August 7, 2001
Det är ju tider nu där det är poppis att hata USA.
En syn folk får ofta efter att ha läst svenska tidningar verkar det som.
http://www.aftonbladet.se/vss/.....05,00.html
En väldigt intressant artikel där det skrivs någonting som verkligen behöver skrivas.
February 7, 2006
February 7, 2006
Delph1 wrote: Problemet är väl att allt man ser i media är ideologier och ledare med diverse åsikter, inte folket.
//Andreas
Nu har jag ju förvisso stor kännedom om folket men vad du säger är sant, man får se drömbilden av deras land, inte landet i sig.
själv kommer jag i kontakt med dom genom att jag har släkt där plus att jag spelar många MMORPG i enbart amerikanska guilder (det är oftast dom som är de bästa.)
July 14, 2003
Generalisera mera! Nej men faktum är att det man sett av USA så verkar en stor del av befolkningen heeelt hjärndöda! Jag menar, Bush vann valet så det säger väl en hel del 🙂
Men därmed inte sagt att allt med USA är skit och självklart finns det många smarta i USA också... Dom har väl för och nackdelar som alla andra länder. 🙂
Min syn på USA är iaf övervägande bra, jag menar, vad hade världen varit utan riktiga V8:or, fastfood/drive in och hollywoodfilmer (+ porr) 😀
September 5, 2001
I en demokratisk stat ska man inte kunna köpa politisktinflytande...
Det kan man i USA, så varför ska man rösta när endå de med flest $$$ får bestämma.
HEJJA USA!!
F.ö. så är det ju så M får sina kampanjpengar... från "Tornet" som sedan får träffa och "tala" med reinfeldt om sina åsikter. Riktigt fult!
September 5, 2001
Arny wrote: [quote=hawkie]F.ö. så är det ju så M får sina kampanjpengar... från "Tornet" som sedan får träffa och "tala" med reinfeldt om sina åsikter. Riktigt fult!
Tornet?
S får delvis sina kampanjpengar från facket vilket också är ganska fult.
Ja men majoriteten av S väljare är med i facket och tycker alltså som S.
Det är ju inte så arbetarrörelsen som är med i facket har inflytande? Eller hur? Eller har man det? Jag vet inte, jag är inte med i facket.
November 5, 2001
hawkie wrote: [quote=Arny][quote=hawkie]F.ö. så är det ju så M får sina kampanjpengar... från "Tornet" som sedan får träffa och "tala" med reinfeldt om sina åsikter. Riktigt fult!
Tornet?
S får delvis sina kampanjpengar från facket vilket också är ganska fult.
Ja men majoriteten av S väljare är med i facket och tycker alltså som S.
Det är ju inte så arbetarrörelsen som är med i facket har inflytande? Eller hur? Eller har man det? Jag vet inte, jag är inte med i facket.
Jag är med i facket men inte för att jag röstar rött utan för att det är svårare att sparka nån som är med i facket.
August 2, 2001
Jag har en del fördomar mot USA, det måste jag erkänna. Men så här ser jag det.
Under senaste presidentvalet var det bara ungefär hälften av Amerikanerna som orkade rösta, trots katastrofen Bush. Och av dom röstade mer än häften på Bush. Hur är det möjligt? Bara 11% läser regelbundet dagstidningar dessutom. Det ger mig känslan att amerikaner inte har så stor koll på vad som händer i världen utanför.
1 Guest(s)