June 3, 2001
Snakaoset har kommit hit.
Å som alltid håller ju en annan på och leker lite. :bgrin:
Såg 2 olyckor igår när vi åkte hem från Krogen.
Mitt framför oss komme det en snubbe och brakar in i ett rödjus.
Hela fronten intryckt och det bara rykte om hela bilen.
5 minuter senare ser vi en kille som åker 20-30 meter rätt ut på en åker när han ska svänga vänster i en korsning.
Varför kan inte folk respektera att det är halt på vägarna ibland?
November 9, 2002
Vissa verkar inte fatta att man faktiskt kan åka av vägen 😮 Bara man har vinterdäck, så kan man åka som vanligt....
Man skulle ge fan i o salta vägarna överallt, visst motorvägarna kan saltas, men det andra? Kör bara försiktigt så e de ingen fara. Dessutom tycker jag det borde vara lag på att Lastbilarna måste ha vinterdäck/snökedjor också.
December 29, 2003
obelix wrote: Det är så underbart att folk blir lika överraskade över att det snöar varje vinter. 😮 🙄 :bgrin:
Mmm, precis....nån gång måste de väl fatta....
Konstigt ändå att bara för att det dimper ner 2 dm snö över en natt häruppe så blir de inget kaos, är mest lixom "oj, vad det snöat inatt" Inte just nån mer som kör av vägen för det.....
Jo, nog är det lustigt när sörlänningarna får snö på vintern..
Här hemmavid gnälls det mest bara över att det är jobbigt att skotta undan snön.
Vad gäller bilkörning och snö är det inga problem vad jag kan se..
Men å andra sidan, vi är ju vana, + att här uppe kör man med vinterdäck.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
dree wrote: Såg någon statistik på att det är fler som kör av vägen uppåt till och där uppe bor det mindre folk är än neråt till så det är ni där uppe som borde lära er att köra. 🙂
Möjligt att statistiken säger så..
Men här uppe klagar vi int'.
Om man kollar noga så lär statistiken visa på att dom flesta avåkningar sker när sörlänningarna har sport/påsklov och ska på skidsemester till fjälls..Naturligtvis med breda halvt utslitna sommardäck..
Har fått dra upp ett antal genom åren..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 7, 2001
ilg@dd wrote: [quote=dree]Såg någon statistik på att det är fler som kör av vägen uppåt till och där uppe bor det mindre folk är än neråt till så det är ni där uppe som borde lära er att köra. 🙂
Möjligt att statistiken säger så..
Men här uppe klagar vi int'.
Om man kollar noga så lär statistiken visa på att dom flesta avåkningar sker när sörlänningarna har sport/påsklov och ska på skidsemester till fjälls..Naturligtvis med breda halvt utslitna sommardäck..
Har fått dra upp ett antal genom åren..
jao det är sant... jag har det bara i bakhuvudet att jag såg den statistiken någonstans 🙂
min bror har lyckats köra ut i samma sväng 2gånger åt båda hållen... ingen annan i världshistorien har lyckats med den bedriften i den kurvan 😀
November 22, 2001
Spinnjonte wrote: [quote=obelix]Det är så underbart att folk blir lika överraskade över att det snöar varje vinter. 😮 🙄 :bgrin:
Det kommer ju nytt folk varje år, de måste ju oxå lära sig den hårda vägen.
Men jag får hålla med norrlänningarna här i tråden, det är otroligt att folk här i söder är så kassa på att köra bil bara för att det är lite snö.
Fast sen för att försvara folk här lite, så är det skillnad på halkan i norr och i söder.
Slask och halvsmält is är betydligt halare än snön i norr.
September 12, 2001
Json_81 wrote: [quote=Spinnjonte][quote=obelix]Det är så underbart att folk blir lika överraskade över att det snöar varje vinter. 😮 🙄 :bgrin:
Det kommer ju nytt folk varje år, de måste ju oxå lära sig den hårda vägen.
Men jag får hålla med norrlänningarna här i tråden, det är otroligt att folk här i söder är så kassa på att köra bil bara för att det är lite snö.
Fast sen för att försvara folk här lite, så är det skillnad på halkan i norr och i söder.
Slask och halvsmält is är betydligt halare än snön i norr.
Slask och halvsmält is kan vi ha här uppe också kan jag meddela.
3 Guest(s)