May 13, 2003
Jag har stora problem med bluetooth till datorn.
Köpte i lördags ett MS Wireless Optical Deskotop - Bluetooth, tangentbordet och musen funkar prima. Telefonen kan jag också ansluta och knappa in någon kod, får då upp datornamnet i telefonen på "Kopplade enh.".
Telefonen finns i kontrollpanelen/trådlös anslutning.
Mupp
Autentiserad
^ Så står det, så den borde ju vara ansluten på något sätt iaf...
Någon som har ett tips på hur man får igång synkronisering med outlook/pccontrol/mobile phone manager mm.?
Sitter förresten med en helt ren installation av WinXP Pro+SP1.
Hehe, tror jag installerat om windows fyra gånger sedan lördag...
Prog.varuinfo.
R2F004
Anpassning MS ..... R4A <- Paketet jag installerade heter R4APackage4.exe
October 27, 2001
Jag testade med en MS-bluetooth-adapter men den stödjer inte emulering av com-port, den går bara att använda till att ha telefonen som modem.
När jag tidigare skrev om att min bluetooth-koppling fungerade satt jag och testade med både kabel och bluetooth igång, det var visst kabeln som hade börjat fungera ;P (Jag var inte så smart)
Nu ska jag inhandla någon billig hittepå bluetooth-adapter istället :P.
May 13, 2003
Hmm, så har man köpt tangentbord och mus för 2000kr åsså funkar inte telefonen med datorn... jaja, tangentbordet går ju utmärkt att använda som fjärrkontroll till winamp iaf vilket var vad jag hade tänkt använda telefonen till. 😀
Förresten... kan man använda datorn som en "wap gateway", alltså dela ut internet till telefonen så man slipper sponsra telia med mer pengar...
May 19, 2003
PaiN wrote: Tjo!
Jag har en T68i i ena handen och en MS wireless IntelliMouse Explorer [bluetooth] i den andra.
Jag satt en hel kväll med att försöka få över bilder från datorn till telefonen. Men inget program ville acceptera kopplingen som fanns mellan mobilen och datorn.Någon som har testat och lyckats?
Microsofts Bluetooth adapter som de använder till sina möss / t-bord fungerar inte tillsammans med Sony Ericssons programvara. Då Sony Ericssons programvara arbetar mot COM-portar måste BT programvaran ha stöd för att skapa virituella portar och det gör inte MS BT programvara.
July 3, 2001
jag skickade in min T68i på "service" här om dagen... garantin går snart ut så jag tänkte dom skulle få installera senaste mjukvaran gratis och lyssna lite på högtalaren, tycker det låter konstigt... skorrar liksom lite då och då...
aja.. hoppas på en snabbare mobil nu med den nya mjukvaran 😀
jag postar ett inlägg här så fort jag får tillbaka den 😉
1 Guest(s)