June 23, 2002
MrWeizel wrote: Roligt, man är rasist för att man inte kastar skit på USA, men man är inte rasist för att man spyr ut diverse galla över USA utan något belägg.
Som Dan Bäckman skulle sagt:
"Byt blöjor, killar"
:)R :pray:
Rätt intressant att läsa allt som står i tråden, jag tror personligen inte USA komemr gå in i Syrien men man ska ju aldrig säga aldrig. Hela världen är full av överraskningar.
September 23, 2004
skinner wrote: Captain_Anarchy varför är man rassist om man gillar USA? Ibland så förstår jag mig inte riktigt på Anarkister.
Men visst finns det delar jag inte gillar av USA och dom har jag redan nämt.
Det jag höll med om var att det finns en del nationalister och smygrasister här inne och det är vad jag tycker.
Man är dock bla. imperialist sympatisör enligt mig om man gillar politiken USA för i dagens läge.
January 28, 2003
Captain_Anarchy wrote: Man är dock bla. imperialist sympatisör enligt mig om man gillar politiken USA för i dagens läge.
Jo, och i dina ögon så gillar man USA bara för att man inte ställer sig först i kön till pajkastningen, eller ifrågasätter de som kommer med grundlösa/korkade uttalanden.
Fy FAN vad jag älskar imperialismen... 🙄
March 14, 2004
Captain_Anarchy wrote: [quote=skinner]Captain_Anarchy varför är man rassist om man gillar USA? Ibland så förstår jag mig inte riktigt på Anarkister.
Det jag höll med om var att det finns en del nationalister och smygrasister här inne och det är vad jag tycker.
Man är dock bla. imperialist sympatisör enligt mig om man gillar politiken USA för i dagens läge.
Jag har aldrig nämt att jag sympatiserar med Bush. Hoppades som tusan på Kerry.
Jag måste säga att jag har aldrig hört någon anarkist kommer med något vettigt alls.
September 23, 2004
skinner wrote: [quote=Captain_Anarchy][quote=skinner]Captain_Anarchy varför är man rassist om man gillar USA? Ibland så förstår jag mig inte riktigt på Anarkister.
Jag har aldrig nämt att jag sympatiserar med Bush. Hoppades som tusan på Kerry.
Jag måste säga att jag har aldrig hört någon anarkist kommer med något vettigt alls.
Det är löjligt att du tror läget skulle förändrats till så mycket bättre om Kerry hade fått makten i USA, det är bara din utopi.
Och jag tvekar på att du har hört så mycket överhuvudtaget, av någon anarkist!
September 23, 2004
skinner wrote: Läser matte och No med 2 anarkister. Båda är ena riktiga korkskallar. Dom har samma åsikter som du också.
Samt hela anarkist ideologin är ju korkad. Det är bara ungdommar som har haft problem med polisen.
öh så du tycker det är korkat att motsätta sig förtryck osv?
March 11, 2003
Captain_Anarchy wrote: Och jag tvekar på att du har hört så mycket överhuvudtaget, av någon anarkist!
Du har nog rätt i det. Det lär inte finnas några. De riktiga anarkisterna försvann nog i skuggan av sin dyrkan av våld redan på 1800-talet, medans anarkosyndikalisterna fanns med oss fram till 1930-talet.
Men du kanske menar de där människorna som tror att anarkism är en mer långtgående variant av kommunism, som skall få oss att kasta den statliga övermaktens ok? Tyvärr så är de idag mest representerade av naiva drömmare och folk som tror att våld är en tillåten metod att bekämpa statlig överhet? Fjuniga tonåringar och sökare efter udda ideologier, som tror att avsaknaden av regler och lagar skall göra det enklare för människan att samsas.
Visst ser man någon svart fana viftas i mellanåt, men allvarligt talat så tror jag att varken jag eller flaggviftaren själv vet om den svarta fanan han håller i handen representerar anarki eller fascism.
September 23, 2004
denstore wrote: [quote=Captain_Anarchy]Och jag tvekar på att du har hört så mycket överhuvudtaget, av någon anarkist!
Du har nog rätt i det. Det lär inte finnas några. De riktiga anarkisterna försvann nog i skuggan av sin dyrkan av våld redan på 1800-talet, medans anarkosyndikalisterna fanns med oss fram till 1930-talet.
Men du kanske menar de där människorna som tror att anarkism är en mer långtgående variant av kommunism, som skall få oss att kasta den statliga övermaktens ok? Tyvärr så är de idag mest representerade av naiva drömmare och folk som tror att våld är en tillåten metod att bekämpa statlig överhet? Fjuniga tonåringar och sökare efter udda ideologier, som tror att avsaknaden av regler och lagar skall göra det enklare för människan att samsas.
Visst ser man någon svart fana viftas i mellanåt, men allvarligt talat så tror jag att varken jag eller flaggviftaren själv vet om den svarta fanan han håller i handen representerar anarki eller fascism.
Det finns nog en hel del ska du se, själv ställer jag mig inte till någon speciell ideologi så mitt namn är kanske något missvisande för vissa!
March 14, 2004
Captain_Anarchy wrote: [quote=denstore][quote=Captain_Anarchy]Och jag tvekar på att du har hört så mycket överhuvudtaget, av någon anarkist!
Det finns nog en hel del ska du se, själv ställer jag mig inte till någon speciell ideologi så mitt namn är kanske något missvisande för vissa!
Byt namn då!
September 23, 2004
skinner wrote: [quote=Captain_Anarchy][quote=denstore][quote=Captain_Anarchy]Och jag tvekar på att du har hört så mycket överhuvudtaget, av någon anarkist!
Byt namn då!
nah, sympatiserar med anarkismen men det skulle aldrig funka utan hierarki i Sverige tror jag inte.
October 18, 2004
Krqagyzzz wrote: jag tror inte att USA kommer att anfalla ännu ett land. Om de gör det så kommer opinionen emot dem bli så stor att deras "allierade" kommer att balla ur.
Äsch deras allierade är ju bara: storbrittannien, island och puerto rico.. 2/3 har inte ens armé, vilka allierade:P
så tror inte britterna ballar ur.. blair är lika knäpp han också.
October 18, 2004
Captain_Anarchy wrote: [quote=Jerry][quote=skinner]Läser matte och No med 2 anarkister. Båda är ena riktiga korkskallar. Dom har samma åsikter som du också.
De är också högstadieelever...
är skinner 15-16 år? 🙄
Skinner är min smygrasistiska 14 åriga kompis.
Då var det uppklarat.
Jag HATAR när människor klagar på någonting, men gör/är likandana själva.
Därför jag stör mig på USA så mycket.
Dom ska demokratisera massa länder utan att ha riktig demokrati själva..
Dom har ju själva vart med och fört fram snubbar som bin laden, Hussein m.fl så det är ju deras fel och då borde ju dom iof lösa et själva... men dom begår såå många brott mot olika "världslagar" ( t.e.x avrättning på barn och liknande )
Så tycker inte dom har rätt att klaga på länderna i mellanöstern när dom inte är bättre själva.
Det blev lite flummigt men ska man sammafatta det kan man dra ett citat:
"Same shit, diffrent names"
March 14, 2004
Kanske jag är ung men jag kan då se att anarkister är ena riktiga puckon. Samt att jag kan säga att jag är jävligt påläst när det gäller politik mm.
På vilket sätt är jag smygrassist? Kan då säga att en av mina bästa kompisar jag någonsin har haft är från Irak. Bara för att jag inte kan axeptera bottslig invandring så är jag ingen smygrassist
October 18, 2004
skinner wrote:
Kanske jag är ung men jag kan då se att anarkister är ena riktiga puckon.
På vilket sätt är jag smygrassist? Kan då säga att en av mina bästa kompisar jag någonsin har haft är från Irak. Bara för att jag inte kan axeptera bottslig invandring så är jag ingen smygrassist
Äsch du är bara lite rolig i vissa uttalanden ibland :bgrin:
1 Guest(s)