May 23, 2002
Gueno wrote:
Min farsa åkte på endast 800:- i böter när han åkte över 100kn/h 😮 för fort.. snacka om tur.
En polare och jag rullade bilen 3 veckor efter att han får sitt körkort. 😀
Han slapp undan allting.
Måtte ju vart för ett antal år sen? Egentligen får man väl böta 1000kr för att köra 1 km/h för fort. Kortet ryker väl vid 20 blås för mycket?
September 13, 2002
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=Gueno] Min farsa åkte på endast 800:- i böter när han åkte över 100kn/h 😮 för fort.. snacka om tur.
Han slapp undan allting.
Måtte ju vart för ett antal år sen? Egentligen får man väl böta 1000kr för att köra 1 km/h för fort. Kortet ryker väl vid 20 blås för mycket?
beror på vilken hastighetsbegränsning det är..
på 70, 90, 110 e det 30kmh+ som gör att lappen ryker.
June 28, 2001
enligt denna listan så har snuten inte så Jätte mkt HP under huven.
http://www.utryckning-uppsala......ordon.html
June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]Vad jagade snuten han med? Skulle de åkt en ny V70 eller 9-5:a skulle han aldrig hunnit ifrån dem...
Nån ful piketbuss.
Eller inte.. försök häng på en 250 hästars 4WD i svängarna med en framkrafsare med 140hk.
Farsan har dessutom kört rally i 12 år (kom 2:a i SM) så han är rätt duktig på att köra. 8)
I detta fall handlar det om erfarenhet..
Även om en annan hade 400 hästar och körde mot t.ex Colin McRae som bara har 200 i sin så skulle ju Collin bara försvinna iallafall.
Mind wrote: enligt denna listan så har snuten inte så Jätte mkt HP under huven.
http://www.utryckning-uppsala.se/polis/fordon.html
NH´s egen LKC10´s hemsida. 8)
Mycket underhållande måste jag säga.
September 5, 2001
Gueno wrote: [quote=hawkie]En polares brorsa hade precis fått sitt körkort o skulle ut o köra med pappans SL55 (MB)...snuten tog han i 225km/h!! Feta böter, inget kort förren 25 års ålder...o nått mer.
Runt 400hk va.. (är mer om det är AMG) om jag inte minns fel. 😀
Min farsa åkte på endast 800:- i böter när han åkte över 100kn/h 😮 för fort.. snacka om tur.
Han slapp undan allting.
det ska vara vall...
Det var inte AMG men det borde väl räcka tycker man...fan vilken farlig bil.
Personligen tycker jag att det alltid ska vara AMG, men men...
ps. pappa kanske ska ha cl55(amg) <
May 23, 2002
Gueno wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Vad jagade snuten han med? Skulle de åkt en ny V70 eller 9-5:a skulle han aldrig hunnit ifrån dem...
Nån ful piketbuss.
Eller inte.. försök häng på en 250 hästars 4WD i svängarna med en framkrafsare med 140hk.
Farsan har dessutom kört rally i 12 år (kom 2:a i SM) så han är rätt duktig på att köra. 8)
I detta fall handlar det om erfarenhet..
Även om en annan hade 400 hästar och körde mot t.ex Colin McRae som bara har 200 i sin så skulle ju Collin bara försvinna iallafall.
Mind wrote: enligt denna listan så har snuten inte så Jätte mkt HP under huven.
http://www.utryckning-uppsala.se/polis/fordon.html
NH´s egen LKC10´s hemsida. 8)
Mycket underhållande måste jag säga.
Såvitt jag vet så trimmar snuten sina bilar ganska duktigt, vet en kille som försökte åka ifrån en 9-5 polisbil, med en Pontiac Firebird ~340 häst... Han hade inte så mycket att säga till om. Har en kompis som fick tag på en gammal polisbil, en 240. Går som ett troll...
Piketbuss... hehe... då var det fan skamligt att han inte åkte ifrån dem 🙂 Sen va körde han i för klass i rally då? Vad för bil? Min kusin har kört WRC 8)
June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan][Piketbuss... hehe... då var det fan skamligt att han inte åkte ifrån dem 🙂 Sen va körde han i för klass i rally då?
Öhh.. hallå.. järnvägsövergång + bommar nere = även en F1:a skulle dom hinna ifatt. 😛
Vilken klass han körde vet jag inte, det var ett tag sen. 🙂
May 23, 2002
Gueno wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan][Piketbuss... hehe... då var det fan skamligt att han inte åkte ifrån dem 🙂 Sen va körde han i för klass i rally då?
Öhh.. hallå.. järnvägsövergång + bommar nere = även en F1:a skulle dom hinna ifatt. 😛
Vilken klass han körde vet jag inte, det var ett tag sen. 🙂
Bara o ladda på rakt igenom... du har väl sätt hur de gör på film 🙂
Ska man börja me bilsport är väl folkrace det man ska börja med.
June 3, 2001
©AntiChrist wrote: Det är minst 500hk i en SL55, kompressormatad V8, om jag inte missminner mig... SL 55 är väl AMG versionen av SL500?
Det beror på årsmodell..
T.ex.. SLR AMG finns nu me 476hk.. nåsta års modell som kommer inom kort har:
557hk vid 6500 rpm.
720Nm vid 4000 rpm. :bgrin:
0 a100 Km./h 4.2 sekunder (Håll i hatten gubbjävel)
0 a 200 Km./h 11.3 sekunder
320 km/h :bgrin:
1 Guest(s)