ta det i egna händer?|Page 6|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ta det i egna händer?
Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
sp_UserOfflineSmall Offline
1098072
November 29, 2006 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: t land har man större krav på sig.

Håller med till 100%

Det e inte ofta :p

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
1098074
November 29, 2006 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

kanske blir ganska OT, men det tog en ganska intressant svängning.

jag är själv rätt så kluven på frågan om mer krav eller inte om man är invandrare, men på vilket sätt tänker ni för att komma fram till det argumentet?

Å ena sidan ska man ju vara "tacksam". Å andra sidan är jämlikhet väldigt viktigt.

Eller menar ni kanske såna invandrare som bara fått uppehållstilstånd?

Och på vilket sätt kan det eventuella kravet sättas i praktiken? Ska invandrare få hårdare straff för samma brott?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1098082
November 29, 2006 - 6:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Kame_boy wrote: kanske blir ganska OT, men det tog en ganska intressant svängning.

jag är själv rätt så kluven på frågan om mer krav eller inte om man är invandrare, men på vilket sätt tänker ni för att komma fram till det argumentet?

Å ena sidan ska man ju vara "tacksam". Å andra sidan är jämlikhet väldigt viktigt.

Eller menar ni kanske såna invandrare som bara fått uppehållstilstånd?

Och på vilket sätt kan det eventuella kravet sättas i praktiken? Ska invandrare få hårdare straff för samma brott?

Nej, jag tycker inte det ska vara någon skillnad i praktiken. Förutom att grövre brott ska leda till utvisning.
Det handlar mest om en personlig åsikt för min del.

Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
1098087
November 29, 2006 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är själv utlänning, fast i Kina då och jag kan verkligen inte hålla med om att utlänningar ska ha hårdare straff än svenskar. Jag hade ju absolut kännt mig mer osäker här i Kina om jag hade fått ta hårdare straff än kineserna själva för samma gärning. (I Kina så får kineserna skit som fan om de gör något mot en utlänning. Här är det ju utlänningarna som har pengarna 😀 )

Hur som helst så har vi inget Australien att sända våra svenska idioter till som England gjorde, men däremot kan vi alltid skicka tillbaka utlänningar som verkligen missbrukar sin chans.

hymer wrote: fan va alla ni låter pantade eller? så ni har inte gjort en massa skit i era liv? tycker svenskar gör precis lika mö skit som invandrare. bara att så fort invandrarn gör något så står ni där å pekar finger åt honom. när svensken gör något så skakar man på axlarna å låter det pasera. har ja rätt eller fel?

Jag tror det beror väldigt mycket på var man kommer ifrån. Jag kommer själv ifrån en småstad och har haft betydligt mer problem med svenskar så jag har inget emot utlänningar. Faktum är att de utlänningar jag har träffat har alla varit skittrevliga, men kan tänka mig att idioterna drar sig till storstäderna. Har alltid varit och kommer alltid vara.

Då jag umgås med endast utlänningar här där jag bor nu så säger alla oavsett vilket land de kommer ifrån att problemen ligger i de större städerna, framför allt huvudstäderna lockar de flesta av idioterna.

Jag vet utlänningar i Sverige som flyttade till småstäder/småorter för att ge sina barn en tryggare uppväxt... ja du fattar min poäng. Din syn påverkas nog helt beroende på var du har växt upp/bor.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1098092
November 29, 2006 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Death On Wings]t land har man större krav på sig.

Håller med till 100

Det e inte ofta :p

Du quota lite konstigt 😛

Nej det är absolut inte ofta vi delas den samma åsikt om saker och ting 🙂

Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
1098161
November 30, 2006 - 5:43 am
sp_Permalink sp_Print

Jag är själv utlänning, fast i Kina då och jag kan verkligen inte hålla med om att utlänningar ska ha hårdare straff än svenskar. Jag hade ju absolut kännt mig mer osäker här i Kina om jag hade fått ta hårdare straff än kineserna själva för samma gärning. (I Kina så får kineserna skit som fan om de gör något mot en utlänning. Här är det ju utlänningarna som har pengarna 😀 )

Hur som helst så har vi inget Australien att sända våra svenska idioter till som England gjorde, men däremot kan vi alltid skicka tillbaka utlänningar som verkligen missbrukar sin chans.

hymer wrote: fan va alla ni låter pantade eller? så ni har inte gjort en massa skit i era liv? tycker svenskar gör precis lika mö skit som invandrare. bara att så fort invandrarn gör något så står ni där å pekar finger åt honom. när svensken gör något så skakar man på axlarna å låter det pasera. har ja rätt eller fel?

Jag tror det beror väldigt mycket på var man kommer ifrån. Jag kommer själv ifrån en småstad och har haft betydligt mer problem med svenskar så jag har inget emot utlänningar. Faktum är att de utlänningar jag har träffat har alla varit skittrevliga, men kan tänka mig att idioterna drar sig till storstäderna. Har alltid varit och kommer alltid vara.

Då jag umgås med endast utlänningar här där jag bor nu så säger alla oavsett vilket land de kommer ifrån att problemen ligger i de större städerna, framför allt huvudstäderna lockar de flesta av idioterna.

Jag vet utlänningar i Sverige som flyttade till småstäder/småorter för att ge sina barn en tryggare uppväxt... ja du fattar min poäng. Din syn påverkas nog helt beroende på var du har växt upp/bor.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 311
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL