Syrien och Iran nästa?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Syrien och Iran nästa?
dåren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 306
sp_UserOfflineSmall Offline
845701
February 19, 2005 - 11:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Captain_Anarchy wrote: jahapp då var det klargjort då.. 🙄

Måste säga att jag håller med skinner där hur ung han än är. Du är faktiskt ganska vrickad Captain_Anarchy. Kom med något vettigt så kanske jag får lite respekt för dig.

Dom komentarerna du har slängt ut ur dig gör bara att folk tror att du är knäpp. Fast dom flesta vet nog redan att wannabe anarkister är vrickade så det spelar kanske ingen roll.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
845709
February 19, 2005 - 11:13 pm
sp_Permalink sp_Print

dåren wrote: [quote=Captain_Anarchy]jahapp då var det klargjort då.. 🙄

Måste säga att jag håller med skinner där hur ung han än är. Du är faktiskt ganska vrickad Captain_Anarchy. Kom med något vettigt så kanske jag får lite respekt för dig.

Dom komentarerna du har slängt ut ur dig gör bara att folk tror att du är knäpp. Fast dom flesta vet nog redan att wannabe anarkister är vrickade så det spelar kanske ingen roll.

Word!

Captain_Anarchy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 281
845713
February 19, 2005 - 11:14 pm
sp_Permalink sp_Print

dåren wrote: [quote=Captain_Anarchy]jahapp då var det klargjort då.. 🙄

okey men då ska jag få det klargjort för dig att jag inte är någon "wannabe anarkist" jag sa att jag sympatiserar med anarkismen vilket jag också gör, det betyder inte att jag är wannabe på något sätt. Sen får ju du tycka det om du vill, stör mig inte särskilt mycket :blink:

dåren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 306
845723
February 19, 2005 - 11:24 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Du har nog rätt i det. Det lär inte finnas några. De riktiga anarkisterna försvann nog i skuggan av sin dyrkan av våld redan på 1800-talet, medans anarkosyndikalisterna fanns med oss fram till 1930-talet.
Men du kanske menar de där människorna som tror att anarkism är en mer långtgående variant av kommunism, som skall få oss att kasta den statliga övermaktens ok? Tyvärr så är de idag mest representerade av naiva drömmare och folk som tror att våld är en tillåten metod att bekämpa statlig överhet? Fjuniga tonåringar och sökare efter udda ideologier, som tror att avsaknaden av regler och lagar skall göra det enklare för människan att samsas.
Visst ser man någon svart fana viftas i mellanåt, men allvarligt talat så tror jag att varken jag eller flaggviftaren själv vet om den svarta fanan han håller i handen representerar anarki eller fascism.

Som vanligt är denstore den klokaste. Måste säga att jag håller med. anarkister är bara en grupp "fjuniga tonåringar och sökare efter udda ideologier".

För att vara 16 snart 17 så borde du vara lite smartare än så.

Edit: Är du vegan Captain_Anarchy?

Multiface
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 247
846122
February 20, 2005 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Har inget emot enskilda vanliga människor i USA, man måste komma ihåg att det är ett stort land med många olika människor som försöker klara sig så gått dom kan.

Det är landets styrelse som är rely fucked up.

Sen skulle jag uppskatta om fjortisdisskusioner och person-påhopp inte förekom i trådarna hela tiden. Har ni inget vettigt att säga kan man: tro det eller ej faktiskt låta bli.

Kaleid
Member
Medlem
Forum Posts: 2377
846151
February 20, 2005 - 6:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Angående Iran:
http://www.newyorker.com/print.....124fa_fact

Vet inte ifall det stämmer, men nog så verkar Iran vara näst vad gäller "befrielse".

Multiface
Medlem
846168
February 20, 2005 - 6:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack Kaleid för ett sånt där ovanligt intelligent inlägg som inte innehöll några som helst svordomar. Säger med det inte att man måste hålla med mig för att ett inlägg ska vara bra.

Skumläs artikeln i allafall, väldigt intressant. Ni kommer att få se en attack på Iran i vår vare sig ni tror det eller inte. Skulle tippa på slutet av mars.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
846169
February 20, 2005 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad jag förstog så klargorde denstore att anarkister är utdöda bortsätt från några få utsprida exemplar.

Multiface
Medlem
846170
February 20, 2005 - 6:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite off-topic men det är en massa trådar om kvällstidningarna hela tiden, i den här nyheten som svenska medier inte lagt särskilt mycke krut på så passar det nog för en gångs skull med ord som: krig, chock, sexskandal (lite långsökt fångarna i Abu graib).

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 520
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL