May 10, 2002
byt innersulor och börja använd sån lukta-gott-spray som finns speciellt till skor. Det gör ju inget att man sprayar lite extra då fötterna snart kommer lukta urban igen och neutralisera det 😉
köp nya innersulor, ta ut de nuvarande, spraya för fulla muggar, låt stå och vädra över natten, på morgonen sätter man in nya sulorna och du blir kung bland skobärare!
Sen för att se till att stanken inte kommer tillbaka, tvätta fötterna och byt sockar dagligen.. din stinkis
Edit:
Du hittar allt på valfri sko-affär!
September 17, 2003
August 15, 2002
Vill helst inte dölja lukten utan ta bort den! Jag byter strumpor varje dag men eftersom mocka inte tål väta så bra så blir de lätt blöta = illa lukt.
PolarIce wrote: Lägg in dom i frysen några timmar så dör bakterierna 😉
Just fan!! Hade jag totalt glömmt bort, det funkar ju asbra, kom på att jag körde den tekniken förra vinter. Tack tack för att du fick mig att minnas igen 🙂
June 28, 2001
jag vet det Absolut Bästa och billigaste lösningen.
en en liten behållare i storlek av en eggkopp eller dylikt, häll i lite amoniak, ställ ner behållaren Inuti skon och lägg dojorna i en skokartong.
låt stå i 2 dar så suger amoniaken upp doften och vädra dojorna i 10 min.
funkar bra att ta bort lukt i bilar oxå.
January 17, 2002
Mind wrote: jag vet det Absolut Bästa och billigaste lösningen.
en en liten behållare i storlek av en eggkopp eller dylikt, häll i lite amoniak, ställ ner behållaren Inuti skon och lägg dojorna i en skokartong.
låt stå i 2 dar så suger amoniaken upp doften och vädra dojorna i 10 min.funkar bra att ta bort lukt i bilar oxå.
Det där inlägget hade inte en enda mening rätt uppbyggd...
June 28, 2001
CoLiC wrote: [quote=Mind]jag vet det Absolut Bästa och billigaste lösningen.
låt stå i 2 dar så suger amoniaken upp doften och vädra dojorna i 10 min.funkar bra att ta bort lukt i bilar oxå.
realy ? well jag är inte så bra på sådant.
December 5, 2001
spartacus wrote: Vill helst inte dölja lukten utan ta bort den! Jag byter strumpor varje dag men eftersom mocka inte tål väta så bra så blir de lätt blöta = illa lukt.
[quote=PolarIce]Lägg in dom i frysen några timmar så dör bakterierna 😉
Just fan!! Hade jag totalt glömmt bort, det funkar ju asbra, kom på att jag körde den tekniken förra vinter. Tack tack för att du fick mig att minnas igen 🙂
Dem lär ju bli lite fuktiga när dem tinar
April 2, 2004
October 16, 2004
Mind wrote: jag vet det Absolut Bästa och billigaste lösningen.
Jag har använt Isättika till att ta bort lukt i bilen. Funkade jättebra. De funkar nog på skor också. Amoniak verkar lite vanskligt att förvara på det viset...
November 26, 2002
Sardaukar wrote: [quote=spartacus]Vill helst inte dölja lukten utan ta bort den! Jag byter strumpor varje dag men eftersom mocka inte tål väta så bra så blir de lätt blöta = illa lukt.
[quote=PolarIce]Lägg in dom i frysen några timmar så dör bakterierna 😉
Dem lär ju bli lite fuktiga när dem tinar
Nope, man lägger dem i en tättslutande påse innan man lägger ner dem i frysen.
January 23, 2002
Mind wrote: [quote=CoLiC][quote=Mind]jag vet det Absolut Bästa och billigaste lösningen.
realy ? well jag är inte så bra på sådant.
Spelar ju ingen roll hur grammatiskt korrekt meningarna var, huvudsaken är att man förstod budskapet vilket åtminstone jag anser att man gjorde i detta fallet. 🙂
1 Guest(s)