsättningarna för att vi skall ha en vettig moral och samhällsstruktur. Ordning.
Jag kan knappast komma på ett enda tillfälle då det är religionens fel att det har uppstått problem. Att dess utövare tar det som en anledning till att stjäla, mörda, våldta eller förtrycka är något annat.
:worshipp: (undrar hur många gåner jag gjort detta nu? hur som helst en än gång visar denstore vem som egentligen är Gud (jämte ViU så klart ;)))
EDIT: Jag är medveten om ironin att jag tillber en kille medan ni diskuterar religion 😛
//Andreas
May 17, 2004
Delph1 wrote: [quote=denstore][quote=Zeth]
:worshipp: (undrar hur många gåner jag gjort detta nu? hur som helst en än gång visar denstore vem som egentligen är Gud (jämte ViU så klart ;)))
EDIT: Jag är medveten om ironin att jag tillber en kille medan ni diskuterar religion 😛
//Andreas
du är inte ensammen
:worshipp:
March 11, 2003
Delph1 wrote:
Jag hade blivit en utmärkt forumsgud. Alla framgångsfulla gudar strävar efter disciplin och ordning, blandat med offer och belöningar. Men det som hade gjort mig till en riktigt lysande gud, är faktumet att jag gärna slänger in lite kaos och allmänt vansinne ibland, bara för att friska upp vardagen.:)
January 28, 2003
Kan ju inte påstå att Fox var långt ifrån sanningen här. Som denstore sagt, ambulanser åker inte in i Rosengård och andra områden där det uteslutande bor invandrare om de inte har polisen med sig. Detta efter att folk upprepade gånger ringde efter ambulans och sedan attackerade dem när det kom dit. Och det var inte svenskar som ringde.
Och som DiDi sa, brandmännen som jobbade vid moskébranden blev attackerade, fick till och med avbryta arbetet tills polisen satt upp avspärrningar och motat bort folk om jag inte minns fel. Behöver det ens kommenteras?
Fox ligger iaf närmre sanningen än våra politiker i detta fallet.
January 5, 2002
denstore wrote: Men lika tråkigt är ju att våra kära folkvalda också väljer att underdriva dem. Att polis och brandkår mer eller mindre inte åker till vissa områden är allmänt känt, och har varit på nyheterna här. Att ghettofieringen i Malmö är ett faktum är ingen hemlighet bland folket som bor här i krokarna. Ändå fortsätter man i samma intrampade spår. Integreringen är ett skämt.
Håller med till fullo.
December 15, 2003
Zeth wrote: [quote=Deuterium][quote=Zeth]Ni som bor i Malmö, är det verkligen så som på videoklippet? Såg inte ens ut att vara i Sverige.
Brinner ju inte i varje hörn, men visst är det åt h*****e. Som svensk är du ruskigt osäker i Rosengård. Som svensk ungdom, kring 20:00 är det extremt farligt att befinna sig i Rosengård, chansen att du ska råka ut för något är överhängande.
Bra att veta, lär inte styra kosan ditåt iaf. Snaggat hår, så tror de säkert man är rasist/nazist....
Det är tyvärr så att det är inte så långt ifrån sanningen, är du ensam "svensk" på kvällen i rosengård så kvittar det vilken frisyr du har, har en kompis som arbetar som nattvakt, skall dom köra runt i rosengård så är dom två st, en som sitter kvar i bilen för annars så blir den vandaliserad medan den andre alltid tar med hunden. Dock så är det inte ett s.k. "muslimskt" problem, utan problemet ligger i ungdomsgängen som fjantar runt där och vandaliserar, stadsbussarna ställs in med jämna mellanrum på natten där pga stenkastning, finns mycket man kan berätta om.
Skulle vilja säga att det är ett politiskt beslut, givetsvist så vill ju de nyanlända bosätta sig med sina släktingar men om politikerna tex efter att ha placerat en familj i ..Sveg tex och sade att de får bidrag så länge som de bor där men blir av med det om de flyttar nån annan stans så ökar integrationen istället för som tex i rosengård där det är rätt så hopplöst att bli en del av det svenska samhället. Om nu en person som bor där tex skall söka jobb så är det tyvärr så att den personen får en slags stämpel på sig och har givetsvis mycket svårare att få jobbet trots felfri svenska och bra betyg. I bästa fall blir den personen nån pizzabagare eller städare (Nu ingen kritik mot just pizzabagare och städare, älskar själv pizzor och gillar att det är rent runtomkring mig)
I stadsdelen Herrgården tex (del av rosengård) så är det 91% socialbidragstagare, resterande 9% är jämt fördelat bland folkpensionärer, akassebidragstagare och sjukpensionärer. Det området som är nog det "värsta" i Malmö är ingen bra plats att växa upp i = ungdomsgäng.
January 17, 2002
Ser jag ännu en anledning till att spätta bort skåne från resten av Sverige? 🙄 :bgrin:
Liknande har även hänt i Umeås invandrarghetto Ersboda (I folkmun även kallat Turkboda). Min taxichaffis berättade att då de bodde där så vart en kille utslängd från 5te våningen i hans hus, och ambulansen vågade inte komma utan poliseskort, så stackarn fick ligga i snön i kanske 15 minuter mer än nödvändigt.
Annars så är det även farligt för svenskar att vistas där efter mörkrets infall, dvs om du inte redan blivit rånad eller antastad så många gånger att alla vet att du inte har pengar på dig. Men det utesluter alla vita "Homies" som skulle kleta skokräm i fejan om det inte fanns sociala hinder för det.
Det är ett sjukt samhälle vi lever i.
August 8, 2003
Något jag aldrig fattat är varför dem här ungdomsgängen växer upp jämt och ständigt här och där. Jag menar vart man än går finns det något ungdomsgäng som ställer till med problem. Nu snackar jag inte om att de går omkring och är stöddiga utan typ slår sönder busskurer, hotar folk till livet och tom rånar en del. Något är ju seriöst fel och jag tror inte att det bara är för att de flesta är nysvenskar för alla kommer väl inte från en krigzon?
November 27, 2003
denstore wrote: [quote=Delph1] :worshipp: (undrar hur många gåner jag gjort detta nu? hur som helst en än gång visar denstore vem som egentligen är Gud (jämte ViU så klart ;)))
Jag hade blivit en utmärkt forumsgud. Alla framgångsfulla gudar strävar efter disciplin och ordning, blandat med offer och belöningar. Men det som hade gjort mig till en riktigt lysande gud, är faktumet att jag gärna slänger in lite kaos och allmänt vansinne ibland, bara för att friska upp vardagen.:)
Kaos är granne med Gud om jag inte minns helt fel?! 😀
Sen har vi han Slumpen som dyker upp då och då som livar upp vardagen.
Till topic: i grund och boten handlar ju det hela om jävligt taskig invandrarpolitik. Att börja deras vistelse i ett nytt land genom att segregera dom från resten av svenskarna ... SMART!
//Andreas
September 28, 2003
aah det har tamejfan gått för långt tex vår skola har en albansk webbsajt liksom wtf is up with that
July 19, 2001
Typiskt, Malmö som en gång i tiden var så fint.. Min morfars far har ritat polishuset i Malmö och någon gammal folkskola där som några fick för sig att bränna ner.. Som sagt.. Malmö är förlorat och troligtvis blir konflikten i mellanöstern bara värre om några år och det kommer verkligen ge problem för de hederliga malmöborna..
January 28, 2003
fastbullit wrote: aah det har tamejfan gått för långt tex vår skola har en albansk webbsajt liksom wtf is up with that
VA I HELVETE!
Jag är fan mållös. Var nog det jävligaste jag sett.
Förresten, tanten i receptionen, pratar hon också albanska eller? Så de kan ringa och sjukanmäla sig osv. För inte skall de väl behöva prata svenska, de bor ju ändå bara här...
December 15, 2002
Vad är det för fel på att skolan erbjuder en albansk översättning/del utav skolsiten? Bra sätt att ge information från skolan till de som faktiskt inte kan svenska som tex föräldrar och nyinvandrade. Försök själva att sätta Er in i situtationen lite mer innan ni bara vräker ur er en massa. Det är i alla fall min åsikt.
October 1, 2002
ManicBlue wrote: Vad är det för fel på att skolan erbjuder en albansk översättning/del utav skolsiten? Bra sätt att ge information från skolan till de som faktiskt inte kan svenska som tex föräldrar och nyinvandrade. Försök själva att sätta Er in i situtationen lite mer innan ni bara vräker ur er en massa. Det är i alla fall min åsikt.
Mycket klok åsikt.
Tror bestämt att jag ska skicka iväg ett ilsket mail till Aftonbladet nu, och racka ner på dem eftersom de saknar en albansk översättningsdel av sin hemsida.
Jag menar, "nysvenskar" måste ju också hålla sig uppdaterade om vad som försigår i samhället...
3 Guest(s)